کد خبر: 165391 ، سرويس: جهان
تاريخ انتشار: 10 مرداد 1401 - 11:27
انواع زیادی جنگنده داریم که می‌توانند از حق حاکمیت پکن دفاع کنند

اتحادخبر:سخنگوی نیروی هوایی چین امروز در سخنانی هشدار داد: انواع زیادی جنگنده داریم که می‌ توانند از حق حاکمیت پکن دفاع کنند.

 

اتحادخبر:سخنگوی نیروی هوایی چین امروز در سخنانی هشدار داد: انواع زیادی جنگنده داریم که می‌ توانند از حق حاکمیت پکن دفاع کنند.

 

انواع زیادی جنگنده داریم که می‌توانند از حق حاکمیت پکن دفاع کنند

به گزارش  مهر؛ «شن جینکه» (Shen Jinke) سخنگوی نیروی هوایی چین امروز یکشنبه در سخنانی هشدار داد: نیروی هوایی پکن قاطعانه از حاکمیت ملی و تمامیت ارضی خود محافظت خواهد کرد.

سخنگوی نیروی هوایی چین در این باره گفت که نیروی هوایی این کشور دارای انواع زیادی جنگنده است که قادر به دفاع از حق حاکمیت پکن هستند.

«شن جینکه» در ادامه اضافه کرد: نیروی هوایی اراده محکم، اعتماد کامل و توانایی کافی برای دفاع از حاکمیت ملی و تمامیت ارضی چین دارد.

روز جمعه همزمان با اعلام آغاز سفر هیئت آمریکایی به کشورهای شرق آسیا و احتمال سفر اعضای این هیئت به جزیره تایوان، نیروهای مسلح چین رزمایش دریایی خود را در دریای جنوبی چین و سواحل استان «گوانگ‌دونگ» آغاز کردند.

روز قبل از آن نیز در تماس تلفنی رؤسای جمهوری آمریکا و چین، «شی جین پینگ» به «جو بایدن» نسبت به سیاست های مداخله جویانه واشنگتن در امور داخلی چین و سفر رئیس مجلس نمایندگان این کشور به تایوان هشدار جدی داد.

بنا بر گزارش «شینهوا»، در بیانیه پکن درباره این گفتگوی تلفنی آمده بود که رئیس جمهور چین در سخنان تندی به همتای آمریکایی خود گفته بود: حفاظت قاطعانه از حاکمیت ملی چین و تمامیت ارضی، اراده قطعی یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون چینی است و کسانی که با آتش بازی می کنند در نهایت با آن می سوزند.

از سوی دیگر، دفتر «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا امروز یکشنبه بیانیه ای درباره سفر او به کشورهای شرق آسیا منتشر کرد که در آن به تایوان اشاره ای نشده است.

طبق این بیانیه که ساعاتی پیش منتشر شد، نانسی پلوسی به همراه هیئت همراه به کشورهای سنگاپور، مالزی، کره جنوبی و ژاپن سفر خواهد کرد و هدف از این سفر «تمرکز بر حاکمیت دموکراتیک، و تقویت روابط اقتصادی و امنیتی دو جانبه در منطقه ایندوپاسفیک» عنوان شده است.

 

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/165391