کد خبر: 165886 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 20 مرداد 1401 - 21:01
مدیرکل هواشناسی بوشهر خبر داد؛
گرمای شدید در استان بوشهر تا هفته آینده

اتحادخبر: مدیرکل هواشناسی استان بوشهر گفت: دمای هوا تا اوایل هفته آینده در سطح استان از مقادیر بالایی برخوردار است

 

اتحادخبر: مدیرکل هواشناسی استان بوشهر گفت: دمای هوا تا اوایل هفته آینده در سطح استان از مقادیر بالایی برخوردار است

گرمای شدید در استان بوشهر تا هفته آینده

به گزارش مهر؛ فرج‌الله شکوهی‌پور  اظهار داشت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد در ساعاتی از بعدازظهر امروز تا شب با رشد ابر در مناطق شرقی و برخی نقاط جنوبی استان وقوع ناپایداری موقت جوی به صورت رگبار پراکنده باران، گاهی رعدوبرق و وزش تندباد دور از انتظار نیست.

وی خاطرنشان کرد: همچنین امروز طی ساعاتی با افزایش سرعت باد بر روی خلیج فارس، دریا در فراساحل تا حدودی متلاطم خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر اضافه کرد: دمای هوا تا اوایل هفته آینده در سطح استان از مقادیر بالایی برخوردار است و در این مدت در برخی نقاط، عمدتاً مناطق غیر ساحلی، به آستانه ۵۰ درجه خواهد رسید.

وی تاکید کرد: در این مدت احتمال نفوذ گردوخاک فرامنطقه ای به استان دور از انتظار نیست.

شکوهی‌پور ادامه داد: برای ساعات آینده آسمان استان صاف تا قسمتی ابری همراه با غبار محلی، گاهی وزش باد و در برخی نقاط مه صبحگاهی، در بعدازظهر تا شب افزایش ابر و در برخی نقاط، غالباً نواحی شرقی و جنوبی استان وقوع ناپایداری‌های موقت جوی پیش‌بینی می‌شود.

وی بیان کرد: جهت وزش باد متغیر، غالباً شمال غربی تا جنوب غربی با سرعت ۸ تا ۳۲ گاهی ۳۸ کیلومتر در ساعت و امروز در فراساحل ۱۲ تا ۴۲ کیلومتر در ساعت و در مناطق شرقی و جنوبی در هنگام تندباد بیش از ۴۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر افزود: ارتفاع موج دریا ۳۰ تا ۹۰ گاهی ۱۲۰ سانتیمتر و امروز در فراساحل و مناطق جنوبی استان ۶۰ تا ۱۲۰ گاهی ۱۵۰ سانتیمتر خواهد بود.

 

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/165886