کد خبر: 165386 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 10 مرداد 1401 - 10:35
کارشناس هواشناسی خبر داد؛
وقوع ناپایداری‌های موقت جوی طی امروز و فردا در استان بوشهر

اتحادخبر: کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر از وقوع ناپایداری‌های موقت جوی طی امروز و فردا در استان بوشهر خبر داد.پیام مساعدی اظهار داشت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد با ادامه فعالیت سامانه بارشی طی امروز و فردا در سطح استان، بخصوص نوار شرقی و مرتفع استان، اغلب در ساعاتی از ظهر تا شب وقوع ناپایداری‌های موقت جوی به صورت رعدوبرق، رگبار باران، در...

اتحادخبر: کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر از وقوع ناپایداری‌های موقت جوی طی امروز و فردا در استان بوشهر خبر داد.

 

وقوع ناپایداری‌های موقت جوی طی امروز و فردا در استان بوشهر

 

به گزارش مهر؛پیام مساعدی اظهار داشت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد با ادامه فعالیت سامانه بارشی طی امروز و فردا در سطح استان، بخصوص نوار شرقی و مرتفع استان، اغلب در ساعاتی از ظهر تا شب وقوع ناپایداری‌های موقت جوی به صورت رعدوبرق، رگبار باران، در مناطق مستعد با احتمال ریزش تگرگ، وزش تندباد لحظه‌ای و ایجاد گردوخاک پیش بینی می‌شود.

وی اضافه کرد: همچنین طی این مدت احتمال وقوع تندبادهای لحظه‌ای بر روی خلیج فارس دور از انتظار نیست.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر افزود: آسمان استان طی ساعات آینده قسمتی ابری تا نیمه ابری همراه با غبار محلی، گاهی ابری همراه با وزش باد، در برخی نقاط رگبار باران، رعدوبرق، وزش تند باد لحظه‌ای و طی صبحگاه در برخی نقاط مه صبحگاهی پیش‌بینی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: جهت وزش باد متغیر، غالباً جنوب شرقی تا جنوب غربی با سرعت ۱۰ تا ۳۲ گاهی تا ۳۸ کیلومتر در ساعات و در هنگام وزش تندباد بیش از ۵۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

مساعدی ادامه داد: ارتفاع موج دریا ۶۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر و در هنگام وزش تندباد ۹۰ تا ۱۵۰ سانتیمتر خواهد بود.

 

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/165386