کد خبر: 164402 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 18 تير 1401 - 11:17
نماینده دشتستان تاکید کرد؛
لزوم توسعه زیرساخت‌های گیسکان/ تبدیل گنج ناشناخته به قطب گردشگری

اتحادخبر: نماینده مردم شهرستان دشتستان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم توسعه زیرساخت‌های منطقه گیسکان بخش ارم، گفت: این گنج ناشناخته جنوب می‌تواند تبدیل به قطب گردشگری و دامپروری شود.

 

اتحادخبر: نماینده مردم شهرستان دشتستان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم توسعه زیرساخت‌های منطقه گیسکان بخش ارم، گفت: این گنج ناشناخته جنوب می‌تواند تبدیل به قطب گردشگری و دامپروری شود.

لزوم توسعه زیرساخت‌های گیسکان/ تبدیل گنج ناشناخته به قطب گردشگری

به گزارش مهر، ابراهیم رضایی صبح شنبه در گزارشی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی به بیان عملکرد یک هفته اخیر خود پرداخت و اظهار داشت: ابتدای هفته گذشته پیگیر حل مشکلات و راه‌اندازی پمپ گاز برازجان شدم که گفتند به زودی راه‌اندازی می‌شود، تعطیلی آن در چند هفته اخیر باعث بروز نارضایتی در مردم شده است. با رئیس سازمان نوسازی مدارس برای سفر ایشان به دشتستان هماهنگی کردم. تماس‌هایی با وزارتخانه‌های نفت و آموزش و پرورش راجع به برخی مشکلات داشتم.

 

وی اضافه کرد: روز یکشنبه راهی بخش بوشکان شدم و به همراه جمعی از مدیران شهرستان و بخش ضمن بازدید از مراکز جامع سلامت در طلحه، بوشکان و کلمه از زحمات و ایثارگری‌های کادر بهداشت و درمان قدردانی کردیم، حقیقتاً در ۳۰ ماه گذشته جان‌فشانی کردند و در عوض توجه کافی به ایشان نشد.

 

روستای شاه‌پسرمرد یک ماه بدون آب

 

نماینده دشتستان افزود: در مسیر برگشت از بوشکان به کلمه یکی از اهالی روستای احمدی جلوی ما را گرفت و راه نامساعد روستا را نشانم داد. همان‌جا با راهداری تماس گرفتم. گویا ماشین‌آلات خراب شده و کار به تأخیر افتاده بود. قول دادند که از هفته آینده کار را از سر بگیرند. اهالی روستای شاه‌پسرمرد هم خبر دادند که بیش از یک ماه است که آبی به آنجا نرسیده است، به این روستا با تانکر آبرسانی می‌کنند و همان تانکر هم دیگر نرفته است، از آبفا پیگیری کردم. ظهر بعد از اقامه نماز ظهر و عصر در مسجد کلمه با تعدادی از کشاورزان شریف این شهر در مورد هزینه بالای کنتورهای هوشمند جلسه کوتاهی داشتم، قول دادم که پیگیری کنم، کشاورزان بی‌بضاعت ما توان پرداخت هزینه‌های چند ده میلیونی بابت یک کنتور را ندارند.

وی بیان کرد: بعد از ظهر با شوراهای شهرهای کلمه و بوشکان جلسه داشتم، اعضای شوراها مسائل و مشکلات مردم و شهرهای خود را مطرح کردند، آب و راه در رأس مطالبات ایشان بود. در دفتر کلمه میزبان تعدادی از مراجعه‌کنندگان و نخبگان بخش بودم. در تماس با مدیرعامل آب منطقه‌ای آخرین وضعیت لایروبی کانال‌های زهکشی حوزه زیارت و بنار را جویا شدم که گفتند بزودی آغاز می‌شود. در گفتگو با مدیرعامل شهرک‌های صنعتی استان آخرین وضعیت طرح توسعه شهرک صنعتی برازجان را مرور کردیم.

 

بررسی مسائل خرما

 

رضایی ادامه داد: عصر از کلمه به تنگ ارم رفتم و در جلسه بررسی مسائل و مشکلات حوزه آب بخش ارم که با حضور مدیرعامل آبفای استان و مسئولان شهر و روستاهای بخش ارم برگزار شد، شرکت کردم. تعداد زیادی از روستاهای بخش ارم آب آشامیدنی سالم ندارند، توافقات خوبی صورت گرفت. مردم شریف ارم علیرغم کمبودها، نجیبانه مشکلات خود را مطرح می‌کنند و این مسئولیت ما را بیشتر می‌کند. از ارم به وحدتیه رفتیم و به همراه مدیرعامل آبفا از پروژه آب‌شیرین‌کن این شهر بازدید کردیم. پروژه در مراحل نهایی است، پیمانکار قول داد که تا پایان تیر به بهره‌برداری برسد، هم‌اکنون مراحل تست خود را سپری می‌کند. قرار است که روزانه هفت هزار متر مکعب آب وارد شبکه کند.
اواخر شب در جلسه بررسی مسائل خرما با حضور اعضای شوراهای اسلامی شهرها و روستاهای دشتستان در وحدتیه و به میزبانی شورای این شهر شرکت کردم، دغدغه کشاورزان قیمت خرما در سال جاری بود. راهکارهای صادرات و عرضه خرما در داخل بررسی شد.

وی افزود: روز دوشنبه در دفتر شبانکاره با تعدادی از اهالی بخش از جمله جمعی از اعضای شوراها و دهیاران بخش ملاقات کردم. از معاون حقوقی نیروی انتظامی موضوع برگزاری آزمون رانندگی در بخش‌ها را که اخیراً ممنون شده پیگیری کردم، قبلاً در بخش‌هایی همچون شبانکاره و ارم آزمون برگزار می‌شده و عدم برگزاری آزمون مشکلاتی را برای مردم ایجاد کرده است. قول دادند که حل کنند. مسئله آنتن موبایل روستای چاهدول را نیز از مدیرکل ارتباطات استان پیگیری کردم که گفتند بخشی از تجهیزات نصب شده و در آینده نزدیک راه‌اندازی می‌شود.

 

وضعیت وخیم مدارس تخریبی

 

نماینده دشتستان خاطرنشان کرد: بعد از ظهر در دشتستان میزبان رئیس سازمان نوسازی و تجهیز و توسعه مدارس کشور بودیم. به همراه ایشان از تعدادی از مدارس تخریبی و نیازمند ساخت در شهرها و روستاهای بخش‌های آب‌پخش، شبانکاره، سعدآباد، ارم و بوشکان بازدید کردیم. به همراه فرماندار و مدیران آموزش و پرورش دشتستان وضعیت وخیم مدارس تخریبی و امکانات ضعیف آموزشی شهرستان را برای آقای رخشانی مهر تشریح کردیم. به علت پرواز ایشان وقت کم آمد و قرار شد که جلسه نهایی و تصمیم‌گیری را در تهران برگزار کنیم.

وی افزود: اول صبح روز سه‌شنبه به پژوهش‌سرای متقین برازجان رفتم و از اختتامیه جشنواره نوجوان خوارزمی بازدید کردم، نوجوانان دانش‌آموز ما کارهای ارزشمند و بزرگی انجام داده‌اند و به همت مدیران و معلمان پرتلاش خود جلوتر از سن‌شان حرکت می‌کنند. دوست متخصصی به بنده گفت که برخی از ابتکارات این دانش‌آموزان در سطح پایان‌نامه کارشناسی ارشد است. صبح و عصر در دفتر پذیرای تعدادی از مراجعه‌کنندگان از جمله چند تن از سرمایه‌گذاران بودم. با قرارگاه خاتم، تأمین اجتماعی، بانک کشاورزی و … در مورد مسائل شهرستان تماس‌هایی داشتم. از آبفا در مورد آب روستای قلعه سفید پیگیری کردم. با معاون وزیر اقتصاد درباره بازپرداخت تسهیلات و معاون وزیر راه در مورد وضعیت حقوقی و معیشتی کارکنان این دستگاه تلفنی صحبت کردم.

 

فصل مشترک مشکلات بودجه است

 

رضایی گفت: روز چهارشنبه در دفتر میزبان تعدادی از مدیران استان و شهرستان از جمله کمیته امداد، پزشکی قانونی، بهزیستی، انتقال خون، آموزش و پرورش، برق و… بودم. فصل مشترک مشکلات بودجه است! در ملاقات با مدیران دانشکده کشاورزی بر لزوم نقش‌آفرینی این مرکز مهم علمی و آموزشی در توسعه و حل مسائل دشتستان و استان در حوزه کشاورزی تاکید کردم. شب توفیقی شد تا در خدمت جمعی از اعضای انجمن معتادان گمنام (NA) باشم. در مقابل بزرگی این مردان بااراده و قوی احساس کوچکی کردم. علاوه بر رهایی خود از چنگال اعتیاد، حالا بدون دریافت کمترین کمک دولتی، ۱۸ گروه فعال در دشتستان برای مقابله با اعتیاد تشکیل داده‌اند. حرف‌هایشان شنیدنی بود.

وی اظهار داشت: ابتدای صبح روز پنجشنبه به دعوت بسیج دانشجویی به دانشگاه خلیج فارس رفتم و در جلسه‌ای ۱۵۰ دقیقه‌ای شنونده نظرات و پاسخگوی سوالات دانشجویان بسیجی بودم. سوالات متنوع و البته در سطحی کلان و نشانگر دیدگاه موسع دانشجویان بود. رئیس دانشگاه هم گزارشی از تنگناهای مالی دانشگاه داد، باید فکری کرد. پیش از ظهر در دفتر نماینده محترم ولی فقیه در استان به همراه آیت‌الله صفایی، استاندار و معاونین و مجمع نمایندگان استان در جلسه شورای راهبردی استان شرکت کردم. آقای استاندار گزارشی از آخرین وضعیت استان و پروژه‌ها ارائه دادند. همه متفق‌القول بودند که باید از فرصت فعلی نهایت بهره را برای توسعه استان ببریم. عصر و شب با تعدادی از نخبگان جلسه داشتم.

 

لزوم رفع مشکلات گیسکان

 

نماینده دشتستان افزود: صبح جمعه به همراه فرماندار و تعدادی از مدیران شهرستان عازم منطقه گیسکان شدیم و از روستاهای لرده، جمغاری، ناخا و باغتاج بازدید کردیم. این منطقه محروم‌ترین منطقه استان بوشهر است چرا که راه، آب، گاز و امکانات ارتباطی و آموزشی ندارد، برق هم نصف و نیمه به آن رسیده است و بسیاری از اهالی برق ندارند. امکانات بهداشتی و درمانی آن هم بسیار ضعیف است. توسعه نامتوازن و ناعادلانه کشور در چند دهه اخیر باعث شده تا بسیاری از ساکنین روستاها به شهر مهاجرت کرده و به قول یکی از اهالی از تولیدکننده به مصرف‌کننده تبدیل شوند. آنجا که زمانی قطب دامپروری و تولید گوشت و لبنیات بوده، حالا تشنه و تشنه است. در دو سال گذشته بر توسعه و حل مشکلات گیسکان ضداستعماری متمرکز بوده‌ام و موفق شده‌ایم اعتبارات خوبی برای توسعه آن جذب کنیم و انتظار داریم که امسال گشایش‌هایی ایجاد شود. تصمیمات خوبی اتخاذ شد. تاکید شد که در میان انبوه مشکلات این منطقه، راه اولویت دارد. گیسکان این گنج ناشناخته جنوب می‌تواند تبدیل به قطب گردشگری و نیز دامپروری جنوب ایران شود. در میانه تیرماه نماز ظهر و عصر را در هوای آزاد و بدون کولر اقامه کردیم. مسافت بیست کیلومتری اما صعب‌العبور آن یک ساعت زمان برد.

وی گفت: عصر در فرمانداری دشتستان جلسه‌ای با حضور فرماندار و مدیرکل راهداری استان پیرامون راه‌های دشتستان برگزار شد، مشکلات مناطق و روستاهای مختلف شهرستان در حوزه راه مرور شد. با برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته امید داریم که امسال شاهد اتفاقات مثبتی باشیم.

 

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/164402