امروز: شنبه 01 ارديبهشت 1403
    طراحی سایت
تاريخ انتشار: 16 خرداد 1401 - 10:00
روی خط مدیر مسئول

اتحاد خبر- اکبر صابری: متاسفانه جراحی اقتصادی دولت سیزدهم بدجور نفس و امان مردم را بریده است. دولت اعلام کرد یارانه چهار قلم کالا را قطع و از این پس یارانه را مستقیم به مردم می دهد، ولی آنچه طی دو سه هفته گذشته بر مردم گذشته غیر از آن است.. نشست اخیر فرماندار دشتستان با اصحاب رسانه نشان از عمل به آنچه وعده اش داده بود دارد...

بنویسید چهار؛ بخوانید هزار

اکبر صابری: 


14 خرداد سالروز ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی را تسلیت عرض می نمایم. امید که آرمان های آن امام راحل که همانا استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی بود به تمام معنا تحقق پیدا کند و بعد از چهار دهه از عمر انقلاب اسلامی مردم روزهای بهتری را تحت زعامت رهبر معظم انقلاب اسلامی شاهد باشند.


 ****

همچنین درگذشت حجت الاسلام سید محمود دعایی، یار دیرین امام، نماینده شش دوره مجلس شورای اسلامی و مدیر روزنامه اطلاعات را تسلیت عرض می نمایم.

ایشان از روحانیون بسیار مردمی و ساده زیست بودند که در بین اقشار مختلف مردم و فعالان سیاسی و رسانه ای کشور محبوبیت و احترام زیادی داشتند. روحش شاد و جایگاهش بهشت باد. 


بنویسید چهار؛ بخوانید هزار


متاسفانه جراحی اقتصادی دولت سیزدهم بدجور نفس و امان مردم را بریده است. دولت اعلام کرد یارانه چهار قلم کالا را قطع و از این پس یارانه را مستقیم به مردم می دهد، ولی آنچه طی دو سه هفته گذشته بر مردم گذشته غیر از آن چیزی است که مسئولان اعلام کردند.

 

اول اینکه درآمد هنگفت حاصل از آزادسازی همین چهار قلم کالا به طیف وسیعی از مردم داده نشده است. به بعضی ها هم برای آرام کردن جو و جلوگیری از اعتراضات بیشتر مردم فقط به حساب شان واریز شد بدون اینکه حق برداشت داشته باشند. این یعنی آب که از آسیاب افتاد مبلغ واریزی هم به حساب اینکه وضعیت مالی خانوار بررسی شده و شامل شان نمی شود مجددا از حساب ها کسر و به خزانه دولت واریز می گردد. این وسط بیچاره مردمی که کالاها را چند برابر گران تر خریده و یارانه هم از حساب شان برگشت خورده است. اصطلاحا آش نخورده و دهان سوخته می ماند برای بخشی از مردم بیچاره.

  

دوم اینکه امروز بعد از حدود یکماه از اجرای طرح اصلاح یارانه ها، قابل کتمان نیست که بر خلاف ادعای مسئولان نه فقط چهار قلم که حدود یکهزار قلم کالا گران شده است. آن هم نه در حد و اندازه ای که خدا را خوش آید! برخی اقلام 100 تا 300 درصد گران شده اند.

 

سوم اینکه با کدام منطق تورم 50 تا 100 درصدی را با افزایش حقوق 10 تا 15 درصدی جبران می کنند؟

قدیم ها نقل می کردند همسایه ای رفت از همسایه اش کمی پیاز و سیب زمینی قرض گرفت. چند روز بعد در حالی که همسایه قرض دهنده در نماز بود پیاز و سیب زمینی قرض گرفته شده را پس آورد ولی اندازه آنها خیلی کوچکتر از پیاز و سیب زمینی که برده بود، صاحب خانه در حالی که در نماز بود گفت: قل هوالله احد (با دستش اندازه سیب زمینی و پیاز برده شده را نشان داد) الله الصمد؟ (اندازه کوچک پیاز و سیب زمینی آورده شده را با دستش نشان داد).

 

حالا جناب دولت و دولتمرد عزیز، مبلغی که بابت گرانی های اخیر از جیب کارمند و کارگر بیچاره می رود 100 درصد و شاید بیشتر است. آن وقت حقوقی که اضافه کرده اید 10 یا 15 درصد؟؟؟ تکلیف آن 70 - 80 درصد کسری جیب مردم بیچاره چی می شود؟ این که به قاچاق آرد و ذرت و ماکارونی و روغن به کشورهای همسایه ربطی ندارد...

 

آقایان مسئول؛

دولتمردان دولت مردمی؛

والله و بالله مردم در فشار غیر قابل تحملی هستند. به چه زبانی باید بگویند دیگه طاقتشان طاق شده است.

 

حجت الاسلام موسوی‌فرد امام جمعه اهواز که از دشمنان و بیگانگان نیست، ایشان همین چند روز پیش گفته اند: "در چند فروشگاه بزرگ اهواز رفتم و سوال کردم چند قلم از کالاها دچار تورم شدند که عنوان کردند ۳ هزار قلم دارند که یک هزار قلم افزایش قیمت داشته‌اند    .    "
 

 

زارعی کیاپی نماینده مردم ساری و میان‌دورود در مجلس شورای اسلامی از خودتان است، ایشان هم اخیراٌ گفته اند: "یکی از اصلی ترین مشکلات مرغداران در حال حاضر پایین آمدن قدرت خرید مردم است . " معنای این حرف روشن است مردم قدرت خرید مرغ را مثل سابق ندارند. 

 

البته دهها مسئول و امام جمعه و نماینده دیگر هم این تورم و گرانی های بی حساب و کتاب را اذعان و بیان کرده اند. نماینده دشتستان و امام جمعه برازجان خود ما هم در سخنان چند روز اخیرشان به این مهم اشاره کرده اند.


ان شاءالله که انگ ضد انقلاب و تشویش اذهان عمومی به ما زده نمی شود؛ وظیفه رسانه انعکاس دردهای مردم به مسئولین است.


لغو بازی تیم ملی فوتبال


فوتبال در ایران طرفداران زیادی دارد. فوتبال ملی را میلیون ها نفر دنبال می کنند. با پیروزی ها و موفقیت تیم میلیون ها ایرانی شادند و با ناکامی آن، میلیون ها نفر ناشاد و غمگین هستند. 

در این شرایط اقتصادی و دل مشغولی های نان شب، دلخوشی مردم به تیم فوتبال کشوشان است تا چند ماه دیگر در جام جهانی رقابت نماید.

 

رقابت در جام جهانی بازی در جام ملت های آسیا نیست. رقابت ها در سطح اول جهان است. نیاز به بازی های تدارکاتی خوب و در همان سطح جهانی دارد. نمی شود بازی های تدارکاتی ما با سوریه و عراق و عمان باشد و در جام جهانی انتظار صعود و درخشش داشت. پیشاپیش پیداست در جام جهانی چکاره ایم...

 

در این شرایط، تحریم و انزوای بین المللی بر همه چیز ما اثر گذاشته است. چرا خود را فریب دهیم و به اصطلاح محلی ما تا کی "گول دل خومون بدیم" که تحریم ها تاثیری بر کشور ما ندارد.


چرا ورزش که اصلا نباید سیاسی باشد هم از تحریم رنج می برد؟


بگذریم از اینکه استکبار جهانی و قدرتهای زورگوی جهان دروغ می گویند که ورزش ربطی به سیاست ندارد. ربطش را همه جوره داریم می بینیم از لغو بازی با کانادا تا بلوکه شدن پول سهم باشگاه ها و تیم ملی ما از بازی های بین المللی...

 

همه می دانیم دلیل اصلی لغو بازی با کانادا روابط ضعیف دیپلماتیک بین کانادا و ایران است. و مهم‌تر از همه به دلیل روابط ضعیف دو کشور، بازیکنان و کادر فنی موفق به اخذ ویزا برای ورود به خاک کانادا نشدند.


اقتصاد ما هم مثل فوتبال و ورزش ما از تحریم ها رنج بسیار می برد. امروز ادعای خلاف واقع آنها که می گفتند تحریم ها حداکثر 20 تا 25 درصد بر اقتصاد ما اثر دارد مثل آفتاب سر ظهر بر همگان روشن شده است و دم خروس عیان تر از آن است که بشود کتمان کرد.

 

نگاه قابل تقدیر فرماندار دشتستان


دکتر بنافی فرماندار جدید دشتستان علیرغم اینکه سرهنگ سپاه می باشد و در انقلابی بودن ایشان تردیدی وجود ندارد ولی نگاه سیاسی باز و همه شمولی را تاکنون از خود بروز داده است.


در جلسه معارفه خود گفت "نظام جدیدی از مشورت را ایجاد خواهد کرد" و هفته گذشته در نشست با اصحاب رسانه گفت: "یکی از برنامه هایم در دشتستان این بوده که در اولویت با اصحاب رسانه بدون اینکه سلیقه سیاسی شان چه باشد دیدار داشته باشم و به گفتگو بنشینم و از نقطه نظراتشان استفاده کنم ."

 

نشست اخیر وی با اصحاب رسانه نشان از عمل کردن وی به آنچه وعده اش داده بود دارد. و این مهم گرچه با انتقاد طیفی تند رو از اصولگرایان مدعی روبرو خواهد شد ولی در اداره امور جامعه و رضایت افکار عمومی توفیق بیشتری نصیب نماینده عالی دولت در شهرستان خواهد کرد.


البته من به واسطه اینکه اعلام شد نشست مطبوعاتی است، شخصا در جلسه حضور پیدا نکردم و همکاران خبرنگار و عکاس اتحاد جنوب و اتحاد خبر در جلسه حضور پیدا کردند که این ضعف البته به نوع اطلاع رسانی و دعوت روابط عمومی فرمانداری برمی گردد. می شد مدیران رسانه ها را با تاکید بر اینکه نشست هم اندیشی است نه نشست خبری به شکل بهتری دعوت کرد.

ان شاءالله فرصت دوباره ای دست دهد شخصاً در نشست با فرماندار شرکت خواهم کرد و همانطور که ایشان راه تعامل را پیش گرفته اند رسانه های اتحاد جنوب و اتحاد خبر نیز علیرغم تفاوت سلیقه سیاسی، در بحث توسعه شهرستان و حل مشکلات مردم در کنار مجموعه فرمانداری و مسئولان اجرایی استان و شهرستان خواهد بود.


اتحاد جنوب البته در دوران فرمانداران دوره هشت ساله احمدی نژاد که از طیف اصولگرایان بود نیز تعامل خوبی با مجموعه مدیران اجرایی داشت و همه فرمانداران آن دولت بلااستثنا در دفتر اتحاد جنوب حاضر شدند و ما نیز بارها در جلسات آنها شرکت داشتیم.

الان نیز چنانچه همان نگاه تعاملی برقرار باشد رسانه های اتحاد جنوب و اتحاد خبر در کنار مسئولین برای انعکاس خدمات آنها و همچنین انعکاس مسایل و مشکلات مردم خواهد بود.



کانال تلگرام اتحادخبر


نظرات کاربران
1401/03/17 - 10:51
0
0
جناب صابری ،مگر در دولت مورد حمایت جنابعالی که ۸ سال کشور را معطل برجام کردند و آخر کار هم کدخدا زیر قول خود زد تورم لحظه ای نبود .۸ سال فعالیت و پیشرفت اقتصادی مملکت تعطیل و منتظر رسیدن فرج از سوی کدخدا الان توقع دارید که ۸ سال تخریب با ۸ ماه سازندگی درست شود .
1401/03/17 - 06:19
0
2
درود بر استاد صابری واقعیات جامعه بطور کامل و جامع بیان شد
1401/03/17 - 01:24
0
2
درود حاجی صابری واقعیت جامعه هست وآنچه که تمام مردم مبتلابه هستند .چرا انگ ضد انقلابی زده شود؟ مگرخلاف واقعیت گفته اید. بقول شیخ اصلاحات تورم وگرانی وبدبختی مردم و خصوصا اقشار کم درآمد را که دیگه ننه جون منم میدونه
1401/03/16 - 23:41
0
2
درود خدا بر حاج اکبر عزیز و گرانقدر
1401/03/16 - 12:10
3
0
علت اینکه در تفسیر گرانی اخیر نتوانستید حق مطلب را ادا کنید،این است ادله خود را به غیر متخصص ارجاع داده اید نه اقتصاد دان.

ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

تازه ترین خبرها

  • نقدی بر مجموعه داستان " خین‌جوشون " اثر مختار فیاض
  • جاده مرگ شهر وحدتیه را دريابيد،مسئولان برحذر باشند
  • روز سعدی و نکته‌ای نغز از گلستانش
  • ادعاها درباره حمله اسرائیل به ایران / ساقط کردن چند ریزپرنده در آسمان اصفهان
  • عناوین روزنامه‌های امروز1403/02/01
  • پتروشیمی پردیس حامی مهمترین رویداد بین المللی در حوزه تاب آوری انرژی
  • قهرمانی دشتستانی ها در لیگ انفرادی تیراندازی استان بوشهر
  • عناوین روزنامه‌های ورزشی امروز1403/02/01
  • بانک قرض‌الحسنه مهر ایران بیشترین وام را در سال ۱۴۰۲ پرداخت کرد
  • تیم کشتی نونهالان هیئت کشتی دشتستان قهرمان مسابقات انتخابی استان بوشهر شد
  • 🎥ویدیو/شنبه های اتحاد خبر با سید حمید شهبازی(۵)
  • شبکه اسرائیلی از زبان نتانیاهو: به دنبال جنگ با ایران نیستیم! / ماموریت‌های مهم‌تری در جبهه غزه و لبنان داریم
  • تصاویری از بهشت روی زمین در شمال ایران
  • تیم های برتر والیبال ساحلی جام رمًضان دیر مشخص شدند
  • فرماندار: منشا صدا در گناوه ناشی از انفجار معدن سنگ کوه بینک بوده است
  • آغاز عملیات اجرای خیابان ۲۴ متری در ورودی شهر از سمت برازجان،خیابان ۲۲ متری غرب آرامستان و خیابان در غرب جاده اصلی
  • اگر احساس تلخی در دهان می کنید این بیماری در کمین شماست
  • تفاوت استراتژی فروش در پردیس/ ثبت ۶ ركورد در تولید و صادرات
  • تقابل ادبی فرماندار دشتستان با هاروکی موراکامی از ژاپن !
  • توزیع تعداد ۵۰ عدد کلاه ایمنی از طرف شهرداری بین موتورسیکلت سواران شهر وحدتیه
  • پیاده روی یا دویدن، کدام برای لاغری و کاهش وزن بهتر است؟
  • ۱۲ کشور امن در صورت شروع جنگ جهانی سوم (+عکس)
  • دست آویزی برای دومین سالکوچ هدهد خبررسان علی پیرمرادی
  • نتا S واگن ؛ یکی از زیباترین خودروهای چینی به بازار می آید (+تصاویر)
  • نقدی بر مجموعه داستان " خین‌جوشون " اثر مختار فیاض
  • آیا این ادویه خوش بو می تواند با سرطان پروستات مقابله کند
  • با این تکنیک به نق زدن و اصرار کردن بچه ها پایان دهید
  • گشت و گذار دختران جوان در تهران 100 سال قبل (+عکس)
  • بازتاب حمله ایران در رسانه‌های خارجی: اسراییل زیر آتش
  • جاده مرگ شهر وحدتیه را دريابيد،مسئولان برحذر باشند
  • آغاز عملیات اجرای خیابان ۲۴ متری در ورودی شهر از سمت برازجان،خیابان ۲۲ متری غرب آرامستان و خیابان در غرب جاده اصلی
  • قتل 2 جوان برازجانی در خودروشان/ دستگیری قاتل در استان همجوار
  • یکی از شهدای اخیر حمله اسرائیل در سوریه از شهر وحدتیه دشتستان است
  • هدایای باقیمانده پیاده روی برازجان قرعه کشی شد
  • گزارش تصویری/ راهپیمایی روز جهانی قدس در برازجان
  • سخنرانی استاد سید محمد مهدی جعفری در جمع دشتستانی ها و استان بوشهری های مقیم شیراز/ تصاویر
  • در رسیدگی به امور مردم کوتاهی نکنید/ برخی از بخشنامه ها باعث کوچک شدن سفره مردم می شود
  • مسؤولان نگاه بازتری داشته باشند/ جذابترین قسمت کار ما لحظه ای است که درد بیماران آرام می شود
  • قلب جوان 23 ساله دشتستانی اهدا شد/ تصاویر
  • سخن‌ران، کاظم صدیقی‌. نه! مسجد قیطریه، نه!
  • برخورد توهین آمیز رئیس صمت دشتستان با نمایندگان برخی اصناف شهرستان
  • دکتر یوسفی با حافظه مثال زدنی
  • آئین گرامیداشت شهیدالقدس محسن صداقت در شهر وحدتیه
  • تصاویر جنجالی مجری زن تلویزیون باکو در کنار سفیر ایران و در محل سفارتخانه/ عکس
  • مهدی یوسفی؛ جوانِ شایسته و نخبه
  • .: علی حدود 4 ساعت قبل گفت: بسیار عالی پاینده باشید ...
  • .: شااکبری حدود 5 ساعت قبل گفت: درود بر استاد گرانقدر ...
  • .: ذاکری حدود 16 ساعت قبل گفت: بسیار عالی. درود خدا ...
  • .: ذاکری حدود 17 ساعت قبل گفت: خوشحالم که ادبیات پایداری ...
  • .: افسری حدود 22 ساعت قبل گفت: درود بر دکتر بایندری ...
  • .: عزیز 1 روز قبل گفت: سایت و نویسنده حواسشون ...
  • .: مصطفی بهبهانی مطلق حدود 4 روز قبل گفت: با سلام و خدا ...
  • .: ح حدود 5 روز قبل گفت: درودخدا بر استادبرازجانی و ...
  • .: اسماعیل حدود 6 روز قبل گفت: فقط قدرت است که ...
  • .: سعید حدود 6 روز قبل گفت: آقای امید دریسی پیش ...