امروز: شنبه 01 ارديبهشت 1403
    طراحی سایت
تاريخ انتشار: 10 مرداد 1401 - 10:27

اتحادخبر: درشرایطی هفته یکصد و بیست و هفتم همه‌گیری کرونا را در کشور سپری می‌کنیم که اوج‌گیری معنادار تعداد موارد ابتلای روزانه در پیک هفتم بخصوص در کلانشهرها و شهرهای صنعتی نگران کننده است.

اتحادخبر: درشرایطی هفته یکصد و بیست و هفتم همه‌گیری کرونا را در کشور سپری می‌کنیم که اوج‌گیری معنادار تعداد موارد ابتلای روزانه در پیک هفتم بخصوص در کلانشهرها و شهرهای صنعتی نگران کننده است.

به‌گزارش تسنیم ؛ در شرایطی هفته 127 همه‌گیری کرونا را با پیک هفتم سپری می‌کنیم که برخی کارشناسان با اشاره به آمارهای رسمی منتشر شده از روند بیماری نسبت به بی‌توجهی هموطنان به رعایت پروتکل‌های بهداشتی ابراز نگرانی می‌کنند.

این گروه با اشاره به کاهش چشمگیر سطح رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سراسر کشور به محدود  34 درصد معتقدند ادامه این روند می‌تواند با درنظر گرفتن فعالیت زیرسویه‌های امیکرون در آینده نه چندان دور بار سنگینی را به نظام بهداشت و درمان کشورمان تحمیل کند.

به گفته این گروه از کارشناسان نباید فراموش کنیم که چنین شرایطی در پیک پنجم و ششم هزینه بالایی را به کشور تحمیل کرد و با درنظر گرفتن بهبود نسبی شرایط لازم است از عملکرد ویروس منحوس در گذشته درس گرفته و بنوعی عمل کنیم که مشکلات کمتری را در پیک فعلی تجربه کنیم.

متخصصان بهداشت و درمان برای کاهش هرچه بیشتر هزینه‌ عبور از پیک هفتم کرونا در ایران تاکید می‌کنند بهترین و کم‌هزینه‌ترین راهکار رعایت پروتکل‌های بهداشتی و تکمیل فرآیند واکسیناسیون با دوز یادآور است بخصوص برای گروهی که از آخرین تزریق واکسن‌ آنها بیشتر از شش ماه گذشته باشد.
آخرین اخبار کرونا در ایران| رشد معنادار 116 درصدی نرخ ابتلای روزانه در هفته 127 همه‌گیری + نقشه و نمودار

 

کرونا , واکسن ایرانی کرونا ,

در این زمینه کارشناسان براین باورند که کلانشهرها و البته شهرهای گردشگر پذیر اکنون روند صعودی نرخ ابتلا را به دلیل افزایش تردد هموطنان زیرسایه بی‌توجهی به پروتکل‌های بهداشتی را تجربه می‌کنند و درصورت بی‌توجهی به این جهش ناگهانی نرخ ابتلا خوشه‌های جدید بیماری و جابه‌جایی گسترده جمعیت زمینه گسترش تعداد شهرستان‌های قرمز را در سراسر ایران ایجاد خواهد کرد.

عباس شیراوژن، سخنگوی ستاد ملی کرونا اعلام کرد: با توجه به افزایش موارد ابتلا، بستری‌ها، سرپایی‌ها و شهرهای قرمز و نارنجی در جلسه امروز ستاد ملی کرونا بر استفاده الزامی از ماسک در هواپیما‌ها، قطار و مترو، اتوبوس ها و همچنین در اماکن زیارتی و هیئت‌های مذهبی تاکید شد.

با اشاره به نشست امروز اول مردادماه ستاد ملی کرونا، گفت: همچون بیشتر نقاط دنیا، شاهد روند افزایشی ابتلاء به کرونا با زیرسویه  BA5 هستیم که ما مسئولان و عموم مردم باید مراقب باشیم با عادی انگاری ها، این روند شتاب بیشتری نگیرد.

وی  با اشاره به فعال تر شدن طرح شهید سلیمانی با همکاری بسیج مستضعفین که به غربالگری و پیشگیری توجه خاص دارد، افزود: مردم عزیز نسبت به تزریق نوبت یادآور واکسن پس از 6 ماه از نوبت‌های قبلی اقدام نمایند. وضعیت کلی بیماری کرونا در هفته 127 همه‌گیری (برای دیدن جداول آماری روی کلمه کرونا کلیک کنید)

کرونا , واکسن ایرانی کرونا ,

آمارهای رسمی و واقعیت همه‌گیری

این درحالی است متخصصان بهداشت و درمان معتقدند که نباید فراموش کنیم اگرچه شرایط در نگاه اول نگران کننده است اما واقعیت اینجاست که برای دریافتن روند فعلی بیماری در سراسر کشور با درنظر گرفتن رفتارشناسی ویروس منحوس در پیک‌های گذشته به این مهم می‌رسیم که بی‌توجهی به پروتکل‌ها و ساده‌گرفتن شرایط یکباره می‌تواند مشکلاتی به مراتب سنگین‌تر و بدتر از پیک قبل ایجاد کند.

در این زمینه بررسی‌های انجام شده در نرخ کشندگی زیرسویه‌های جدید امیکرون در پیک هفتم نشان می‌دهد استان خراسان جنوبی با 7.32 مورد فوتی در یک میلیون نفر در صدر جدول قرار گرفته و چهارمحال و بختیاری با 19.78 مورد بستری در 100 هزار نفر جمعیت هم رتبه نخست در هفته یکصد و بیست هفتم همه‌گیری را در اختیار دارد.

کرونا , واکسن ایرانی کرونا ,

به گفته کارشناسان و متخصصان بهداشت و درمان البته این آمارها در شرایطی اتخاذ شده‌اند که با درنظر گرفتن قدرت سرایت بالای زیرسویه‌های امیکرو و رفتارشناسی ویروس منحوس در گذشته باید مدنظر داشته باشیم که تهاجمی‌تر شدن ویروس مشکلات را به مراتب افزایش خواهد داد اگر ویروس منحوس و البته سویه امیکرون را دست کم بگیریم. جدول رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سراسر ایران (برای دیدن آمار روی عبارت کلیک کنید)

نگرانی این گروه جایی نمایی می‌شود که با مقایسه اعداد و ارقام همه‌گیری به این واقعیت می‌رسیم که تنها در یک روز یعنی هشتمین و نهمین روز مردادماه جاری درصد تغییرات کاملا معنادار و نگران کننده است. به این ترتیب که  نرخ ابتلای روزانه در این دوره با رشدی معادل 115.91 درصد به رقم 9727 نفر رسیده است و در ادامه موارد بستری هم با رشدی معادل 114.76 درصد به 2298 مورد رسیده است.

البته با درنظر گرفتن اینکه تا رسیدن این تغییرات به دو بخش دیگر جداول آماری یعنی موارد بستری در بخش مراقبت‌های ویژه و موارد فوتی معمولا یک فاصله 7 روزه داریم احتمالا در نیمه مرداد 1401 جهش‌های ناگهانی در میان شاخص‌های بیماری در پیک هفتم را تجربه می‌کنم و رشد 2.42 درصدی موارد بستری در بخش مراقبت‌های ویژه و البته افزایش 32.60 درصدی موارد فوتی تنها در یک روز یعنی همان دو روز هفتم و هشتم مرداد می‌تواند در نیمه مرداد ماه شوکه کننده باشد.

کرونا , واکسن ایرانی کرونا ,

استان اصفهان/ افزایش مبتلایان جدید

پژمان عقدک سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در جمع خبرنگاران در مورد وضعیت آمار بیماری کرونا در استان اصفهان (به ‌جز کاشان و آران ‌و بیدگل)، اظهار داشت: از ابتدای همه‌گیری ویروس کرونا یک میلیون و 509 هزار و 711 مورد ابتلای قطعی و مشکوک به کرونا و کل موارد ابتلای قطعی به کرونا در استان 502 هزار و 647 نفر در استان اصفهان شناسایی شدند.

وی افزود: موارد نمونه گرفته شده در 24 ساعت گذشته (احتمالاً بیمار) 1617 نفر و موارد مثبت ابتلای قطعی 964 نفر و 4 مورد فوتی بر اثر ابتلاء به کرونا گزارش شده است .

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان  با بیان اینکه 211 هزار و 377 نفر تعداد کل بستری‌شدگان کرونا از ابتدا تاکنون بوده، گفت: در حال حاضر تعداد بستری‌شدگان فعلی در بیمارستان‌ها  590 نفر است و تعداد بیماران بستری 24 ساعت گذشته در مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی  اصفهان 133 نفر است که از این تعداد  86 بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان هستند.

عقدک ادامه داد: 11 هزار و 771نفر آمار کل فوت‌شدگان قطعی و شش هزار 817 نفر فوت‌شدگان مشکوک کرونا از ابتدای همه‌گیری این ویروس در استان اصفهان (به‌ جز شهرستان‌های کاشان و آران‌وبیدگل) بوده است.

کرونا , واکسن ایرانی کرونا ,

استان کرمان/ بستری 225 بیمار قطعی

براساس آخرین به روزرسانی‌های نقشه کرونایی منتشر شده از سوی وزارت بهداشت، تعداد شهرهای با وضعیت قرمز استان کرمان همچنان 13 مورد و تعداد شهرهای با وضعیت نارنجی از 4 به 6 شهر افزایش یافته است؛ همچنین تعداد شهرهای با وضعیت زرد از 6 به 4 کاهش پیدا کرده است و متاسفانه دیگر هیچ شهری در استان کرمان در وضعیت آبی کرونایی قرار ندارد.

سعید صحبتی سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به آخرین آمار استان کرمان از وضعیت موارد مثبت بستری و مرگ و میر ناشی از بیماری کووید 19، تا روز گذشته، اظهار داشت: 79 مورد مورد مثبت بستری جدید کرونایی در بیمارستان‌های استان کرمان داشتیم که از این تعداد 38 مورد آن در حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان، 8 مورد آن در حوزه دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، 22 مورد آن در حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، 7 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی بم و 4 مورد در حوزه دانشکده علوم پزشکی سیرجان است.

وی با بیان اینکه تعداد موارد بستری قطعی مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان کرمان 225 نفر است، گفت: تعداد فوتی‌های قطعی ابتلا به کووید 19 در استان کرمان یک مورد و مجموع جانباختگان کرونا در استان 5 هزار و 708 نفر است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان واکسن تزریق شده جمعیت بالای 12 سال در استان کرمان را 2 میلیون و 348 هزار و 987 دوز واکسن تزریق شده نوبت اول، 2 میلیون و 82 هزار و 110 دوز واکسن تزریق شده نوبت دوم، 904 هزار و 119 دوز واکسن تزریق شده نوبت سوم و 44 هزار و 987 دوز واکسن تزریق شده نوبت چهارم است.

کرونا , واکسن ایرانی کرونا ,

خراسان رضوی/ بستری  205 بیمار  جدید

محمد پهلوان کاشی رئیس کمیته رسانه و اطلاع رسانی ستاد کرونای دانشگاه علوم پزشکی مشهد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهدمقدس با بیان اینکه سهم دانشگاه علوم پزشکی مشهد از تعداد بیماران جدید در مراکز درمانی 178 نفر است اظهارداشت:در حال حاضر 583 بیمار مبتلا و یا مشکوک به کرونا در مراکز درمانی استان بستری هستند که 462 نفر از این بیماران در مراکز درمانی این دانشگاه قرار دارند.

وی تعداد بیماران بدحال مبتلا به کرونا در بخش های مراقبت ویژه استان خراسان رضوی را 132 نفر اعلام کرد و گفت: این تعداد نسبت به ده روز گذشته 51 درصد افزایش یافته است و بیشتر افرادی که در این بخش‌ها بستری هستند نسبت به تکمیل و یا دریافت واکسن کم توجهی داشته اند.

رئیس کمیته رسانه و اطلاع رسانی ستاد کرونای دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه تمامی سطوح بهداشتی و درمانی برای خدمت رسانی به بیماران در آمادگی کامل است تصریح کرد: طی شبانه روز گذشته، یک هزار و 359 نفر به مراکز خدمات جامع سلامت و اورژانس بیمارستان‌ها به صورت سرپایی مراجعه و تحت درمان قرار گرفتند.

پهلوان با بیان اینکه روند تعداد بیماران سرپایی و بستری مبتلا به کرونا در استان خراسان رضوی افزایشی است از عموم گروه‌های هدف خواست ضمن رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک، اجتناب از حضور در دورهمی‌ها و حفظ فاصله اجتماعی، نسبت به تکمیل و یا دریافت دز یادآور واکسن کرونا اقدام کنند.

استان اردبیل/ کمتر از یک درصد اردبیلی‌ها دز یادآور را تزریق کردند

محمود جعفرزاده معاون دانشگاه علوم پزشکی اردبیل اظهار داشت: به رغم تاکید و توصیه مسئولان کمترین استقبال را از سوی مردم در تزریق دز چهارم واکسن کرونا شاهد هستیم و در 2 هفته اخیر کمتر از 16 هزار نفر برای تزریق دز نوبت چهارم به مراکز بهداشتی مراجعه کرده‌اند.

وی به تشدید اوضاع کرونایی در سطح کشور و استان اردبیل اشاره کرد و گفت: با فوت سه نفر از هم استانی‌ها بر اثر ابتلا به کرونا، مجموع فوتی‌های پیک هفتم به 9 نفر رسیده و همچنان تعدادی از بیماران در بخش‌های مراقبتی ویژه تحت درمان هستند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل تصریح کرد: 392 نفر مراجعه به مراکز درمانی و 287 نفر مراجعه به مراکز بهداشتی را در 24 ساعت گذشته بر اثر کرونا شاهد بودیم که از این تعداد 14 نفر منجر به بستری در بیمارستان شده است.

جعفرزاده با بیان اینکه در حال حاضر 14 نفر در بخش آی.سی.یو و 48 نفر در بخش بیمارستانی تحت مراقبت هستند، افزود: هفت نفر در 24 ساعت گذشته از بیمارستان‌های استان ترخیص شدند.

وی به رنگ زرد پنج شهر استان نظیر اردبیل، پارس‌آباد، نمین، مشگین‌شهر و خلخال اشاره کرد و ادامه داد: مابقی شهرها در وضعیت آبی به سر می‌برند.

درحال تکمیلی...

کرونا , واکسن ایرانی کرونا ,

 



کانال تلگرام اتحادخبر


نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

تازه ترین خبرها

  • نقدی بر مجموعه داستان " خین‌جوشون " اثر مختار فیاض
  • جاده مرگ شهر وحدتیه را دريابيد،مسئولان برحذر باشند
  • روز سعدی و نکته‌ای نغز از گلستانش
  • ادعاها درباره حمله اسرائیل به ایران / ساقط کردن چند ریزپرنده در آسمان اصفهان
  • عناوین روزنامه‌های امروز1403/02/01
  • پتروشیمی پردیس حامی مهمترین رویداد بین المللی در حوزه تاب آوری انرژی
  • قهرمانی دشتستانی ها در لیگ انفرادی تیراندازی استان بوشهر
  • عناوین روزنامه‌های ورزشی امروز1403/02/01
  • تیم کشتی نونهالان هیئت کشتی دشتستان قهرمان مسابقات انتخابی استان بوشهر شد
  • بانک قرض‌الحسنه مهر ایران بیشترین وام را در سال ۱۴۰۲ پرداخت کرد
  • 🎥ویدیو/شنبه های اتحاد خبر با سید حمید شهبازی(۵)
  • نشست فرماندهان پایگاه‌ها و شورای حوزه مقاومت بسیج شهدای پتروشیمی به میزبانی پتروشیمی جم
  • شبکه اسرائیلی از زبان نتانیاهو: به دنبال جنگ با ایران نیستیم! / ماموریت‌های مهم‌تری در جبهه غزه و لبنان داریم
  • علائم هشداردهنده حمله قلبی
  • تیم های برتر والیبال ساحلی جام رمًضان دیر مشخص شدند
  • آغاز عملیات اجرای خیابان ۲۴ متری در ورودی شهر از سمت برازجان،خیابان ۲۲ متری غرب آرامستان و خیابان در غرب جاده اصلی
  • اگر احساس تلخی در دهان می کنید این بیماری در کمین شماست
  • تفاوت استراتژی فروش در پردیس/ ثبت ۶ ركورد در تولید و صادرات
  • تقابل ادبی فرماندار دشتستان با هاروکی موراکامی از ژاپن !
  • توزیع تعداد ۵۰ عدد کلاه ایمنی از طرف شهرداری بین موتورسیکلت سواران شهر وحدتیه
  • پیاده روی یا دویدن، کدام برای لاغری و کاهش وزن بهتر است؟
  • ۱۲ کشور امن در صورت شروع جنگ جهانی سوم (+عکس)
  • دست آویزی برای دومین سالکوچ هدهد خبررسان علی پیرمرادی
  • نتا S واگن ؛ یکی از زیباترین خودروهای چینی به بازار می آید (+تصاویر)
  • نقدی بر مجموعه داستان " خین‌جوشون " اثر مختار فیاض
  • آیا این ادویه خوش بو می تواند با سرطان پروستات مقابله کند
  • با این تکنیک به نق زدن و اصرار کردن بچه ها پایان دهید
  • گشت و گذار دختران جوان در تهران 100 سال قبل (+عکس)
  • بازتاب حمله ایران در رسانه‌های خارجی: اسراییل زیر آتش
  • جاده مرگ شهر وحدتیه را دريابيد،مسئولان برحذر باشند
  • آغاز عملیات اجرای خیابان ۲۴ متری در ورودی شهر از سمت برازجان،خیابان ۲۲ متری غرب آرامستان و خیابان در غرب جاده اصلی
  • قتل 2 جوان برازجانی در خودروشان/ دستگیری قاتل در استان همجوار
  • یکی از شهدای اخیر حمله اسرائیل در سوریه از شهر وحدتیه دشتستان است
  • هدایای باقیمانده پیاده روی برازجان قرعه کشی شد
  • گزارش تصویری/ راهپیمایی روز جهانی قدس در برازجان
  • سخنرانی استاد سید محمد مهدی جعفری در جمع دشتستانی ها و استان بوشهری های مقیم شیراز/ تصاویر
  • در رسیدگی به امور مردم کوتاهی نکنید/ برخی از بخشنامه ها باعث کوچک شدن سفره مردم می شود
  • مسؤولان نگاه بازتری داشته باشند/ جذابترین قسمت کار ما لحظه ای است که درد بیماران آرام می شود
  • قلب جوان 23 ساله دشتستانی اهدا شد/ تصاویر
  • سخن‌ران، کاظم صدیقی‌. نه! مسجد قیطریه، نه!
  • برخورد توهین آمیز رئیس صمت دشتستان با نمایندگان برخی اصناف شهرستان
  • دکتر یوسفی با حافظه مثال زدنی
  • آئین گرامیداشت شهیدالقدس محسن صداقت در شهر وحدتیه
  • تصاویر جنجالی مجری زن تلویزیون باکو در کنار سفیر ایران و در محل سفارتخانه/ عکس
  • مهدی یوسفی؛ جوانِ شایسته و نخبه
  • .: علی حدود 5 ساعت قبل گفت: بسیار عالی پاینده باشید ...
  • .: شااکبری حدود 6 ساعت قبل گفت: درود بر استاد گرانقدر ...
  • .: ذاکری حدود 18 ساعت قبل گفت: بسیار عالی. درود خدا ...
  • .: ذاکری حدود 18 ساعت قبل گفت: خوشحالم که ادبیات پایداری ...
  • .: افسری حدود 23 ساعت قبل گفت: درود بر دکتر بایندری ...
  • .: عزیز 1 روز قبل گفت: سایت و نویسنده حواسشون ...
  • .: مصطفی بهبهانی مطلق حدود 4 روز قبل گفت: با سلام و خدا ...
  • .: ح حدود 5 روز قبل گفت: درودخدا بر استادبرازجانی و ...
  • .: اسماعیل حدود 7 روز قبل گفت: فقط قدرت است که ...
  • .: سعید حدود 7 روز قبل گفت: آقای امید دریسی پیش ...