کد خبر: 165535 ، سرويس: جهان
تاريخ انتشار: 12 مرداد 1401 - 11:33
احتمال درگیری نظامی چین و آمریکا جدی‌تر شد

 

اتحادخبر:همزمان با تنش میان آمریکا و چین بر سر سفر نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان و احتمال درگیری نظامی میان دو کشور، ناوهای جنگی آمریکا در دریای جنوبی چین مستقر شدند...

اتحادخبر:همزمان با تنش میان آمریکا و چین بر سر سفر نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان و احتمال درگیری نظامی میان دو کشور، ناوهای جنگی آمریکا در دریای جنوبی چین مستقر شدند.

 

به گزارش برترین‌ها؛ همزمان با تنش میان آمریکا و چین بر سر سفر نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان و احتمال درگیری نظامی میان دو کشور، ناوهای جنگی آمریکا در دریای جنوبی چین مستقر شدند.

 

این تصاویر احتمال جنگ چین و آمریکا را بالا برد


احتمال درگیری نظامی چین و آمریکا جدی‌تر شد

اصلاحات نیوز به نقل از پایگاه خبری روسیا الیوم خبر داد:

* همزمان با سفر «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان، آمریکا اقدام به استقرار ناوهای جنگی در دریای جنوبی چین کرد.

* فرماندهی نظامی آمریکا اعلام کرد که از گروه هجومی رونالد ریگان که شامل ناو هواپیمابر رونالد ریگان و ناوشکن های  USS Higgins (DDG 76) و USS Antietam (CG54)  و(  USS Chancellorsville (CG 62 می شود در حال حاضر در دریای چین جنوبی و دریای فیلیپین اقدام به گشت زنی می کنند.

* برخی منابع در پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) نیز گفتند که در پی سفر پلوسی کشتی های نظامی آمریکا در نزدیکی جزیره تایوان گشت زنی می کردند.

روز گذشته نیز  در آستانه سفر جنجالی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان، هواپیماهای نظامی چین برای نمایش قدرت وارد منطقه شناسایی هوایی تایوان شدند.

۱۸ فروند هواپیمای نظامی چین از جمله انواع بمب افکن و هواپیمای تجسسی، ضد زیر دریایی و جنگنده‌های «جی-۱۶» وارد منطقه شناسایی  هوایی در جنوب غربی جزیره تایوان شدند.

 طی چند روز اخیر اخباری از شرق آسیا می رسد که حکایت از احتمال تحمیل یک جنگ از سوی  آمریکا علیه چین در آبراه تنگه تایوان دارد، در حالی که آمریکا جنگی دیگری را نیز در شرق اروپا در اوکراین بر علیه روسیه هدایت می کند.

 

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/165535