کد خبر: 165919 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 22 مرداد 1401 - 09:06
سهم ناچیز معلمان غیرانتفاعی از شهریه‌های نجومی

اتحادخبر: گفته می‌شود در شرایطی این روزها شهریه‌های مدارس نجومی شده که کمترین دریافتی سهم معلمان غیرانتفاعی است. معلمان این مدارس گلایه دارند و می‌گویند...

اتحادخبر: گفته می‌شود در شرایطی این روزها شهریه‌های مدارس نجومی شده که کمترین دریافتی سهم معلمان غیرانتفاعی است. معلمان این مدارس گلایه دارند و می‌گویند میزان حقوق معلم در سامانه وزارت آموزش و پرورش جهت رتبه بندی مدرسه، چیزی که وارد می‌شود با حقوقی که می‌گیریم مغایرت دارد.

سهم ناچیز معلمان غیرانتفاعی از شهریه‌های نجومی

به گزارش ایسنا؛ برای مثال معلم دریافتی‌اش سه میلیون تومان است، اما مدیر در سامانه میزان دریافتی معلم را شش میلیون تومان وارد می‌کند، تا بر همین اساس امتیاز عملکردی مدرسه ارتقا پیدا کند و مجوزی برای افزایش شهریه مصوب برای سال آینده شود، معلمان نیز برای آنکه سابقه‌شان از سامانه حذف نکنند با این شرایط کنار می‌آیند. 

طرحی برای ساماندهی شرایط معلمان در دست بررسی است

محمد مهدی ملاکی، رئیس اداره مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر ضمن اشاره به گلایه معلمان غیر انتفاعی به‌خاطر حقوق پایین‌شان عنوان کرد: طرحی برای ساماندهی شرایط معلمان در مدارس غیر انتفاعی در حال بررسی است که اگر تصویب شود شرایط معیشتی معلمان ارتقا پیدا می‌کند.

پرداخت حقوق اداره کار و بیمه کامل به مدرسان غیرانتفاعی

وی در زمینه این طرح گفت: همه مدارس غیر دولتی کشور در سال تحصیلی جدید هم حقوق‌شان و هم بیمه آن‌ها تغییر می‌کند یعنی حقوقشان حقوق اداره کار می‌شود و بیمه هم سی روزه پرداخت می‌شود و این چیزی است که مصوبه وزارت است و برای تصویب به مجلس رفته است، در صورت تصویب، قطع به یقین اجرا می‌شود؛ و اینکه در سامانه مدارس، مؤسسین رقم‌هایی اعلام می‌کنند و غافل از این هستند که حقوق باید از طریق همین سامانه جدید پرداخت شود؛ بنابراین مؤسسان مدارس نمی‌توانند کمتر پرداخت کنند.

هنوز مهرماه نیامده همکاران ما نمی‌توانند قضاوت کنند 

ملاکی افزود: باید صبر کرد تا مهرماه بیاید و هنوز مهرماه نیامده همکاران ما نمی‌توانند قضاوت کنند که آیا مؤسسین می‌خواهند پرداخت کنند یا خیر؟ یا اصلا می‌توانند پرداخت نکنند؟ این طرح چیزی است که مصوب است و وقتی بخشنامه‌ای اجرا می‌شود هیچ مؤسسی نمی‌تواند از آن فرار کند یا انجام ندهد. 

هدفمان این است که بخشنامه‌ها به نحو احسن در مدارس اجرا شود

وی خاطرنشان کرد: ما به مدرسین و معلمین این نوع مدارس هم گفتیم که یه کم صبر کنند تا پایان مهرماه موقع پرداخت حقوق همه چیز مشخص می‌شود و ما، هم مدافع حقوق معلمان هستیم، هم حقوق مؤسس هستیم و هم حقوق مردم یعنی دانش آموز و اولیاء؛ و هدفمان این است که این بخشنامه‌ها به نحو احسن در مدارس اجرا شود.

مجوز افزایش ۲۰ درصدی شهریه مدارس استان

ملاکی در زمینه میزان افزایش شهریه امسال مدارس عنوان کرد: امسال مجوز افزایش ۲۰ درصدی شهریه به مدارس غیردولتی استان داده شده و نرخ نهایی هر مدرسه بر اساس برنامه‌ها و فعالیت‌های آموزشی و پرورشی مدارس، فضا، میزان اجاره بها، تجهیزات و هزینه سرانه نیروی انسانی مدارس مشخص گردیده است.

 

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/165919