کد خبر: 164082 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 11 تير 1401 - 07:47
نماینده دشتستان مطرح کرد؛
دستور وزیر جهاد درمورد خرمای دشتستان/پیگیری مصوبات سفر رئیس جمهور

اتحاد خبر: نماینده مردم شهرستان دشتستان در مجلس شورای اسلامی از دستور وزیر جهاد کشاورزی برای خرمای دشتستان گفت: در گفت‌وگو با رئیس جمهور مصوبات سفر به استان را پیگیری کردم. ابراهیم رضایی در گزارشی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی بیان کرد: در جلسه کمیسیون شوراها با موضوع رفع ایرادات طرح شفافیت قوای سه‌گانه شرکت کردم، ایرادات شورای نگهبان...

اتحاد خبر: نماینده مردم شهرستان دشتستان در مجلس شورای اسلامی از دستور وزیر جهاد کشاورزی برای خرمای دشتستان گفت: در گفت‌وگو با رئیس جمهور مصوبات سفر به استان را پیگیری کردم.

 

دستور وزیر جهاد درمورد خرمای دشتستان/پیگیری مصوبات سفر رئیس جمهور

به گزارش مهر، ابراهیم رضایی در گزارشی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی بیان کرد: در جلسه کمیسیون شوراها با موضوع رفع ایرادات طرح شفافیت قوای سه‌گانه شرکت کردم، ایرادات شورای نگهبان رفع شد و انتظار داریم که این بار طرح پس از تصویب در مجلس در شورای نگهبان تأیید شود.

وی اضافه کرد: در گفتگو با رئیس دانشگاه علوم پزشکی نتایج جلسه هفته گذشته با وزیر بهداشت را مرور کردیم، اگر وعده‌های آقای وزیر بطور کامل محقق شود، تحول اساسی در وضعیت نظام سلامت دشتستان ایجاد خواهد شد.
با مدیران گاز و منابع طبیعی در مورد تبدیل وضعیت کنتورخوان‌ها و طرح‌های آبخیزداری صحبت کردم. با معاون عمرانی استاندار هم در مورد ماده ۵۶ شدن پروژه بزرگراه دالکی کنارتخته صحبت و مشورت کردیم. در مصاحبه با خبرگزاری فارس تاکید کردم که نگاه مثبتی به سفر بورل به تهران نداریم چرا که او پیمانکار آمریکایی‌هاست.

وی بیان کرد: بعد از ظهر با مدیرعامل ساتا جلسه داشتم. مسئولیت اجتماعی کارخانه سیمان دشتستان و نیز سایر صنایع آنها در استان بویژه در ارتباط با روستای راهدار و نیز شهر برازجان، بهره‌گیری از ظرفیت‌های دشتستان و برخی تخلفات یا مفاسد در شرکت‌های زیرمجموعه از مباحث جلسه بود. به ایشان گفتم که سه کارگر دشتستانی در حادثه آتش‌سوزی اخیر در کارخانه سیمان بشدت دچار سوختگی شده و به شیراز منتقل شده‌اند. بعد از جلسه مطلع شدم که یکی از این کارگران عزیز درگذشته است.

اعمال فشار دو نماینده برای تصاحب یک شرکت اقتصادی

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی افزود: عصر با تعدادی از نمایندگان در مورد دستور کار این هفته مجلس جلسه مفصلی داشتیم. مباحث و پیشنهادهای کارشناسی خوبی مطرح شد.

وی بیان کرد: ساعت شش و ۳۰ دقیقه صبح یکشنبه در کمیسیون اصل نود با حضور وزیر صنعت، برنامه‌های وزیر ارزیابی و انتقادات تعدادی از نمایندگان مطرح شد. اغلب انتقادات حول ناتوانی در کنترل گرانی‌ها و معضلی به نام خودروسازی است. در صحن مجلس طرح تمدید مهلت جذب اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای و مالی کل کشور تصویب و مهلت جذب اعتبارات تا پایان شهریور سال بعد تمدید شد. کلیات لایحه تشکیل سازمان پدافند غیرعامل نیز تصویب شد همچنین طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت برای بررسی بیشتر به کمیسیون اجتماعی ارجاع شد، تلاش می‌کنیم تا با جلب نظر دولت راهی برای ساماندهی کارکنان بلاتکلیف دستگاه‌های اجرایی بیابیم.

رضایی ادامه داد: پیرو انتشار اخباری مبنی بر اعمال فشار دو نماینده برای تصاحب یک شرکت اقتصادی، نامه‌ای به رئیس مجلس نوشتیم و خواستار بررسی موضوع شدیم که اگر چنانچه صحت دارد برخورد شود و اگر صحت ندارد تکذیب شود. از تعدادی از نمایندگان انقلابی ذیل نامه امضا گرفتم و به دفتر رئیس مجلس تحویل دادیم. توییت هم کردم که با خطاکاری که ادعای انقلابی‌گری دارد باید شدیدتر برخورد کرد. نمی‌دانم چرا به عده‌ای بر خورد. امیدوارم تا حصول نهایی پیگیری شود.

انتخاب رئیس مجمع نمایندگان

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: با تعدادی از مسئولان انتظامی، وزارتخانه‌های صنعت و نفت و اقتصاد، سازمان امور استخدامی و آموزش و پرورش راجع به مسائل کشور و استان صحبت کردم. ظهر در جلسه مجمع نمایندگان استان آقای دکتر کرمی نماینده محترم دشتی و تنگستان با اجماع به عنوان رئیس مجمع انتخاب شد. سپس در جلسه با جمعی از نمایندگان به منظور انتقال تجربیات حضور یافتم.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در دفتر میزبان دهیار و رئیس شورای حاجی آباد بودم و مشکلات آنجا را بررسی کردیم. بعد از ظهر جلسه مشترک مجلس و مسئولان دستگاه قضائی در محل قوه قضائیه بود. تعدادی از نمایندگان و مسئولان قضائی صحبت کردند، دیدگاه‌ها به هم نزدیک و سخنان آقایان قالیباف و اژه ای وحدت‌بخش بود. در حاشیه جلسه به آقای اژه‌ای گفتم مسیر ماده ۴۷۷ را باز کنید که گفتند باز است و خودم طی چند روز اخیر یکصد پرونده مشمول ماده ۴۷۷ را مطالعه کرده‌ام. انصافاً رئیس قوه قضائیه فردی پرکار و دغدغه مند است. عصر به همراه تعدادی از همکاران در جلسه‌ای پیرامون مبارزه با مفاسد اقتصادی همفکری کردیم. شب رئیس سازمان امور عشایر کشور خبر داد که برای حل مشکل عشایر ما که اکنون در استان فارس هستند، یک تانکر اضافه کرده است.

توسعه شهرک صنعتی برازجان

وی افزود: روز دوشنبه از سازمان صنایع هوایی نیروهای مسلح بازدید و از آخرین دستاوردهای صنعت هوایی، اورهال هواپیماها، ساخت پهپاد و ریزپرنده‌ها مطلع شدیم. به معنای واقعی کلمه جهادی هستند و کارهایی کرده‌اند کارستان. متوجه شدم که چرا مغضوب غرب و بویژه آمریکایی‌ها هستند. بعد از ظهر جلسه‌ای با معاون باغبانی وزیر جهاد کشاورزی داشتم و راجع به قیمت تضمینی خرما در سال جاری صحبت کردیم، قرار شد که جدی‌تر از قبل دنبال کنند. در جلسه کمیسیون اصل نود درباره اجرای قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها با حضور رئیس سازمان انرژی اتمی مباحث مفصلی مطرح شد. سوالاتی از آقای اسلامی پرسیدم که غالباً پاسخ قانع‌کننده دادند. عصر به اندیشکده اقتصاد مقاومتی رفتم و شنونده طرح‌ها و مباحث ارزشمند دوستان در حوزه بانکداری و انرژی بودم. پیشنهاد کردم که بر موضوع راهبردی توسعه میدان‌های مشترک نفتی و گازی متمرکز شوند.

عضو کمیسیون اصل نود مجلس بیان کرد: با رئیس سازمان شهرک‌های صنعتی استان در مورد خرید و آماده سازی فاز دوم شهرک صنعتی برازجان همفکری کردیم، با توجه به همه شرایط موجود معتقدم که اولین راه حل معضل بیکاری در دشتستان توسعه صنعت در شهرستان است. کارهای خوبی آغاز شده که در صورت تحقق نهایی می‌تواند اقتصاد دشتستان را دگرگون کند.

رضایی با بیان اینکه سه‌شنبه‌های مجلس، نظارتی است افزود: سه طرح تحقیق و تفحص از عملکرد وزارت نیرو، شرکت شستا و سازمان تأمین اجتماعی رأی آورد. گزارش کمیسیون عمران در مورد سانحه ریلی قطار مسافربری مشهد _ یزد قرائت و عوامل سازمانی، فنی، محیطی و انسانی حادثه برشمرده شدند. ضرورت دارد که در ساختار نظارتی راه‌آهن تجدید نظر جدی صورت گیرد. همچنین تقاضای یک فوریت طرح الحاق یک ماده به قانون کاهش مجازات حبس تعزیری رأی آورد.

پیگیری مسائل دشتستان در دیدار با معاونین وزرا

وی گفت: رئیس مجلس در خلال جلسه اشاره‌ای به ماجرای استیضاح وزیر صنعت کرد و گفت که رئیس‌جمهور هم به این جمع‌بندی رسیده که تغییراتی در ساختار این وزارتخانه ایجاد کند و با تجزیه این وزارتخانه، دو نفر را برای مدیریت وزارتخانه‌های جدید معرفی کند. یادداشتی برای روزنامه رسالت در مورد مذاکرات دوحه نوشتم. با معاونین وزرای نیرو، نفت و بهداشت در مورد مسائل استان صحبت کردم. رئیس سازمان زندان‌ها در کمیسیون اصل نود گزارشی از مشکلات این سازمان ارائه کرد، در ارتباط با مسئله ورود مواد مخدر به زندان‌ها توضیحات جالبی داد. حقیقتاً سازمان زندان‌ها مظلوم است و بیشترین کوتاهی را در حق این دستگاه، سازمان برنامه و بودجه مرتکب می‌شود. یک سری اموالی همچون زندان قزل‌حصار هم در اختیار دارد که به علت گستردگی و قیمت بالای آن، (۱۸ هزار میلیارد تومان!) مشتری ندارد.

بررسی لایحه اصلاح قانون بکارگیری سلاح

وی ادامه داد: در کمیسیون امنیت ملی بررسی لایحه اصلاح قانون بکارگیری سلاح توسط مأموران نیروهای مسلح ادامه داشت. همچنین با حضور مسئولان مربوطه ابعاد مختلف حادثه سرقت از صندوق امانات بانک ملی بررسی شد. نیروی انتظامی در این ماجرا درخشیده اما صداوسیما بدهکارش کرده است! اگر چه دو عامل اصلی سرقت پیش از شناسایی از کشور خارج شده بودند اما به فاصله کمتر از ۴۸ ساعت و با عملیات پیچیده فراجا و وزارت اطلاعات دستگیر شده‌اند. انتظار می‌رود که با همکاری ترکیه روزهای آینده به کشور بازگردانده شوند.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: با مدیران هلال احمر، ورزش و جوانان، بنیاد شهید، جهاد کشاورزی، منابع طبیعی و تعدادی از شوراهای دشتستان تماس داشتم. رئیس کمیسیون اصل نود تماس گرفت و خبر داد که روز پنجشنبه با رئیس‌جمهور جلسه داریم.

دستور وزیر جهاد در مورد خرید خرما

وی اظهار داشت: روز چهارشنبه طرح اصلاح موادی از آئین‌نامه داخلی مجلس مطرح و تصویب شد. بعد از ظهر به همراه برادر عزیزم دکتر پاکار فرمانده انقلابی بسیج وزارت جهاد کشاورزی مهمان وزیر جهاد بودیم. محور مطالبات ما تأمین مالی طرح تحول نخیلات و تعمیم آن به بخش‌های ارم و بوشکان، اجرای طرح آبیاری نوین شبانکاره، لایروبی کانال‌های زهکشی، قیمت خرید تضمینی خرمای امسال، کف‌شکنی و بازسازی تعدادی از چاه‌ها و قنات‌ها و مسائل عشایر بود. خلاصه‌ای از آنچه باید در حوزه خرما اتفاق بیفتد را شرح داده و تاکید کردم که از ظرفیت کشورهای همسایه برای صادرات خرما استفاده کنند. نگران قیمت پایین خرما در سال جاری هستیم و نباید اتفاقات تلخ پارسال تکرار شود. از وزیر خواستم که شخصاً ورود کند و پای کار بیاید. در مورد باز کردن مسیر صادرات محصولات کشاورزی به روسیه هم نکاتی را گوشزد کردم و جزئیات آن را با آقای ساداتی نژاد مرور کردیم. وزیر جهاد دستورات محکمی صادر کرد از جمله به سازمان تعاون روستایی دستور داد که نسبت به خرید تضمینی خرما و صادرات آن به روسیه اقدام کند، در مورد اجرای طرح تحول و آبیاری نوین هم دستور «اقدام عاجل» داد. در جلسه دیگری با قائم مقام وزیر برای برخی اقدامات برنامه‌ریزی کردیم.

رضایی تصریح کرد: روز پنجشنبه به همراه تعدادی از همکاران عضو کمیسیون اصل نود به دیدار رئیس جمهور رفتیم. آقای رئیسی اگر چه ساعت ۲ شب و بعد از سفر ترکمنستان به تهران رسیده بود اما پرانرژی و فعال بود. بخش زیادی از مباحث حول مسائل کمیسیون گذشت. بنده در دقایقی کوتاه چند نکته را عرض کردم: گلایه از گرانی‌ها به عنوان شکایت اول این روزهای مردم، امروز مردم هر سه قوه را به عنوان «نظام» می‌بینند و آوردن دلایلی مانند «مجلس نمی‌گذارد» یا «دولت انجام نمی‌دهد» پذیرفتنی نیست و لازم است که همه قوا با وحدت و تعامل برای حل مشکلات جامعه تلاش کنند. اهمیت توسعه میادین مشترک نفتی و گازی همچون میدان گازی فرزاد، گلایه از زمین ماندن دستور رئیس‌جمهور مبنی بر بومی شدن مدیریت‌های صنایع نفت و گاز و پتروشیمی در استان بوشهر، لزوم رسیدگی به پرونده‌های مهم حوزه امنیتی کمیسیون اصل نود همچون پرونده بنزین ۹۸ و فتنه ۸۸، عدم تحقق یا تحقق حداقلی مصوبات سفر استانی بویژه در دشتستان.

دیدار با رئیس جمهور و بررسی مصوبات سفر

وی اضافه کرد: آقای رئیسی نکات را یادداشت کردند و قول پیگیری دادند. نمایندگان غالباً از برخی مدیران ارشد دولت شاکی بودند، رئیس‌جمهور از ارزیابی مدیران دولت خبر و دستور بررسی داد. نکات جالبی هم از تماس با مکرون در ارتباط با مذاکرات و ملاقات شب قبل با پوتین گفتند که لُب کلام بی‌اعتمادی به غرب و وعده‌های آنها بود. در مورد پرونده کرسنت هم تاکید بر رسیدگی به آن و اخذ نتیجه داشتند. بحث مفصلی هم در جلسه پیرامون تأثیر معدل در کنکور شکل گرفت. در حاشیه جلسه فرصتی شد تا با آقای رئیسی در مورد مصوبات سفر ایشان به استان از جمله بیمارستان هفده شهریور، راه نمازگاه - ارم-بوشکان، سدهای دالکی و دهرود و چند مورد دیگر صحبت کنم. به ایشان گفتم که وضعیت آب در دشتستان حال و روز خوبی ندارد و نگران تابستان جاری هستیم، یادآوری کردم که قول داده بودند که به عسلویه سفر کنند و به خاطر موج امیکرون به تأخیر افتاد. آقای رئیسی قول پیگیری دادند و تاکید کردند که حتماً به عسلویه سفر خواهند کرد.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی گفت: روز جمعه از اردوی جهادی بسیج جامعه پزشکی در روستای درودگاه بازدید کردیم، در این گرمای طاقت‌فرسا کارهای زیادی انجام داده بودند. همچنین ظهر و بعد از ظهر در نمازجمعه برازجان با تعدادی از مردم عزیز ملاقات کردم.

 

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/164082