کد خبر: 166011 ، سرويس: یادداشت
تاريخ انتشار: 23 مرداد 1401 - 18:15
اختصاصی اتحاد خبر؛
ظرفیت های استان را بر باد ندهیم

اتحاد خبر - احمد خواجه حسنی : پیش تر در فقراتی از یادداشت ها مرقوم داشتم که فضای رها و بدون قید و بند مجازی، نیاز مبرم به رسیدگی و مدیریت دارد گرچه واکاوی این مهم وجه کلان این نوشتار نیست اما مرزبانی دموکراتیک فضای مجازی در نوع خود بحث مفصل، پر اهمیت و دامنه داری است که در فقدان آگاهی کافی و در تلاقی با ضعف مفرط سواد رسانه ای کسر قابل توجهی از کاربران...

احمد خواجه حسنی

پیش تر در فقراتی از یادداشت ها مرقوم داشتم که فضای رها و بدون قید و بند مجازی، نیاز مبرم به رسیدگی و مدیریت دارد گرچه واکاوی این مهم وجه کلان این نوشتار نیست اما مرزبانی دموکراتیک فضای مجازی در نوع خود بحث مفصل، پر اهمیت و دامنه داری است که در فقدان آگاهی کافی و در تلاقی با ضعف مفرط سواد رسانه ای کسر قابل توجهی از کاربران، به چالشی مهیب بدل شده و در پاره ای موارد تبعات سهمگینی را به همراه دارد.

به اغلب احتمال،همگان در شبکه های اجتماعی به مواردی برخوردیم که معدود افرادی در قامت تخریب گماران اجاره ای، مطالب و موضوعات کذبی را به صورت هدف مند با منش های نادرست سیاسی و بافته های من عندی و غیر موثق در شبکه های اجتماعی مطرح کرده و با بی اخلاقی تمام، از تخریب سبک سرانه شخصیت های کارآمد و توانمند، هیچ ابایی ندارند، بدین علّت است که معمار کبیر انقلاب رحمت الله با ژرف اندیشی، حکیمانه می فرمایند:  قلم باید در دست افاضل باشد نه اراذل.

اخیراً شاهد رفتارهایی متناقض، از جانب برخی افراد معلوم الحال هستیم که از سویی متضاد و متضارب با خواست عمومی جامعه است بدین مضمون که از یک طرف فریاد وا اسلاما سر می دهند و بر انتصاب مدیران غیر بومی گلایه دارند ، از طرفی دیگر امّا مدیر بومی و فرزند خلف استان را نابخردانه مورد هجمه و تخریب قرار می دهند، این خودزنی ها و فرصت سوزی های گاه و بی گاه در استان بوشهر روندی آشنا و مسیری پر تکرار است،گرچه به قول شهید مطهری رضوان الله «قطار در حال حرکت را همیشه سنگ می زنند».
این افراد به زعم خود سعی دارند به نحوی از انحاء، افکار عمومی را جهت دهند و با خود همراه نمایند ، غافل از اینکه تخریب، به عنوان یک کنش ناهنجار از سوی افکار عمومی همواره اقدامی جامعه ستیز و مورد نکوهش بوده است.

واقعیت تلخ این که، مدتی‌ است تحرکاتی در فضای مجازی علیه آقای لقمان زاده، مدیر کل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری در جریان است که به باور نگارنده، مخرج مشترک چنین اقداماتی منبعث از تنگ نظری ها،بخل، حسادت و ضعف درونی این افراد است و مرز بندی ها و خط و خطوط سیاسی، تنها روکشی انحرافی است.
 نیک آگاهید که تخریب مدیر بومی استان، موجب ایجاد فضای یأس در جامعه می شود، شما که با استراتژی هزار دشنه در تغییر فله ای و اتوبوسی مدیران رکورد شکنی کردید! چه نتیجه ی مطلوبی عاید استان شد که دگر بار قصد به حاشیه کشاندن مدیر توانمند و کارآمد بومی را دارید ؟
به برخی از تخریب گماران از زبان خیاط مولانا چنین باید گفت؛
بیچاره بيشتر از اين بر خود ظلم مكن، قبايت خيلي تنگ مي‌شود!
لقمان زاده را پیش از آنکه با پیش‌فرض‌های سیاسی خود توصیف و تحلیل کنیم با نگاهی جامع و چند بعدی به زیست جهان اطراف و واقعیات پیرامونی، به عنوان یک مدیر بومی بایستی در نظر داشت، که رزومه و سبقه کاری ایشان مبرهن است و ز پیدایی است پنهان ، مدیری که شمول گرا و تکثر پذیر عمل کرده و اگر بحث از شایسته سالاری باشد، در جای خود از شایسته ترین ها هستند.
لقمان زاده کارمند رسمی وزارت کشور و از انگشت شمار مدیرانی هستند که تخصص مرتبط با حوزه کاری خود را دارند.ایشان بالغ بر ۱۲ سال استاد دانشگاه های استان بوشهر بوده که در دانشکده روابط بین الملل وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تحصیل کرده و به جهت گذراندن دوره های مرتبط با الگوهای سیاست خارجی، جامعه مدنی و حقوق بشر در کشور هلند و به لحاظ تسلط کامل بر زبان انگلیسی، با دفتر مطالعات سیاسی و بین المللی وزارت امور خارجه همکاری داشته اند.

لقمان زاده چندین سال مدیر عامل مجمع خیرین سلامت استان بوشهر بوده و در شرایط فعلی چند خانواده دشتستانی زیر چتر حمایتی ایشان و دوستان خیّر و نیکوکارشان می باشند.
این قلیل مواردی که بر شمرده شد، دریچه ای به ساحت حقیقت و واقعیات عملکرد مدیریتی دکتر لقمان زاده است.
تردیدی وجود ندارد که لقمان زاده ظرفیتی برای استان است که نیاز به حمایت و همراهی دارند،نه تخریب و به حاشیه کشاندن...
[جواد لقمان زاده یک قیامت ناله است امّا خموش]
بر کسی پوشیده نیست که ایشان دغدغه ی توسعه و پیشرفت استان را دارند و دردمند مردمان این دیار هستند.
بنابراین بایسته می نماید، به جای اینکه مرزبندی ها و خط و خطوط سیاسی را چماقی کرده و از سر صبح تا پاسی از شب بر سر هم فرود آورید، دست از تفرقه انگیزی برداشته و با هم افزایی و خرد جمعی بر اهداف و ارزش های مشترک تمرکز کرده، منافع جمعی استان را دریابید و به جای حاشیه کشاندن و تخریب شخصیت ها، از توانمندی منابع انسانی بومی در راستای اعتلای نام استان بهره برداری بهینه نمائیم، بر تنگ نظری ها پایان داده و اگر معقول چیزی در انبان داریم در پرتو منطق ابراز وجود کرده و بال مدیران باشیم نه وبال گردنشان...

فراموش نکنیم، خداوند سبحان به عزت خودش سوگند یاد کرده که در قیامت از حقّ‌النّاس نخواهد گذشت، فردای قیامت همه باید پاسخگوی اعمال خود باشیم.

"خدایا آنی و کمتر از آنی ما را به خود وامگذار"

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/166011