کد خبر: 163838 ، سرويس: یادداشت
تاريخ انتشار: 05 تير 1401 - 08:04
اختصاصی اتحادخبر؛
از جان استاندار چه می خواهید؟

اتحادخبر-احمد خواجه حسنی: مطابق معمول و حسب رویه ای که هیچ گاه خوشایند عامه نبوده و جامعه پذیر نمی باشد ، از بدو انتصاب استاندار بوشهر، زمزمه ی تغییر مدیران، وجه غالب روزمرگی ها و نقل محافل برخی جریانات شد .تغییرات موضوعی نیز متاثر از فضا سازی های موجود و منبعث از "دپارتمان سهم خواهان" شتاب بیشتری گرفته به نحوی که در پاره ای موارد فارغ از ...

احمد خواجه حسنی:

مطابق معمول و حسب رویه ای که هیچ گاه خوشایند عامه نبوده و جامعه پذیر نمی باشد ، از بدو انتصاب استاندار بوشهر، زمزمه ی تغییر مدیران، وجه غالب روزمرگی ها و نقل محافل برخی جریانات شد .


تغییرات موضوعی نیز متاثر از فضا سازی های موجود و منبعث از "دپارتمان سهم خواهان" شتاب بیشتری گرفته به نحوی که در پاره ای موارد فارغ از نحوه عملکرد،پایگاه اجتماعی ، سبقه و عقبه، بسیاری از مدیران را از گود خارج کردند.

کار به جایی رسید که وزیر کشور از رکورد شکنی استان بوشهر در فرآیند تغییر مدیران پرده برداری کرده و از این حیث ما را به تمجید و تحسین جنابش مفتخر داشتند وا اسفا که ثبات یا بی ثباتی مدیران دولتی به عنوان محور اصلی اجرای سیاست های عمومی، رابطه ی مستقیمی با کسب موفقیّت یا عدم توفیق در امور محوله نیل به سعادت یا ریاضت اجتماعی جامعه هدف دارد.

استان بوشهر امّا با ثبت این رکوردشکنی و تسخیر صدر جدول، بر مشکلاتش کم که نشد، افزون از سابق گردید!


دیری نپائید که این دستاورد شگرف و رکورد شکنی با هزینه مردم نیز به حاشیه رانده شده و برخی سهم خواهان دگر بار فریاد وا اسلاما سر دادند، این بار امّا صدای پای پدیده‌ی شومی به نام تفرقه انگیزی به وضوح قابل شنیدن است و البته از صدای پا گذشته و به پژواکی تقریبا فراگیر رو به گسترش بدل شده است.
همچنان کلیّت رویکرد این دپارتمان کاذب، یک متغیر وابسته به تحرکات انتصاباتی استاندار است به گونه ای که اگر مطابق میل و خواست اینان نباشد با هجمه و فرافکنی و ترویج شایعاتی در فضای مجازی سعی در جهت دهی به افکار عمومی و القای ناکارآمدی دارند.

از ردّ و قبول دگرانش چه تفاوت
آن بنده که در چشمِ خریدار درآمد!

ایرادهای بنی اسرائیلی و فرضیه های دایی جان ناپلئونیِ زیر سؤال بردن انتصابات استاندار از جانب برخی از حضرات تمامی ندارد، چنان که کماکان بر تغییر فله ای مدیران باقیمانده اصرار و ابرام دارند و  بعضاً تحرکاتی مذبوحانه برای گل آلود کردن فضا، تعمیق فضای دوقطبی و تفرقه انگیزی با اهدافی خاص را در مخیله پرورش می دهند.
(گاهی اوقات برخی موضوعات آنچنان واضح و علنی هستند که نیازی به هیچ توضیح و تفسیری ندارد).

برای مردم شریف استان و جمیع فعالان سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی پسندیده نیست که افرادی بخواهند با اعمال فشار، برای استان و استاندار دولت تعیین تکلیف نمایند.

دنیا با این عظمت از دایره ساخته شده و اینان در قاب نامسنجم ذهنی خود فقط به خط ها و مرزبندی ها فکر می‌کنند !
مستدعی است این خط و خطوط را رها کنید و منافع جمعی را همواره در نظر داشته باشید.

هرچه در این بحث پیش رفتم، بیشتر متوجه شدم که تعارض منافع منجر به تفرقه افکنی و تفرقه نیز به گسست اجتماعی جامعه منتهی خواهد شد و چه سریال آشنا و پر تکراری است اینکه به اتفاق، واپس گرایی و زیان و ضرر جمعی را شاهدیم.

البته که در انتصابات و اتفاقات اخیر انتقاداتی وارد است،لیکن فکر معقول بفرما،گُل بی خار کجاست؟
 راه حل رسیدن به اشتراک نظرها امّا خارج از روال کنونی، بر هم افزایی و خرد جمعی است.
اگر به جهت برون رفت استان از وضع موجود، چیزی در انبان دارید یا علی گفته و در دیداری حضوری، دردمندی خود را به سمع و نظر استاندار برسانید.

انقلابی گری شما به مثابه تبرهایی است که مدعی دفاع از حق صنوبرند!!!
شما که عملاً دارید با تفرقه افکنی تیشه به ریشه انقلابیون می زنید.
پسندیده است بر ارزش ها و اهداف مشترک تمرکز کنید و سعی کنید بال استاندار باشید نه وبال گردنش.

همبستگی اجتماعی را سرلوحه فعالیت قرار دهید و انقدر شکاف ایجاد نکنید.


شما که داعیه انقلابی گری دارید و خلیفه تان در بغداد سیر می کند حد و حدود بشناسید و حرمت نگه دارید.

آیا استاندار باید مطیع جریان و خط و خطوط ترسیمی شما شود؟

دست بردارید حضرات، بیش از این بر پیکر نحیف استان ضربه وارد نکنید.


بدانید و آگاه باشید دامن زدن به این سیاسی کاری ها، تنازعات، تنش ها و جدل ها با انتشار در فضای مجازی فقط مردم را سرخورده و دل زده می کند.


تحرکات فضای مجازی به عنوان زیست گاه ثانویه، بدون تردید عقوبت واقعی دارد و در جامعه تاثیر مستقیم خواهد گذاشت.

لطفاً کمی آن سوتر از نوک بینی جنابتان را ببینید و وسعت نظر داشته باشید.

تا سیه روی شود
هر که در او غش باشد.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/163838