کد خبر: 165934 ، سرويس: گوناگون
تاريخ انتشار: 22 مرداد 1401 - 10:46
درمان به‌هنگام هپاتیت B و C مانع پیدایش سرطان کبد می‌شود

اتحادخبر: مسئول واحد پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان گفت: درمان به‌هنگام هپاتیت B و C مانع پیدایش سرطان کبد خواهد شد.

 

اتحادخبر: مسئول واحد پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان گفت: درمان به‌هنگام هپاتیت B و C مانع پیدایش سرطان کبد خواهد شد.

درمان به‌هنگام هپاتیت B و C مانع پیدایش سرطان کبد می‌شود

به گزارش ایسنا؛ دکتر محمدی با اشاره به روز جهانی هپاتیت بر لزوم آگاهی‌بخشی به جامعه در خصوص این بیماری تاکید و اظهار کرد: متاسفانه براساس آمارهای جهانی هر 30 ثانیه یک نفر ، جانش را به دلیل ابتلا به هپاتیت B و C از دست می دهد.

مسئول واحد پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی استان ادامه داد: آشنایی با انواع هپاتیت ها، راه های انتقال، راه های پیشگیری، درمان و مراقبت بیماران و...می‌تواند به کاهش مبتلایان در این بخش کمک شایانی کند.

وی با بیان اینکه آزمایش به موقع هپاتیت B و C و D می تواند زندگیتان را نجات دهد تصریح کرد: درمان به‌هنگام هپاتیت B و C مانع پیدایش سرطان کبد خواهد شد.

محمدی با اشاره به خطر بروز این بیماری در معتادین تزریقی گفت: عدم استفاده از سرنگ های آلوده در معتادان تزریقی ، مانع ابتلا به هپاتیت B و C می شود.

وی به اهمیت استفاده از آب و غذای سالم و نقش آن در پیشگیری از ابتلا به انواع بیماری‌ها پرداخت و خاطرنشان کرد: عدم مصرف غذا و آب آلوده می تواند از پیدایش هپاتیت A و E جلوگیری کند.

مسئول واحد پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی استان از برگزاری کارگاه آموزشی پیشگیری، کنترل و درمان هپاتیت در شهرستان دامغان بر اساس مدل جامع سیستماتیک آموزش و ارتقاء سلامت ( SHEP) به مناسبت روز جهانی هپاتیت خبر داد و گفت: این برنامه آموزشی که بر اساس مدل جامع سیستماتیک آموزش و ارتقاء سلامت ( SHEP) برگزار شده، به شرح وظایف پرسنل بهداشتی درمانی و نقش آن ها در پیشگیری، شناسایی، درمان و مراقبت بیماران اشاره شد.

وی با اشاره به نقش مهم آموزش در حوزه سلامت بر لزوم برگزاری جلسات آموزشی برای رابطین بهداشت، سفیران سلامت و عموم مردم و همچنین استفاده از فضای مجازی جهت اطلاع رسانی عمومی در خصوص بیماری هپاتیت های ویروسی و بیماری های کبدی تاکید کرد.

 

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/165934