کد خبر: 167110 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 14 شهريور 1401 - 08:53
رئیس پارک علم و فناوری بوشهر:
توسعه زیست‌بوم فناوری و نوآوری استان بوشهر نیازمند حمایت است

اتحادخبر: رئیس پارک علم و فناوری خلیج فارس استان بوشهر گفت: توسعه زیست‌بوم فناوری و نوآوری استان بوشهر نیازمند حمایت است.

اتحادخبر: رئیس پارک علم و فناوری خلیج فارس استان بوشهر گفت: توسعه زیست‌بوم فناوری و نوآوری استان بوشهر نیازمند حمایت است.

توسعه زیست‌بوم فناوری و نوآوری استان بوشهر نیازمند حمایت است

به گزارش  مهر، ابوالحسن رزمی‌نیا صبح دوشنبه در نشست قرارگاه توسعه اقتصاد دانش‌بنیان استان بوشهر با اشاره به جهش رتبه جهانی ایران در شاخص نوآوری اظهار داشت: ۵۱ پارک استانی، خصوصی و دانشگاهی در کشور فعال است که زمینه حضور بیش از ۱۱ هزار شرکت فناور را مهیا کرده است.

وی افزود: دستگاه‌های اجرایی باید کالاها و خدمات فناورانه مورد نیاز خود را احصا کرده و در اختیار شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان استان قرار دهند تا هم رقابت در این شرکت‌ها بیشتر شود و هم جایگاه استان در کشور بهبود یابد.

رئیس پارک علم و فناوری خلیج فارس استان بوشهر تاکید کرد: برخی سازمان‌های استان بخشی از فضای خود را در اختیار شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان گذاشته اند که کمک شایانی به رشد و توسعه شرکت‌های فناور و دانش بنیان استان می‌کند.

لزوم اختصاص فضا به شرکت‌های دانش‌بنیان

وی تاکید کرد: انتظار می‌رود دیگر سازمان‌ها با توجه به تصویب قانون جهش تولید دانش بنیان، فضای مازاد خود را به فعالیت‌های حوزه دانش بنیان و استقرار شرکت‌های فناور و دانش بنیان اختصاص دهند.

دبیر قرارگاه توسعه اقتصاد دانش بنیان استان با اشاره به ماده قانونی واگذاری املاک مازاد جهت توسعه شرکت‌های دانش بنیان افزود: دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده (۵) قانون مدیریت خدمات کشوری مجازند املاک، زمین و ساختمان‌های خود را برای استقرار شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان، پارک‌های علم و فناوری، سراهای نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی و واحدهای خلاق، بدون واگذاری مالکیت در اختیار آنها قرار دهند.

رئیس پارک علم و فناوری خلیج فارس با تاکید بر ضرورت حمایت از فعالیت‌ها و توسعه زیست‌بوم فناوری و نوآوری استان ابراز کرد: دستگاه‌های دولتی، پژوهش‌ها و مطالعات خود را در اختیار شرکت‌های فناور و دانش بنیان پارک علم و فناوری خلیج فارس اختصاص دهند.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/167110