کد خبر: 16453 ، سرويس: جامعه
تاريخ انتشار: 06 مرداد 1392 - 10:07
ارائه تسهیلات اشتغال‌زایی در پایگاه‌های مقاومت بسیج و مساجد استان بوشهر

رئیس بسیج سازندگی استان بوشهر از ارائه تسهیلات اشتغال‌زایی در پایگاه‌های مقاومت بسیح و مساجد استان بوشهر خبر داد.

 

 

به گزارش اتحادجنوب به نقل از فارس، سرهنگ صمد دولاح، ظهر شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی و مشاغل خانگی فراهم است، تاکید کرد: بسیج سازندگی استان بوشهر برنامه‌ها و طرح‌های خود را در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب در سال حماسه سیاسی حماسه اقتصادی پیش بینی کرده، به طوریکه این طرح‌ها را در بیش از 10 محور به متقاضیان ارائه کرده است.

وی تصریح کرد: پرورش مرغ محلی، تولید جوجه اصلاح شده و تخم‌مرغ محلی، پرورش قارچ خانگی، تولید کود کمپوست در توسعه کشاورزی و احداث گلخانه‌ها، راه‌اندازی مراکز ترویجی 500 و یک هزار و 500 قطعه‌ای جوجه‌کشی، کارگاه‌های کوچک فرآوری میوه‌جات، حمایت و ترویج واحدهای گلخانه‌ای از جمله طرح‌های تولیدی این نهاد در قالب بسته اقتصاد مقاومتی است.

رییس سازمان بسیج سازندگی سپاه امام صادق استان بوشهر با بیان اینکه متقاضیان اجرای این طرح‌ها می‌توانند به پایگاه‌های مقاومت بسیح و مساجد مراجعه کنند، بیان کرد: برای اجرای این طرح‌ها به متقاضیان بین پنج تا 150میلیون تومان وام کم بهره تعلق می‌گیرد.

دولاح، توجه به معیشت خانوارهای روستایی را از جمله اهداف اجرای این طرح‌ها دانست و گفت: با اجرای این طرح‌ها نه تنها معیشت خانوارهای روستایی بهبود می‌یابد، بلکه اشتغال در روستاها و شهرهای زیر 20 هزار نفر جمعیت رونق می‌گیرد.

وی با بیان اینکه در اجرای طرحهای یاد شده مشاورین با مجریان این مشاغل همکاری دارند تصریح کرد: طرح‌های یاد شده که پس از ارائه آموزش‌های لازم به متقاضیان اجراء می‌شود در کوتاهترین مدت به مرحله تولید می‌رسد./ب

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/16453