کد خبر: 166182 ، سرويس: جهان
تاريخ انتشار: 26 مرداد 1401 - 11:27
در سفر به ترکیه؛
دبیرکل سازمان ملل با اردوغان دیدار می‌کند

اتحادخبر:دبیرکل سازمان ملل متحد به زودی با رؤسای جمهوری اوکراین و ترکیه دیدار خواهد کرد.

 

اتحادخبر:دبیرکل سازمان ملل متحد به زودی با رؤسای جمهوری اوکراین و ترکیه دیدار خواهد کرد.

دبیرکل سازمان ملل با اردوغان دیدار می کند

به گزارش مشرق؛ سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد اعلام که آنتونیو گوترش، دبیرکل این سازمان به زودی با رؤسای جمهوری اوکراین و ترکیه دیدار می‌کند.

همچنین گفته شده که بازدید از بندر اودسا به عنوان بندری که به‌تازگی صادرات غلات از آن از سر گرفته شده، از دیگر برنامه‌های دبیرکل سازمان ملل در سفر به ترکیه است.

جزئیات بیشتری از این سفر اعلام نشده است، اما به نظر می‌رسد با توجه به برنامه اعلام شده در این سفر؛ موضوع اوکراین در رأس هدف دبیرکل سازمان ملل برای سفر به ترکیه قرار دارد.

روز گذشته نیز، وزارت دفاع روسیه از گفتگوی تلفنی سرگی شویگو وزیر امور خارجه این کشور با آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد درباره نیروگاه هسته‌ای زاپروژیا در اوکراین خبر داده بود. بر اساس این گزارش، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که شویگو و گوترش در این تماس تلفنی درباره راه اندازی امن این نیروگاه هسته‌ای رایزنی کردند.

وزارت دفاع روسیه افزود که شویگو و دبیرکل سازمان ملل همچنین درباره کمیته حقیقت یاب پیرامون حادثه زندانی در منطقه دونتسک در شرق اوکراین رایزنی کردند.

طرح سازمان ملل متحد برای تسهیل صادرات مواد غذایی و کودهای زراعی روسیه از دیگر محورهای مورد بحث در گفتگوی تلفنی دبیرکل سازمان ملل با شویگو اعلام شده است.

این در حالی است که مقامات مسئول روز دوشنبه اعلام کردند که نیروهای اوکراینی بار دیگر مناطق اطراف نیروگاه اتمی «زاپروژیا» را گلوله باران کردند.

روسیه روز دوشنبه از بازدید قریب الوقوع تیمی از کارشناسان آژانس بین المللی انرژی اتمی از نیروگاه اتمی «زاپروژیا» (Zaporozhye) در اوکراین خبر داد.

آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل پنجشنبه گذشته از طرفین جنگ در اوکراین درخواست کرده بود تا در خصوص ایجاد یک «منطقه امن» در اطراف نیروگاه هسته‌ای «زاپوریژیا» توافق کنند.

روسیه پیشتر و در پی وقوع این حادثه، گلوله باران نیروگاه زاپروژیا توسط کی یف را «تروریسم هسته ای» توصیف و آن را محکوم کرده بود.

دولت روسیه چندی پیش از شورای امنیت سازمان ملل درخواست کرد تا درباره حمله نیروهای اوکراینی به نیروگاه اتمی «زاپروژیا» و پیامدهای ویرانگرِ احتمالی آن، نشست اضطراری تشکیل دهد.

 

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/166182