کد خبر: 165833 ، سرويس: ورزش
تاريخ انتشار: 20 مرداد 1401 - 07:32
نظم روسی در تراکتور؛ حرف، حرف بردیف است

اتحادخبر:تراکتور در لیگ بیست‌ویکم بدترین فصل سال‌های اخیرش را تجربه کرد.

 

اتحادخبر:تراکتور در لیگ بیست‌ویکم بدترین فصل سال‌های اخیرش را تجربه کرد.

 

به گزارش ایران ورزشی؛ تیم تبریزی از نظر داشتن مهره‌های مطمئن با سال‌های قبل قابل مقایسه نبود و پس از مدتی مشخص شد که نه تنها نمی‌تواند در رقابت مدعیان باشد که حتی خطر لغزش به منطقه سقوط هم این تیم را تهدید می‌کند. تراکتور در نهایت فصل را در رتبه سیزدهم به پایان برد تا باشگاه برای فصل جدید به‌دنبال بازنگری و تحول اساسی باشد.

تغییرات تراکتور با انتخاب قربان بردیف به‌عنوان سرمربی شروع شد. این مربی ترکمن که سابقه قهرمانی لیگ روسیه را دارد، انتخاب جذابی است و انتظار می‌رود که تیم جدید را با الگوهایی که سال‌ها با آن کار کرده بسازد. بردیف ۶۹ ساله با الهام از فوتبال روسیه توجه ویژه‌ای به نظم و انضباط دارد و می‌خواهد تیمی بسازد که بازیکنان کاملاً در اختیار خودش و برنامه‌هایش باشند. این می‌تواند تفاوت بزرگ تراکتور با سال‌های گذشته باشد که در آن ستاره‌ها حرف اول و آخر را می‌زدند. سیاست باشگاه در دهه گذشته جذب بازیکنان مشهور ایرانی و خارجی بود و آنها حتی گاهی در سلسله مراتب باشگاه موقعیت بالاتری از مربی پیدا می‌کردند. مشهورترین نمونه در این مورد ماجرای اختلاف جان توشاک و اشکان دژاگه است. مربی مشهور ولزی در یک بازی از عملکرد دژاگه ناراضی بود و او را خیلی زود تعویض کرد، ولی خودش گرفتار عواقب این تصمیم شد و تنها چند روز بعد حکم برکناری‌اش را دریافت کرد.

این وضعیت کم و بیش برای مربیان بعدی هم تکرار شد، ولی به نظر می‌رسد که باشگاه متوجه شده با بازیکن‌سالاری نتیجه نخواهد گرفت و این رویه‌ را تغییر داده است. در فصل جدید قرار است بردیف مهم‌ترین چهره تیم باشد و بازیکنان باید کاملاً با خواسته‌های او پیش بروند.

مهم‌ترین بخش برنامه آماده‌سازی تراکتور، اردوی این تیم در ترکیه بود و در همان روزها تعدادی از خریدهای جدید به جمع تیم اضافه شدند. بردیف در آن اردو توانست با بازیکنان جدیدش آشنا شود و برنامه‌های تاکتیکی‌اش را مرور کند. مربی ترکمن در ترکیه نشان داد که نسبت به اشتباهات و بی‌نظمی‌های بازیکنان منعطف نخواهد بود و نمی‌خواهد از روز اول اجازه بدهد چنین رویه‌ای در تیمش باب شود.

اولین قربانی نظم روسی بردیف، محمدرضا خانزاده بود که تنها چند روز از انتقالش به تراکتور می‌گذشت. مدافع سابق تیم ملی که یکی از خریدهای پر سر و صدای تیم بود به دستور بردیف از ترکیه بازگردانده شد و باشگاه اعلام کرد که در فهرست خروج قرار می‌گیرد. عبدالله حسینی دیگر بازیکنی است که از لیست تیم بیرون رفت تا با ملوانان بندرانزلی، فصل را آغاز کند. در آستانه شروع لیگ گفته می‌شود که محمدرضا عباسی، مهاجم جدید تیم که از فولاد خریداری شده هم با سرنوشت مشابهی روبه‌رو شده است و ظاهراً بازیکنان دیگری هم ممکن است در روزهای آینده از تیم کنار گذاشته شوند. سرمربی اسبق روبین‌کازان با این رفتار به بقیه بازیکنان نشان داد که قبل از هر چیز باید تن به خواسته‌های او بدهند و تأکید دارد که موفقیت تیم تنها با تکیه بر نظم به دست می‌آید. یکی از خریدهای جدید تیم می‌گوید که بردیف در تمرینات کاملاً جدی است و به تمام جزئیات توجه دارد. این بازیکن تعریف می‌کند که در یکی از بازی‌های دوستانه اخیر تراکتور، بردیف به‌دلیل ترک پست به او هشداری جدی داده است. مربی ترکمن بعد از اینکه این بازیکن دو بار پستش را ترک کرده تا به منطقه دیگری از زمین برود، تهدید کرده که در صورت تکرار او را اخراج خواهد کرد.

تراکتور شنبه در هفته اول لیگ بیست و دوم بازی سختی مقابل گل‌گهر در سیرجان دارد و آنجا مشخص خواهد شد که بردیف در این مدت چقدر توانسته ایده‌هایش را در تیم پیاده کند، ولی با آنچه در روزهای گذشته از این مربی دیده‌ایم انتظار می‌رود که تیمش به مرور زمان ساختار منظمی پیدا کند. تراکتور بردیف می‌تواند یکی از تیم‌های جذاب این فصل باشد، به شرطی که این مربی فرصت کافی برای پیاده کردن ایده‌هایش را داشته باشد و بازیکنان بتوانند خواسته‌های او را پیاده کنند.

 

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/165833