کد خبر: 165697 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 15 مرداد 1401 - 11:39
کارشناس هواشناسی:
رطوبت و شرجی هوا در استان بوشهر افزایش می‌یابد

اتحادخبر:کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر گفت: رطوبت و شرجی هوا در استان بوشهر افزایش می‌یابد.بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد از امروز تا روز دوشنبه با وزش جریانات غالباً جنوبی، رطوبت و شرجی هوا در سطح استان از مقادیر بالایی برخوردار است. وی اضافه کرد: در این مدت غبار محلی، گاهی وزش باد افزایش رطوبت هوا و طی صبحگاه نیز در...

 

اتحادخبر:کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر گفت: رطوبت و شرجی هوا در استان بوشهر افزایش می‌یابد.

 

 رطوبت و شرجی هوا در استان بوشهر افزایش می‌یابد

به گزارش مهر؛ پیام مساعدی  اظهار داشت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد از امروز تا روز دوشنبه با وزش جریانات غالباً جنوبی، رطوبت و شرجی هوا در سطح استان از مقادیر بالایی برخوردار است.

وی اضافه کرد: در این مدت غبار محلی، گاهی وزش باد، افزایش رطوبت هوا و طی صبحگاه نیز در برخی از نقاط مه صبحگاهی از پدیده‌های غالب در سطح استان خواهد بود.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر ادامه داد: در ساعاتی از بعدازظهر تا شب با افزایش پوشش ابر در مناطق شرقی استان، احتمال رخداد ناپایداری موقت جوی در این مناطق دور از انتظار نیست.

وی افزود: برای ساعات آینده آسمان استان صاف تا قسمتی ابری همراه با غبار محلی، گاهی وزش باد و در برخی نقاط مه صبحگاهی و در ساعاتی از ظهر تا شب در مناطق شرقی افزایش ابر با احتمال وقوع ناپایداری موقت جوی پیش‌بینی می‌شود.

مساعدی بیان کرد: جهت وزش باد غالباً جنوب غربی تا جنوب شرقی با سرعت هشت تا ۳۲ و در مناطق شمالی و مرکزی گاهی تا ۳۸ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: طی این مدت ارتفاع موج دریا ۳۰ تا ۹۰ گاهی ۱۲۰ سانتیمتر و در سواحل شمالی و مرکزی طی ساعاتی ۶۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر خواهد بود.

 

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/165697