کد خبر: 165920 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 22 مرداد 1401 - 09:10
صادرات محموله‌های پتروشیمی از گمرکات استان بوشهر ۱۸ درصد افزایش یافت
اتحادخبر: مدیرکل گمرک بوشهر از افزایش ۱۸ درصدی صادرات محصولات صنایع پتروشیمی استان خبر داد و گفت: در ۴ ماه نخست امسال ۸.۷ میلیون تن به ارزش بیش از ۵ میلیارد دلار از گمرکات استان بوشهر صادر شده است.

 

اتحادخبر: مدیرکل گمرک بوشهر از افزایش ۱۸ درصدی صادرات محصولات صنایع پتروشیمی استان خبر داد و گفت: در ۴ ماه نخست امسال ۸.۷ میلیون تن به ارزش بیش از ۵ میلیارد دلار از گمرکات استان بوشهر صادر شده است.
صادرات محموله‌های پتروشیمی از گمرکات استان بوشهر 18 درصد افزایش یافت

به گزارش تسنیم؛ علی سلیمانی از افزایش محموله‌های صادراتی از گمرکات استان به کشورهای مختلف خبر داد و اظهار داشت: در 4 ماه نخست امسال بیش از 9.7 میلیون تن کالا از گمرکات استان صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی 12 درصد افزایش یافته است.

وی ارزش محموله‌های صادراتی در مدت یاد شده را 5.2 میلیارد دلار دانست و بیان کرد: این میزان صادرات از نظر ارزشی در 4 ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال 1400 بیش از 77 درصد افزایش یافته است.

مدیرکل گمرک بوشهر با اشاره به اینکه یکی از محموله‌های مهم صادراتی را محصولات پتروشیمی دانست و خاطر نشان کرد: بیش از 90 درصد محموله‌های صادراتی در 4 ماه امسال تولیدات پتروشیمی است که در این مدت 8 میلیون و 700 هزار تن محصولات پتروشیمی از گمرکات استان بوشهر صادر شده که گمرک پارس جنوبی جایگاه برتر در صادرات این محصولات دارد.

افزایش 18 درصدی صادرات محصولات پتروشیمی

سلیمانی با اشاره به افزایش 18 درصدی محصولات پتروشیمی در 4 ماه نخست امسال از گمرکات استان بوشهر بیان کرد: ارزش محموله‌های صادراتی پتروشیمی در 4 ماه نخست امسال 5 میلیارد و 43 میلیون دلار و نسبت به 4 ماه نخست سال 1400 از نظر ارزشی 79 درصد افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه 4 ماه نخست سال گذشته 7.3 میلیون تن محموله‌های پتروشیمی به ارزش 2.8 میلیارد دلار از استان بوشهر صادر شده است خاطر نشان کرد: این کالاها در 4 ماه امسال از طریق گمرکات استان بوشهر به 45 کشور از جمله چین، امارات متحده عربی، هند، آفریقای جنوبی، نیجریه، سودان، موزامبیک، ترکیه، پاکستان و سنگاپور صادر شده است.

4.8 میلیارد دلار کالاها به 10 کشور صادر شده است

مدیرکل گمرک بوشهر با بیان اینکه 4.8 میلیارد دلار کالاها به 10 کشور یاد شده صادر شده است تصریح کرد: بیش از 65 درصد محموله‌های صادراتی از گمرکات استان بوشهر به چین صادر شده است.

وی اضافه کرد: چین با 3.4 میلیارد دلار بیشترین سهم در صادرات کالا از طریق گمرکات استان داشته و پس از آن امارات متحده عربی با 819 میلیون دلار جایگاه بعدی ثبت کرده است.

افزایش صادرات مواد غذایی به کشور قطر

سلیمانی از افزایش صادرات مواد غذایی به کشور قطر خبر داد و ابراز کرد: جام جهانی فوتبال قطر فرصت مهمی برای توسعه صادرات به این کشور را فراهم کرده که بنادر استان بوشهر با توجه به نزدیکی به بنادر قطر رشد صادرات محموله‌ها از جمله مواد غذایی ثبت کرده است.


وی خاطر نشان کرد: در 4 ماه نخست امسال افزون بر 189 هزار تن کالا به ارزش حدود 27 میلیون دلار از گمرکات استان بوشهر به کشور قطر صادر شده است.

ترخیص 64 هزار تن کالای اساسی  از طریق گمرکات استان بوشهر

مدیرکل گمرک بوشهر واردات 672 میلیون دلار از طریق گمرکات این استان را مورد اشاره قرار داد و خاطر نشان کرد: در 4 ماه نخست امسال حدود 64 هزار تن کالای اساسی به ارزش افزون بر 110 میلیون دلار از گمرکات استان بوشهر ترخیص شده است.

سلیمانی اضافه کرد: از گمرکات استان بوشهر در 4 ماهه امسال، 22 نوع کالا اساسی از طریق گمرکات استان بوشهر وارد کشور شده که برنج با 28.5 میلیون دلار بیشترین سهم داشته است.

 

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/165920