کد خبر: 163705 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 01 تير 1401 - 08:44
مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر:
مهارت آموزی بیش از 3000 نفر مددجوی کمیته امداد در استان بوشهر

اتحادخبر: مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر گفت: براساس تفاهم‌نامه این اداره کل  با کمیته امداد استان بوشهر در سال گذشته، آموزش‌های مهارتی به 3 هزار و 400 نفر از مددجویان کمیته امداد ارائه شده است.

 

اتحادخبر: مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر گفت: براساس تفاهم‌نامه این اداره کل  با کمیته امداد استان بوشهر در سال گذشته، آموزش‌های مهارتی به 3 هزار و 400 نفر از مددجویان کمیته امداد ارائه شده است.





به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر، عبدالمجید دراهکی در نشست با مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر با بیان اینکه 270دوره آموزشی در بخش دولتی و خصوصی آموزش فنی و حرفه ای در سال گذشته برای مددجویان کمیته امداد برگزار شده است،اظهار داشت: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به عنوان نخستین گام توانمندسازی اقتصادی، زمینه ساز اشتغال پایدار برای خانوارهای تحت حمایت کمیته امداد است.


وی تنوع دره های آموزشی برای مددجویان کمیته امداد استان را 130 حرفه مختلف دانست و افزود: آموزش‌های مهارتی باهدف ترویج فرهنگ کار و تلاش در بین مددجویان ارائه می‌شود.


دراهکی از آمادگی 15 مرکز آموزش فنی و حرفه ای دولتی و 240 آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای جهت برگزاری دوره های مهارتی برای مددجویان کمیته امداد در سال جاری خبر داد و اضافه کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی به فراخور نیاز فضای کسب‌وکار استان و منطقه باعث افزایش ضریب اشتغال پایدار مددجویان کمیته امداد خصوصاً زنان سرپرست خانوار می‌شود.


مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای بوشهر با بیان اینکه همواره بر ضرورت آموزش و توانمندسازی مهارتی افراد تحت پوشش کمیته امدادامام تأکید داریم، گفت: فنی وحرفه‌ای و کمیته امداد تنها با کار‌های جهادی می‌توانند از طریق مهارت آموزی وراه اندازی کسب وکار معیشت گروه هدف را تامین کنند.
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان بوشهر نیز با بیان اینکه  آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بسیار مفید و اثربخش در امر اشتغال است، گفت: با برنامه ریزی انجام شده در سال جاری بیش از 12 هزار مددجو آموزش های مهارتی را فرا خواهند گرفت.


محمدرضا میری هدف از ارائه دوره‌های آموزشی را حرفه‌آموزی و ارتقای سطح مهارتی مددجویان برای رسیدن به توانمندی و خودکفایی عنوان کرد و افزود: مجموعه فنی وحرفه‌ای همیشه در کنار کمیته امدادبوده و با نگاه جهادی این تعامل بیشتر از گذشته خواهدبود.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/163705