کد خبر: 166670 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 06 شهريور 1401 - 07:30
ساحلی که جور همه را می‌کشد/ کمبود امکانات تفریحی در گناوه

اتحادخبر: دریا و ساحل تنها مکان تفریحی و سرگرمی شهروندان گناوه است که به جز نصب چند تاب در ساحل هیچ اقدامی برای افزایش امکانات در نظر گرفته نشده است.

 

اتحادخبر: دریا و ساحل تنها مکان تفریحی و سرگرمی شهروندان گناوه است که به جز نصب چند تاب در ساحل هیچ اقدامی برای افزایش امکانات در نظر گرفته نشده است.

ساحلی که جور همه را می‌کشد/ کمبود امکانات تفریحی در گناوه

به گزارش  مهر؛ ساحل ماسه‌ای و زیبای گناوه کماکان به تنهایی جور تمامی تفریحات مرزنشینان را می‌کشد و تنها پناه تفریح و وقت گذرانی بندرنشینان جنوبی است.

صدای گوش نواز و آرام بخشی که از امواج دریا برخواسته می‌شود گوش هر عابری که از آن ساحل می‌گذرد را نوازش می‌دهد و قدرت جذب معجزه آسای خود را به رخ می‌کشاند و برای رهگذران دلبری می‌کند.

بندر گناوه یکی از زیباترین شهرهای ساحلی ایران است که در کنار ساحل ماسه‌ای و بکر بازار پر رونقی دارد که مسافران و گردشگران بی‌شماری را در طول سال به سوی خود جذب می‌کند.

طبیعت فوق العاده ساحل، وجود انبوه صدف‌های دریایی و ساحل صخره‌ای، زیبایی خاصی به ساحل خلیج نیلگون خلیج فارس بخشیده است.

دریا و ساحل تنها مکان تفریحی و سرگرمی شهروندان گناوه است که به جز نصب چند تاب توسط شهرداری در ساحل آن هیچ اقدامی برای افزایش میزان امکانات در تمامی ادوار شهرداران برای آن در نظر گرفته نشده است.

ساحلی که جور همه را می‌کشد/ کمبود امکانات تفریحی در گناوه

گناوه امکانات خاصی ندارد

هر ساله با آغاز فصل گرما و پایان مدارس دغدغه‌های والدین برای سرگرمی فرزندان آغاز می‌شود و تنها تفریح آنها ماسه بازی در ساحل، شنا کردن در دریا و ساخت حجم‌های ماسه‌ای است ولی آیا این امکانات خداوندی کفایت می‌کند یا شورای شهر و شهرداری باید به فکر ایجاد محیطی بهتر و با امکانات بیشتر باشند.

به راستی اگر این ساحل خدادادی وجود نداشت خستگی هفتگی اهالی این بندر چگونه رفع می‌شد و انرژی کودکان و جوانان در کجا تخلیه می‌شد در فصل تابستان بخصوص در روزهای جمعه ساحل گناوه دیدنی است. در منطقه‌ای که گرمای هوایش طاقت هر پر طاقتی را طاق می‌کند گرما و شرجی نمی‌تواند مانع حضور مردان، زنان، جوانان و کودکان در ساحل گناوه شود.

فوتبال، قایق سواری، شنا، ماسه بازی، ماهیگیری، پیاده روی، سوارکاری و موتورهای چهار چرخ بیشترین تفریحی است که شهروندان گناوه ای و مسافرین در ساحل انجام می‌دهند.

به راستی اگر این ساحل خدادادی وجود نداشت خستگی هفتگی مردمان این بندر چگونه رفع می‌شد و انرژی کودکان و جوانان در کجا تخلیه می‌شد.

شهروندان و مسئولین به این ساحل مدیون هستند و باید قدردان و قدرشناس این نعمت الهی باشند.

ساحلی که جور همه را می‌کشد/ کمبود امکانات تفریحی در گناوه

امکانات تقویت شود

دریا و ساحل گناوه بیش از شش ماه از سال را به صورت پیاپی و حداکثری میزبان ورزش و تفریحات شهروندان و گردشگران است و به توصیه پزشکان بیماران زیادی از همشهریان و حتی استان‌های همجوار برای آب درمانی انواع دردهای مفصلی مانند دیسک کمر و دردهای زانو کیلومترها پیاده روی در آب دریا را تجربه می‌کنند.

در این بین افرادی نیز هستند که پیاده روی را برای سلامتی خود در دستور کار قرار داده اند دوازده ماه سال مشتری پروپاقرص ساحل هستند.

با این استقبال از ساحل شهرداری نقش بسزایی در ایجاد امکانات رفاهی و تفریحی برای شهروندان دارد و بایست در ساخت مراکز تفریحی مانند پارک، فضای سبز، شهربازی و اماکن ورزشی نقش تأثیرگذاری ایفا کند.

ولی شهر گناوه در این زمینه در فقر به سر می‌برد و به جز چند شهربازی که مجهز به چند تاب و سرسره پلاستیکی تقریباً از رده خارج شده است جایی برای تفریح ندارد. شورای شهر و شهرداری باید نسبت به این مسئله ایده‌های نو و تفکرات جدید از خود ارائه دهند تا رفاه شهروندان و رضایت آنها را به همراه داشته باشند.

ساحلی که جور همه را می‌کشد/ کمبود امکانات تفریحی در گناوه

زیرساخت‌های گردشگری تقویت می‌شود

شهردار گناوه در این باره گفت: در بحث ساحل شهرداری یک مشاور گرفته است که یک طرح جامع از هتل کپری تا روستای مال خلیفه‌ای و حتی ساحل مال خلیفه را نیز جز طرح خود قرار داده ایم که به صورت همگون و یکنواخت طراحی شود که نقشه برداری هوایی نیز انجام گرفته و مشاور در حال طراحی و انجام کارهای آن است.

جواد رستمی افزود: در طرح شهرداری از پل سردار سلیمانی تا روستای مال خلیفه‌ای ساحل سازی خواهیم داشت. دومین طرح پارک و فضای سبز پل سردار سلیمانی است که باید به پایان برسد.

وی افزود: سومین طرح در دست اقدام از المان گناوه روبروی شهدای گمنام تا دانشگاه آزاد است که باید بازسازی ساحل انجام پذیرد و یک طرح جدید و زیبا اجرایی خواهد شد.

شهردار گناوه بیان کرد: در ساحل المان‌ها و مبلمان شهری دچار تغییر خواهند شد و طراحی شکیلی خواهیم داشت. ساخت باغ پرندگان و موزه در ساحل در نظر گرفته شده است و همچنین هتل کپری و پلاژ بانوان مجدد آغاز به ساخت خواهد شد.

 

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/166670