کد خبر: 166065 ، سرويس: استان فارس
تاريخ انتشار: 24 مرداد 1401 - 10:05
مدیرکل بیمه سلامت فارس:
حدود نصف جمعیت فارس تحت پوشش بیمه سلامت است

اتحادخبر: مدیرکل بیمه سلامت فارس گفت: طبق آخرین آمار یک میلیون و۷۰۰ هزار نفر در استان دارای بیمه روستایی سلامت و ۶۰۰ هزار نفر دارای بیمه همگانی سلامت هستند و به طور کلی دو میلیون  و۷۰۰ هزار نفر در فارس تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند.

 

اتحادخبر: مدیرکل بیمه سلامت فارس گفت: طبق آخرین آمار یک میلیون و۷۰۰ هزار نفر در استان دارای بیمه روستایی سلامت و ۶۰۰ هزار نفر دارای بیمه همگانی سلامت هستند و به طور کلی دو میلیون  و۷۰۰ هزار نفر در فارس تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند.

حدود نصف جمعیت فارس تحت پوشش بیمه سلامت است

به گزارش ایسنا؛ علی‌محمد جعفرپور یکشنبه ۲۳ مرداد در جمع خبرنگاران بیان کرد: پوشش بیمه‌ای افراد یکی از اهداف مهم در راستای برداشتن بار هزینه‌های درمان و دارو از دوش مردم است که طی سال‌های گذشته به آن تاکید شده و در همین باره شناسایی بیمه نشدگان همچنان در دستور کار است. افرادی که بیمه نیستند، همچنان می‌توانند رایگان بیمه شوند.

مدیرکل بیمه سلامت فارس اضافه کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۰ اعلام کردیم همه افرادی که بیمه نیستند، بیایند و تحت پوشش بیمه سلامت قرار بگیرند  تا پس از سه ماه با آزمون وسع، میزان هزینه‌ای که باید به بیمه بدهند و یا رایگان بودن خدمات به آنها اعلام شود، اما هنوز طرح وسع سنجی اجرا نشده  و مراجعه کنندگان رایگان بیمه می‌شوند.

جعفرپور عنوان کرد: پیش از این هم قرار بود وضعیت و میزان پرداخت هر فردی پس از سه ماه  خدمات رایگان با وسع سنجی تعیین شود اما هنوز پس از گذشت ۶ ماه این افراد بطور رایگان بیمه هستند.

او افزود: طبق آخرین آمار یک میلیون و۷۰۰ هزار نفر در فارس دارای بیمه روستایی سلامت و ۶۰۰ هزار نفر نیز بیمه همگانی سلامت هستند و به طور کلی دو میلیون  و۷۰۰  هزار نفر در فارس تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند.

مدیرکل بیمه سلامت فارس عنوان کرد: به منظور شناسایی افرادی که بیمه نیستند فعالیتهایی انجام می‌دهیم؛ بطور مثال در مناطق و محلات کمتر برخودار نمایندگان ما حضور پیدا کرده و نام نویسی می‌کنند.

جعفرپور گفت: اخیرا به ۱۸۵ هزار نفر که بیمه هیچ کجا نیستند، پیامک داده‌ایم که بیایند تحت پوشش بیمه سلامت قرار گیرند که ۱۴۰ هزار نفر از این تعداد مراجعه کرده و تحت پوشش قرار گرفته‌اند اما برخی هم خودشان تمایلی به بیمه شدن ندارند.

او  افزود: یکی از مشکلاتی که در فارس داریم این است که  مطالبه گری در استان نسبت به استانهای همجوار مانند اصفهان کم است و با وجود اینکه در فارس سه سال است قرارداد بیمارستانهای خصوصی با بیمه سلامت لغو شده اما رایزنی‌ها به نتیجه نرسیده و آنها زیر بار نرفته‌اند.

مدیرکل بیمه سلامت فارس تصریح کرد: به این منظور و برای کاهش مشکلات بیمه شدگان ما پیگیری‌های بسیاری کردیم، اما در حال حاضر بیمارستان‌هایی از جمله کوثر و مسلمین با ما قرارداد دارند و مراکز درمانی خصوصی مانند دنا هنوز طرف قرارداد نیستند و همچنان پیگیریم که این مسئله حل شود.

جعفرپور عنوان کرد: به همین دلیل تحویل دستی اسناد هنوز هم مهمترین دلیل گله مندی بیماران تحت پوشش ما در استان است، در حالیکه بیمارستان‌ها اگر با بیمه سلامت قرارداد ببندند می‌توانند اسناد را به صورت الکترونیکی برای ما ارسال کنند. 

او در ادامه با اشاره به اینکه جمعیت کشور رو به پیری است، از توسعه برنامه‌های مربوط به جوانی جمعیت سخن گفت و افزود: تک فرزندی نامطلوب است، اگر اینطور پیش رود که هر خانواده فقط یک فرزند داشته باشد اوضاع پیری استان و رشد جمعیت بدتر و بدتر می‌شود، در همین باره باید برنامه‌های تشویقی تدوین شود.

مدیرکل بیمه سلامت در خصوص خدماتی که به نابارورها داده می‌شود نیز گفت: از شهریور سال گذشته اعلام کرده‌اند  که بیمه‌ها باید خدمات نازایی را نیز بر عهده بگیرند وبیمه سلامت در حال حاضر میزان هزینه‌های ناباروری که به بیماران پرداخت می‌کند را جزء به جزء کرده و این میزان افزایش یافته است.

جعفرپور با اشاره به گران بودن درمانهای ناباروری از جمله «ای وی اف» از کمک به زوج‌ها به این منظور که هزینه‌ها کمتر شود خبر داد و گفت: از آبان سال گذشته تا کنون بیش از ۹۵۰ میلیون تومان بابت هزینه داروهای درمان ناباروری افراد تحت پوشش بیمه سلامت فارس هزینه کرده‌ایم. زنان باردار را نیز تا دو سال و فرزند را تا ۵ سال رایگان تحت پوشش بیمه قرار می‌دهیم.

او تعداد بیماران خاص تحت پوشش بیمه سلامت استان  را نیز۸ هزار نفر عنوان کرد که بطور رایگان از خدمات برخوردارند.

مدیرکل بیمه سلامت فارس همچنین در خصوص جریان قرارداد بیمه سلامت با درمانگاهها نیز گفت: موضوع مربوط به پزشک خانواده است، قبلا ما با درمانگاه قرار می‌بستیم اما  به دلیل مشکلاتی از قبیل نبود پزشک مشخص و انتقاد مردم از نحوه ارائه خدمات پزشک خانواده در برخی درمانگاهها، در حال حاضر قراردادها با پزشک خانواده منعقد می‌شود و همین مسئله موجب اعتراض برخی درمانگاهها شده اما هدف ما ارتقای خدمات بوده است.

جعفرپور در خصوص نسخه نویسی الکترونیکی نیز گفت: پزشکان طرف قرار داد ما نسخه نویسی الکترونیکی دارند، اما همچنان درصدی از پزشکان مقاومت می‌کنند و نسخه‌های دستی به بیمار می‌دهند.

او افزود: در حال حاضر پرداخت‌ها به بیماران تحت پوشش بیمه سلامت استان بروز شده و بدهی به آنها نداریم و اگر هزینه‌ای پرداخت نشده، مربوط به اشکالات سندهای بین  دو موسسه بوده است.

مدیرکل بیمه سلامت فارس عنوان کرد: وضعیت پرداخت به بیمارستانها و داروخانه‌ها نیز مطلوب است بطوریکه پرداختی‌ها به داورخانه‌ها تا تیرماه انجام شده و اسناد بیمارستانها نیز تا اردیبهشت ماه پرداخت شده است.

 

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/166065