کد خبر: 165949 ، سرويس: جهان
تاريخ انتشار: 22 مرداد 1401 - 11:34
حمایت تمام قد جمهوری خواهان از ترامپ
 اتحادخبر:در پی تصمیم دادگاه برای لغو حکم تفتیش عمارت ترامپ، جمهوری خواهان کنگره آمریکا بلافاصله حمایت خود را از رئیس جمهور سابق اعلام کردند.

 

 اتحادخبر:در پی تصمیم دادگاه برای لغو حکم تفتیش عمارت ترامپ، جمهوری خواهان کنگره آمریکا بلافاصله حمایت خود را از رئیس جمهور سابق اعلام کردند.
حمایت تمام قد جمهوری خواهان از ترامپ

به گزارش  تسنیم، در پی تصمیم دادگاه برای لغو حکم تفتیش عمارت ترامپ، جمهوری خواهان کنگره آمریکا بلافاصله و بدون معطلی، حمایت خود را از رئیس جمهور سابق اعلام کردند.

جمهوری خواهان روز گذشته بدون توجه به اخبار کشف اسناد سری از عمارت ترامپ در فلوریدا، وزارت دادگستری را به انجام یک شکار سیاسی با هدف آسیب به وجهه سیاسی دونالد ترامپ متهم کرده و اظهار کردند که تمام این اقدامات برای تخریب چهره ترامپ و جلوگیری از نامزدی او در انتخابات 2024 آمریکاست.   

این در حالی است که پلیس فدرال آمریکا روز گذشته اعلام کرد حداقل 20 جعبه اسناد با علامت‌های «محرمانه» یا «حساس» را از عمارت ترامپ در فلوریدا خارج کرده است.

براین اساس، مأموران اف‌بی‌آی تقریباً 20 جعبه اقلام را از اتاق‌های خانه ترامپ خارج کردند، از جمله یک مجموعه از اسناد با علامت فوق‌سری/ حساس که مشخص نیست حاوی چه اطلاعاتی بوده است.

فهرست منتشرشده از مجموعه وسایل و اسناد ضبط ‌شده از خانه ترامپ همچنین نشان می‌دهد که مأموران اف‌بی‌آی چهار مجموعه اسناد فوق‌سری، سه مجموعه اسناد سری و سه مجموعه اسناد محرمانه را جمع‌آوری کرده‌اند.

این فهرست همچنین شامل یک جعبه چرمی از اسناد، عکس‌ها، یادداشت‌های دست‌نویس، اسناد متفرقه، اسناد متفرقه فوق‌محرمانه، اسناد محرمانه متفرقه و سایر سوابق است.

انتشار این فهرست جنجالی از وسایل توقیف‌شده با واکنش ترامپ روبه‌رو شده است و او در پستی نوشته است: شماره یک، همه از طبقه‌بندی خارج شد. شماره دو، آنها نیازی به توقیف نداشتند. آنها می‌توانستند هر زمان که می‌خواستند، بدون سیاست بازی کردن و نفوذ به مارالاگو، آن را در اختیار داشته باشند.

ترامپ افزود: این اسناد در انباری امن نگهداری می‌شد و طبق درخواست آنها یک قفل اضافی روی آن گذاشته شده بود.

تیلور گرین یکی از جمهوری خواهان کنگره ضمن متهم کردن مریک گارلند دادستان کل در سوء استفاده از قدرتش، اظهار کرد آنچه که علیه ترامپ انجام می شود، نوعی شکنجه سیاسی دشمنان جو بایدن است و تمام اهداف این قبیل اقدامات، جلوگیری از به قدرت رسیدن دوباره ترامپ است. ما نمی توانیم این موضوع را تحمل کنیم.

لارن بوبرت یکی دیگر از جمهوری خواهان کنگره و دوست نزدیک ترامپ، در این باره گفت: نمی دانم چرا وزارت دادگستری به تحقیقات از هیلاری کلینتون ادامه نداد. آیا آنها 33 هزار ایمیل مفقود شده کلینتون را پیدا کردند؟ گارلند در این باره هیچ کاری نکرد.

این در حالی است که براساس حکم عمومی جدید، وزارت دادگستری پس از کشف دهها جعبه اسناد محرمانه و سری از عمارت ترامپ در فلوریدا، وی را به جاسوسی متهم کرد.   

دونالد ترامپ دوشنبه گذشته اعلام کرد ماموران اف بی آی با یورش به عمارت او در فلوریدا، آنجا را مورد بازرسی و تفتیش قرار دادند.

ترامپ اظهار کرد روسای جمهور قبلی آمریکا هرگز هدف چنین اقداماتی نبوده‌اند و چنین حمله ای فقط می تواند در کشورهای جهان سوم اتفاق بیافتد.

اریک ترامپ یکی از فرزندان دونالد ترامپ در این باره به فاکس نیوز گفت: ماموران اف‌بی‌آی با یورش به عمارت مارالاگو در پالم بیچ فلوریدا در جستجوی اسناد ریاست جمهوری بودند که گفته می شود ترامپ از کاخ سفید به این عمارت برده است.

وی افزود: پدرش ماه هاست که با آرشیو ملی آمریکا درباره این اسناد همکاری می کند.

یک منبع آگاه نیز تایید کرد به نظر می رسد یورش ماموران اف بی ای به عمارت ترامپ مربوط به اسناد طبقه بندی شده ای است که ترامپ از کاخ سفید با خود برده بوده است.

براساس قانون فدرال موسوم به قانون اسناد ریاست جمهور آمریکا، یادداشت ها، نامه ها، ایمیل ها و فکس ها و دیگر نوشته های مرتبط با وظایف رئیس جمهور باید حفظ و نگهداری شوند.

در ماه فوریه سال جاری، دیوید فریرو مسئول آژانس آرشیو ملی به مجلس نمایندگان آمریکا اطلاع داد که این آژانس از سال 2021 در تماس با ترامپ برای بازگرداندن 15 جعبه اسناد طبقه بندی شده بوده و ترامپ این اسناد را در ژانویه 2022 بازگردانده است.

روزنامه نیویورک‌تایمز در یک گزارش تحلیلی نوشت در 6 سال گذشته طرفداران دونالد ترامپ، هر زمان که مأموران اجرای قانون قصد تحقیق از رئیس‌جمهور سابق را داشته‌اند به‌شدت به این مأموران تاخته و تلاش کرده‌اند آنها را تضعیف کنند.

اما مطابق این تحلیل، این بار واکنش طرفداران ترامپ به بازرسی اف‌بی‌آی فراتر از خشم و انزجارهای متداول و مرسوم بوده است. شماری از حامیان ترامپ و حتی بعضی از چهره‌های طرفدار او در رسانه‌ها و یا نامزدهای حزب جمهوری‌خواه اکنون به زبان خشونت برای ابراز مخالفتشان با اقدام اف‌بی‌آی روی آورده‌اند.

 

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/165949