کد خبر: 16688 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 12 مرداد 1392 - 10:21
اختصاصی اتحاد جنوب
حجم آب ذخیره شده رییسعلی دلواری به 290 میلیون متر مکعب رسید

معاونت حفاظت و بهره برداری از منابع آب شرکت سهامی آب منطقه ای استان بوشهر در گفتگوی اختصاصی با اتحاد جنوب گفت: در حال حاضر به دلیل کاهش بارش ها ، حجم آب ذخیره شده در پشت سد رییسعلی دلواری حدود 290 میلیون متر مکعب می باشد.حسین باشی زادگان اضافه کرد: با برنامه ریزی های صورت گرفته در بخش منابع و مصارف سد، خروجی...

اتحاد جنوب ـ هدیه بیت سیاح: معاونت حفاظت و بهره برداری از منابع آب شرکت سهامی آب منطقه ای استان بوشهر در گفتگوی اختصاصی با اتحاد جنوب گفت: در حال حاضر به دلیل کاهش بارش ها ، حجم آب ذخیره شده در پشت سد رییسعلی دلواری حدود 290 میلیون متر مکعب می باشد.

حسین باشی زادگان اضافه کرد: با برنامه ریزی های صورت گرفته در بخش منابع و مصارف سد، خروجی سد به میزان 10 متر مکعب بر ثانیه جهت آبیاری نخیلات مناطق آبخش، کلل، زیارت و بنار آبشیرین رهاسازی می گردد که این میزان با در نظر گرفتن حقابه زیست محیطی، شرایط آب و هوایی منطقه و تبخیر و نشست در مسیر رودخانه تنظیم شده است.

وی بیان داشت: هم اکنون حدود 10 هزار هکتار از اراضی باغات شبکه آبیاری و زهکشی آبپخش، از سد رییسعلی دلواری تغذیه می کنند که با بهره برداری کامل از شبکه آبیاری و زهکشی شبانکاره و توسعه بخش کشاورزی منطقه میزان محصولات کشاورزی افزایش و به دنبال آن نیز در درآمد کشاورزان بیشتر خواهد شد.

معاونت حفاظت و بهره برداری از منابع آب شرکت سهامی آب منطقه ای استان بوشهر خبر داد: سد رییسعلی دلواری دارای مخزنی با قابلیت ذخیره سازی حجمی معادل 700 میلیون متر مکعب و قابلیت تنظیم 520 میلیون متر مکعب نقش ارزنده ای در حفظ کشاورزی به ویژه آبیاری نخیلات منطقه آبپخش دارد./ب

 

 

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/16688