کد خبر: 166181 ، سرويس: جهان
تاريخ انتشار: 26 مرداد 1401 - 11:17
۱۰ سال حبس در انتظار هوادار ترامپ/ فصل شکار فرا رسیده است

اتحادخبر:یکی از طرفداران رئیس جمهور سابق آمریکا به اتهام تهدیدکردن ماموران و کارمندان پلیس فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) بازداشت شد.

 

اتحادخبر:یکی از طرفداران رئیس جمهور سابق آمریکا به اتهام تهدیدکردن ماموران و کارمندان پلیس فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) بازداشت شد.

۱۰ سال حبس در انتظار هوادار ترامپ/ فصل شکار فرا رسیده است

به گزارش  مهر به نقل از واشنگتن‌پست، وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد که یکی از طرفداران «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور سابق این کشور به اتهام تهدید کردن مأموران اف‌بی‌ای بازداشت شده و تا زمان احضار به دادگاه در حبس خواهد ماند.

براساس اسناد در دسترس دادگاه فدرال آمریکا، «آدام بایز» ۴۶ ساله در یکی از شبکه‌های اجتماعی با نام مستعار پیامی را با این مضمون برای یکی از مأموران اف‌بی‌آی ارسال کرده است: علیه ما اعلام جنگ کرده‌اید و حالا فصل شکار شما فرا رسیده است.

وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرده که بایز به نفوذ، ممانعت یا انتقام گرفتن از مأموران نهاد اجرایی دولت فدرال متهم شده و در صورت اثبات جرم، حداکثر به ۱۰ سال حبس محکوم خواهد شد.

گزارش‌ها حاکی از آن است که به‌دنبال یورش اخیر اف‌بی‌آی به اقامتگاه ترامپ در کالیفرنیا، تهدیدها علیه مأموران این نهاد اجرایی افزایش یافته و نسبت به آن هشدار داده شده است. در اسناد داخلی که در اف‌بی‌آی بدین منظور تهیه شده، به تارنماهای آنلاین خواهان «جنگ داخلی» و «شورش مسلحانه» اشاره شده است.

در ادامه واکنش‌های طرفداران ترامپ به یورش به عمارت وی موسوم به «مار-ئه-لاگو»، یکشنبه هفته جاری فردی با یک دستگاه خودرو وارد موانع فیزیکی نزدیک ساختمان کنگره آمریکا شد و نیروهای امنیتی را به رگبار بست و پس از چند دقیقه خودکشی کرد.

همچنین هفته گذشته در محل اداره پلیس اف‌بی‌آی در سینسیناتی در ایالت اوهایو، یک مرد مسلح اقدام به عبور از گیت‌ها و ورود به ساختمان کرد. به‌دنبال افزایش تهدیدها، اف‌بی‌آی دور تا دور دفتر اصلی این نهاد در واشنگتن دی‌سی را حصارکشی کرد.

حوادث اخیر در آمریکا و پس از یورش اف‌بی‌آی به عمارت ترامپ، یادآور حوادث ژانویه ۲۰۲۱ است؛ زمانی که صدها نفر از هواداران دونالد ترامپ در روز ششم ژانویه سال ۲۰۲۱ در اعتراض به تأیید نتیجه انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۱، به ساختمان کنگره یورش بردند؛ حادثه‌ای که تعداد زیادی کشته و زخمی در پی داشت.

مأموران اف‌بی‌آی دوشنبه هفته گذشته با یورش به عمارت ترامپ واقع در پام‌بیچ کالیفرنیا، ۲۰ جعبه شامل ۱۱ مجموعه اسناد طبقه‌بندی‌شده و فوق محرمانه را توقیف کردند.

ترامپ که یورش به عمارتش را «تجاوز» خوانده، در نوشته‌ای در فضای مجازی اعلام کرد که انتقال اسناد مختص او نبوده و «باراک اوباما» رئیس جمهور اسبق آمریکا نیز پس از پایان دوره حضورش در رأس قدرت، اسناد محرمانه بیشماری را از کاخ سفید خارج کرده است.ترامپ پیش‌تر در گفت‌وگو با شبکه خبری فاکس نیوز گفته بود: مردم از آنچه روی می‌دهد بسیار خشمگین هستند. ما هر اقدامی را که بتوانیم برای کمک انجام خواهیم داد چرا که باید اوضاع کشور را آرام کرد. کشور در وضعیت بسیار خطرناکی است و به دلیل فسادهای گذشته خشم عظیمی وجود دارد که پیش از این ندیده بودم.

 

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/166181