کد خبر: 165441 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 11 مرداد 1401 - 09:21
نماینده دشتستان اعلام کرد:
"قیمت اولیه" محور اصلی میز خرما در دشتستان

اتحادخبر:نماینده مردم شهرستان دشتستان در مجلس شورای اسلامی گفت: میز خرما با محوریت مسئله قیمت خرما برگزار می‌شود و مسئله اصلی قیمت اولیه و خرید از کشاورز است.ابراهیم رضایی روز سه‌شنبه در نشست با باغداران شهرستان دشتستان اظهار کرد: وقتی از تعیین قیمت برای خرما حرف می‌زنیم، قیمتی که خرما از باغداران خریداری می‌شود مد نظر است که باید...

 

 

اتحادخبر:نماینده مردم شهرستان دشتستان در مجلس شورای اسلامی گفت: میز خرما با محوریت مسئله قیمت خرما برگزار می‌شود و مسئله اصلی قیمت اولیه و خرید از کشاورز است.

"قیمت اولیه" محور اصلی میز خرما در دشتستان

 

 

به گزارش ایسنا؛ ابراهیم رضایی روز سه‌شنبه در نشست با باغداران شهرستان دشتستان اظهار کرد: وقتی از تعیین قیمت برای خرما حرف می‌زنیم، قیمتی که خرما از باغداران خریداری می‌شود مد نظر است که باید به گونه‌ای تعیین شود که سود اصلی نصیب نخلداران شود.

وی با بیان اینکه مسائل آب، کود، سم و . . . در حوزه خرما باید رفع شود، تاکید کرد: باید با حذف دلالان کاری کنیم که بیشترین سود نصیب باغداران و کشاورزان شود.

نماینده مردم شهرستان دشتستان در مجلس شورای اسلامی قیمت تضمینی و خرید تضمینی خرما را مورد اشاره قرار داد و افزود: یکی از مباحث اصلی در میز خرما همین موضوعات است که در میز خرما بررسی خواهد شد.

رضایی با اشاره به اینکه امسال تولید خرما از سال گذشته بیشتر خواهد شد بیان کرد: قیمت در بازار تابع عرضه و تقاضا است؛ کسانی که در بازار خرما موثر هستند چه در داخل و چه خارج از کشور را دعوت کردیم که در نشست میز خرما حضور داشته باشند. 

وی ادامه داد: برخی اصرار داشتند که نشست میز خرما در تهران برگزار شود اما تاکید کردیم که این برنامه در دشتستان برگزار شود تا برکات بیشتری برای کشاورزان داشته باشد. از وزارت جهاد کشاورزی، وزارت صنعت معدن و تجارت، سازمان توسعه صادرات ایران، وزارت امور خارجه، شهرداری تهران، اتاق بازرگانی، اتاق تعاون، وزارت دفاع، سازمان تعاون روستایی برای شرکت در میز خرما دعوت کردیم.

نماینده مردم شهرستان دشتستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به دعوت از شش استان خرماخیز کشور برای حضور در میز ملی خرما، اظهار کرد: این برنامه با محوریت مسئله قیمت خرما در دشتستان برگزار می‌شود و مسئله اصلی ما قیمت اولیه است که قرار است از کشاورز خریداری شود.

رضایی با بیان اینکه دنبال نتیجه‌گرفتن در میز خرما هستیم، تصریح کرد: بخش‌های مختلف استان پای کار آمده‌اند که این برنامه ملی به بهترین نحو در دشتستان اجرا شود.

وی با بیان اینکه همه باید در کنار هم باشیم تا بتوانیم به نتیجه مطلوب برسیم، گفت: حتی‌الامکان خرما در ماه‌های ابتدایی پس از برداشت در سردخانه‌ها نگهداری شود تا در زمان مناسب وارد بازار شود و با قیمت مطلوب به فروش برسد.

 

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/165441