کد خبر: 166080 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 25 مرداد 1401 - 07:07
مدیر کل خبر داد:
جذب ۱.۸ میلیارد تومان اعتبار عمرانی برای کانون پرورش فکری کودکان استان بوشهر/افتتاح آسمان نما

 اتحاد خبر- سعیده دشتی: مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر از جذب ۱.۸ میلیارد تومان اعتبار برای ۳۳ مرکز کانون پرورش فکری در استان بوشهر خبر داد.

 اتحاد خبر:مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر از جذب ۱.۸ میلیارد تومان اعتبار برای 23 مرکز کانون پرورش فکری در استان بوشهر خبر داد.

به گزارش اتحاد خبر،  سمیه رسولی روز دوشنبه ۲۴مرداد ماه در جمع اصحاب  رسانه گفت: شرایط کرونایی باعث بسته شدن کلاسهای حضوری در ۲سال گذشته در  زمینه فعالیت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شده بود  که این  موضوع آموزش را به سمت فضای مجازی کشاند که در این مدت ۲هزار نفر عضو این کانون شدند و خدمات فرهنگی، هنری، ادبی، علمی، مذهبی، پژوهشی از مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دریافت کردند.

 

او افزود: یک میلیارد و ۸۵۰میلیون  تومان اعتبار عمرانی برای تعمیر و تجهیزات سرمایشی  و نرم افزاری و سخت افزاری در 23مرکز کانون پرورش فکری در استان بوشهر جذب شده است.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان استان بوشهر افزود: تعداد اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر ۳هزار نفر در سال ۱۴۰۱ می باشد که ۲هزار نفر آنها مجازی و تعداد یکهزارنفر بصورت منظم هفته ای دو بار در کانون حضور داشته واستفاده میکردند.

سمیه رسولی افزود: بیشترین آمار حضور این فعالیتها را در کانون فکری و پرورشی را دختران دارند.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر اظهار داشت: در ۴ماه نخست امسال بیش از ده هزار جلد کتاب به کودکان و نوجوانان استان امانت داده ،که باعث نشر آگاهی و دانش و کوشش و دانایی جامعه هدف شده است.

رسولی  تعداد کتاب‌های این کانون را ۱۸۰هزار جلد کتاب اعلام کرد و افزود: اکنون کتابخانه‌های سیار روستایی در استان فعال است و مجوز نخستین کتابخانه سیار شهری در شهرستان بوشهر صادر شده و به‌زودی راه‌اندازی می‌شود.

مدیر  کل کانون پرورش فکری کودکان از راه اندازی آسمان نمای سیار در استان خبر داد و افزود: این آسمان نما  کودکان و نوجوانان را در علم نجوم و ستاره شناسی کمک شایانی می کند که بصورت سیار در استان فعالیت دارد.

وی با اشاره به اینکه جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در مرحله استانی شهریور ماه برگزار می‌شود خاطر نشان کرد: بر اساس فراخوان علاقه‌مندان برای حضور در جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی می‌توانند تا ۳۱مرداد ماه از طریق سامانه kanoonfest.ir  ثبت‌نام کنند.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر شروع بیست و چهارمین جشنواره بین الملی قصه گویی را از نیمه مرداد اعلام کرد و گفت این جشنواره تا شب یلدا ادامه دارد.

رسولی همچنین کسب رتبه برتر در دو سال متوالی ۱۳۹۹و ۱۴۰۰ در جشنواره شهید رجائی رتبه برتر را از دیگر موفقیت های کانون پرورش فکری کودکان استان بوشهر برشمرد.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/166080