کد خبر: 165465 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 11 مرداد 1401 - 11:57
رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای دیر:
مهارت آموزی دانش آموزان در جهت گسترش فرهنگ کارآفرینی در شهرستان دیر

اتحادخبر-ابراهیم حسینی:رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای دیر گفت: دانش آموزان با مهارت آموزی می توانند به درک عمیق تری از آموخته های خود دست یابند و برای ساختن آینده ای بهتر با توجه به نقش مهم کارآفرینی در جامعه آماده شوند.

 

اتحادخبر:رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای دیر گفت: دانش آموزان با مهارت آموزی می توانند به درک عمیق تری از آموخته های خود دست یابند و برای ساختن آینده ای بهتر با توجه به نقش مهم کارآفرینی در جامعه آماده شوند.


به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر، حسین درویشی در نشست با مدیر آموزش و پرورش شهرستان دیر،اظهار داشت: نسل امروز بی شک آینده ساز فردای کشور است و دانش سیال امروز، توسعه فراگیرتکنولوژی و تغییرات سریع در عرصه علم و فناوری در جهان، نیازمند ساختن نسلی کارآمد و با مهارت برای آینده است.
وی با بیان اینکه مهارت آموزی در نظام های آموزشی پیشرفته جایگاه ویژه ای دارد زیرا تنها آموزش سطحی منابع درسی به دانش آموزان نمی تواند آنان را برای زندگی آینده آماده کند،افزود: برای پرورش نسلی کارآمد که بتواند آینده روشنی را برای کشور رقم زند، باید به فکر راه های افرایش مهارت افراد درفرآیند تعلیم و تربیت بود.
درویشی تصریح کرد: توسعه انسانی رکن اصلی توسعه پایدار است و باید برای ارتقای کیفیت آموزش در کشور تلاش شود و ضمن آن دانش آموزان هم به فکر آینده خود بوده و سعی در موفقیت و یادگیری مهارت داشته باشند.
رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای دیر با اشاره به نقش هنرستان های فنی و حرفه ای و کاردانش در توسعه اشتغال در کشور یادآور شد: نیاز کشور به توسعه پایدار و اشتغال جایگاه و اهمیت آموزش های فنی و  حرفه ای را دو چندان می کند و رشته های فنی و حرفه ای و کاردانش از ضروریات آموزش و پرورش است که مجموعه فنی و حرفه ای برای اجرای کارهای عملی دانش آموزان کنار آموزش و پرورش خواهد بود.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان دیر نیز به نقش موثر آموزش های فنی و حرفه ای در توانمندسازی مهارتی دانش آموزان اشاره کرد و گفت: فراگیری مهارت‌های فنی و حرفه ای باید به یک گفتمان عمومی در جامعه تبدیل شود.
عبدالحسین جهانگیری ه جایگاه طرح ملی ایران مهارت در توانمندسازی دانش آموزان اشاره کرد و افزود: طرح ملی ایران مهارت برای دانش آموزان مقطع متوسطه دوره اول ودوم با هدف آموزش مهارت های کسب و کار و آشنایی با رشته های فنی و حرفه ای است که در سال تحصیلی گذشته  برای بخش از دانش آموزان شهرستان به اجرا درآمده و در سال جاری هم به صورت جدی دنبال خواهد شد.
وی توسعه و تقویت فرهنگ کار، شناسایی استعداد های مهارتی دانش آموزان و کمک به هدایت تحصیلی آنان، کارآفرینی و ارتباط بین آموزش رسمی و غیر رسمی در دوره اول متوسطه را از اهداف اجرای این طرح در سطح استان بوشهر دانست.
شایان ذکر است در پایان این نشست از آموزش فنی و حرفه ای دیر بابت برگزاری دوره های مهارتی در راستای توانمندسازی دانش آموزان از سوی آموزش و پرورش شهرستان تجلیل شد.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/165465