کد خبر: 166134 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 25 مرداد 1401 - 14:31
فرماندار خبر داد:
اختصاص اعتبار ویژه برای دره های فصلی دشتستان/ در سیل اخیر شهرداری ها و دستگاه های اجرایی جهادی عمل کردند

اتحاد خبر: فرماندار دشتستان از اختصاص ۵۰ ميليارد تومان به دیوارهای حفاظتی برای دره های فصلی در این شهرستان خبر داد.به گزارش خبرنگار اتحاد خبر، احمد بنافی که روز دوشنبه ۲۴ مرداد در نشست معارفه و تکریم معاونین فرماندار سخن می گفت ضمن معرفی معاونین جدید خود، گزارشی از اقدامات دستگاه های اجرایی دشتستان در جریان بارندگی و سیل اخیر این شهرستان ارائه داد و گفت...

 

اتحاد خبر - زینب رنج کش: فرماندار دشتستان از اختصاص ۵۰ ميليارد تومان به دیوارهای حفاظتی برای دره های فصلی در این شهرستان خبر داد.


 

به گزارش خبرنگار اتحاد خبر، احمد بنافی که روز دوشنبه ۲۴ مرداد در نشست معارفه و تکریم معاونین فرماندار سخن می گفت ضمن معرفی معاونین جدید خود، گزارشی از اقدامات دستگاه های اجرایی دشتستان در جریان بارندگی و سیل اخیر این شهرستان ارائه داد و گفت:  از زحمات دستگاهای اجرایی که در سیل کم سابقه مرداد ماه  تمام توان خود را برای کمک به مردم به کار بردند تشکر و قدردانی می نمایم.

وی افزود: همه اعضای ستاد بحران شهرستان دشتستان که در دوران سیل کم سابقه ای که تجربه کردیم واقعاً به‌ خوبی ظاهر شدند، هم اقدامات پیش از سیل و پس از سیل  آنها بسیار عالی بود.



احمد بنافی خاطرنشان کرد: بارش ٩٠ میلی‌متر در ۴۵ دقیقه آن هم در سطح آبریز بالای دست برازجان، یک فشار آب مضاعف در بخش‌های رودخانه فصلی ما ایجاد کرد که برخی از خانه‌ها دچار آب‌ گرفتگی شد اما سلسله اقدامات و آمادگی لازم از ده روز قبل‌ سیل بر اساس هشدارهایی که به‌ طور غیر رسمی داده می‌شد انجام شده بود و  مجموعه فرمانداری کار خود را حتی قبل از ستاد بحران استان آغاز نمود و مجموعه شهرداری، عوامل راهداری و مجموعه دستگاه‌های اجرایی ما ازجمله اداره برق و آب و مجموعه‌های دیگر تمام اقدامات خود را آغاز کردند.

او گفت: تیم‌ های تعمیرات، تیم‌های امدادی، تیم، تیم‌های پشتیبانی همه این‌ها آماده‌ به کار بودند و مسیر رودخانه‌ها، کانال‌ها و دهانه پل‌ها همه لایروبی شد که در واقع اقدام‌هایی بودند که زمینه تسهیل روان‌ آب‌ها را فراهم کرد.

وی در ادامه بیان داشت: همچنین شهرداران  شهرهای ۹ گانه شهرستان  و شهردار برازجان که اقدامات مؤثری را انجام دادند در مقابله با سیل ویرانگری که می‌توانست بخش‌های عظیمی از خانه‌های مردم را دست‌خوش  تخریب قرار دهد نیز تشکر و قدر دانی می کنم.



بنافی اظهار داشت: اقدامات بعد از سیل یعنی اقدامات امدادی و اقدامات مربوط به تخلیه کردن خانه‌هایی که در آن آب ورود کرده در زمان کوتاه کمتر از چهار ساعت خودش یک کار جهادی و انقلابی بود که توسط نیروهای جهادی که به دست مجموعه هلال‌احمر و سپاه پاسداران شکل گرفت و این هم نشان از همدلی  و آمادگی داشت و در سه روز پیاپی ٢ هزار و ۵٠٠ پرس غذای گرم توسط ستاد اجرایی فرمان امام (ره) پخت و توزیع شد که این‌هم در نوع خودش بی‌نظیر بود، اقدامی که مجموعه اداره برق ما هم در مرکز شهرستان و هم در  بخش‌ها توسط حسین شمسی فرد و بوستانی انجام‌ شد در نوع خودش بهترین بود.

فرماندار دشتستان در ادامه تقدیرات و گزارشات  خود بیان کرد: همان شب حدوداً در ١٠٠٠ نقطه ما قطعی برق  اتفاق افتاد. هفت اکیپ  تعمیرات که بخشی از آن را شهرستان تامین کرد و بخشی دیگر از استان آمدند، واقعاً کار بزرگی را از همان ابتدا تا سپیده‌ دم انجام دادند که تقریبا کلیه قطعی ها در حوزه مصارف خانگی به حالت عادی و بالانس برگشت.



احمدبنافی افزود: قطعی هایی در مسیر بود که مجموعه راهداری پای کار آمدند و تمامی ماشین‌آلات در حوزه راهداری شهرستان بسیج شدند وظیفه خطیری از کارهای اجرایی و خدماتی بر دوش راهداری بود که از مهندس سامان قلی پور نیز سپاسگزاریم.

وی تصریح کرد: ما خود شرایط تولید آب در شهرستان را نداریم آب شهرستان وارداتی است و از کازرون تامین می شود، مجموعه میشیگان تأمین کننده آب شهرستان دشتستان و بخشی از بوشهر است ما از سه حوزه آب می گیریم، از چشمه ساسان و چاه‌های حفر شده و بستر رودخانه شاپور؛ که متاسفانه رودخانه شاپور در آن مقطع دچار کدورت شدید بود.

احمد بنافی افزود: اداره آبفای کازرون به دلیل نیازمندی که به آب چشمه ساسان  داشت به نوعی آن را مسدود کرد و این باعث شد که ما وارد یک تنش آبی جدی شویم.

فرماندار دشتستان افزود: چون منبع تامین آب ما از سه حوزه آبی کازرون بوده است و شاپور آلوده به رسوبات و گل و لای بود و ساسان به دلیل نیاز خود شهر کازرون مسدود شده بود و خط کوثر  نیز به دلیل افت فشار برایمان افاقه نمی کرد مجبور شدیم از آب شاپور استفاده کنیم پس بعد از مدتی استراحت آب و تمهیدات بهداشتی و کلر زنی و اوزون زنی و ته نشینی رسوبات آب قابل استفاده شد و از لحاظ بهداشتی تمهیدات لازم اندیشیده شد.

وی درمورد چالش برق نیز اینگونه بیان داشت: در کنار چالش آب چالش برق را تجربه کردیم، یعنی از آب عبور کردیم و به برق رسیدیم.
پس از اعلام هواشناسی در باب گرم شدن بی سابقه هوا دچار اختلال در برق نیز شدیم.

احمد بنافی خاطرنشان کرد: ما در بوشکان و برازجان و سعد آباد نیاز به ایستگاه داریم تا بتوانیم به آن سطح مطلوب ولتاژ متوازن در حوزه توزیع داشته باشیم که متاسفانه این اتفاق نیفتاد و در پیک گرما سطح ولتاژ بخش انتقال برق بر روی بعضی از خطوط انتقال برق  به شدت افت می کند که باید برعکس باشد؛ اما در این فصل به دلیل گرما نیروگاه های ما عملا تولیدشان در این پیک نمیتواند صورت بگیرد. متاسفانه ما در خط ٢٠ که خط تولید است دچار افت ولتاژ می شویم؛ لذا مدیریت استان و شهرستان خیلی میتواند کمک کند.

وی گفت: چند روز قبل دو ایستگاه ما در برازجان خاموش شدند ولی با تلاش جهادی مهندسین برق  که با دمای 50 درجه تلاش کردند و ایستگاه ها را به شبکه بازگرداندند.

فرماندار دشتستان گفت: ما باید به حوزه زیر ساخت ها توجه ویژه ای داشته باشیم که الحمدالله تلاش کردیم در کمیته برنامه ریزی این را در نظر داشته باشیم.

وی از شهردار برازجان و عوامل شهرداری بخاطر همکاری در بحران سیل تشکر و تقدیر نمود.


او گفت: ما پس از سیل به این جمع بندی رسیدیم که ترک فعلی در سال های قبل صورت گرفته که آن هم عدم توسعه دیوار های حفاظتی است.
ان شاالله در کمیته برنامه ریزی هم توسعه و احداث دیوارهای حفاظتی هم سامان دهی  دره های فصلی و هم نصب دوربین های پایش را برنامه ریزی نموده و در اختیار شهرداری قرار خواهیم داد.

بنافی اظهار داشت: نگاه و اعتبار ویژه ما پس از سیل به دره های فصلی است که برازجان را در برابر سیل آسیب پذیر می کند و ما 50 میلیارد بودجه از محل اعتبارات شهرداری و تملک دارایی شهرستان را اختصاص دادیم برای سامان دهی به این حوزه و مصوبه آن هم آمد و فردای آن روز از محل تملک دارایی به حساب شهرداری واریز شد.

امیدواریم هرچه زودتر شاهد کلنگ زنی دیوار های حفاظتی باشیم تا در سیل های احتمالی آینده از خسارت ها و مشکلات جلوگیری نماییم.

 

سه معاون فرماندار دشتستان معارفه شدند / تصاوبر اتحاد خبر

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/166134