کد خبر: 165009 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 04 مرداد 1401 - 21:26
کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر در گفتگو با اتحاد خبر:
سامانه قدرتمند بارشی مانسون به زودی در استان بوشهر فعال می شود/ جزییات و هشدارها

اتحاد خبر :کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت : از اواخر روز چهارشنبه فعالیت سامانه قدرتمند بارشی مانسون در استان بوشهر آغاز می‌شود. پیام مساعدی در گفتگو اتحادخبر اظهار داشت: سامانه مانسون که هم اکنون در سیستان و بلوچستان و هرمزگان فعال است از اواخر روز چهارشنبه ۵ مرداد ماه در استان فعال می شود و تا اواخر روز جمعه ...

اتحاد خبر - سعیده دشتی:کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت : از اواخر روز چهارشنبه فعالیت سامانه قدرتمند بارشی مانسون در استان بوشهر آغاز می‌شود.

 پیام مساعدی در گفتگوی اختصاصی با پایگاه خبری تحلیلی اتحادخبر اظهار داشت: سامانه مانسون که هم اکنون در سیستان و بلوچستان و هرمزگان فعال است از اواخر روز چهارشنبه ۵ مرداد ماه در استان فعال می شود و تا اواخر روز جمعه ادامه داردکه بخش هایی از مناطق جنوبی و ارتفاعات شرق استان را در بر می گیرد و به تدریج دامنه نفوذ آن  به مناطق شمالی استان می رسد.

مساعدی افزود:از روز سه شنبه این سامانه وارد استان سیستان و بلوچستان شده و در  قسمت‌هایی از این  استان موجب جاری شدن سیل شده  و از امشب به سمت هرمزگان و جنوب فارس و فردا صبح نیز احتمال رسیدن این سامانه  به جنوب استان بوشهر وجود دارد.

کارشناس اداره کل هواشناسی بوشهر بیان داشت:ویژگی های مهم سامانه منسون بارشهای رگباری همراه با  صاعقه، رعد و برق تند باد های شدید می باشد.


مساعدی ادامه داد:بیشتر این سامانه در نواحی جنوبی ،ارتفاعات شرقی و  در حوزه دشتستان و  مرز بین  استان بوشهر و فارس را تحت تاثیر قرارمی دهد که در ناحیه های فارس که دمای کمتری دارندبارشهای بیشتری را در بر میگیرد
و آبها ازسمت ارتفاعات به سمت پایین سرازیر می شود.

مساعدی گفت: قسمتهای ساحلی وزش باد شدید را در بر دارد و با توجه به اینکه سامانه روی دریا نیز فعال است هر گونه ترددهای دریایی  و قرارگرفتن در حاشیهای ساحلی و ارتفاعات  اکیدا خوداری شود.

کارشناس اداره کل هوا شناسی اظهار کرد:براین  اساس هم استانی ها ازتردد و ایستادن در مسیر رودخانه ها و ایستادن زیر تابلوهای برق ،شاخ برگ درختان اکیدا خوداری کنند

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/165009