امروز: شنبه 01 ارديبهشت 1403
    طراحی سایت
تاريخ انتشار: 01 مرداد 1392 - 08:55
اختصاصی اتحاد جنوب:

جلسه هم اندیشی مدیر میراث فرهنگی دشتستان با مورخین و اصحاب رسانه این شهرستان صبح دوشنبه 31 تیرماه در محل دفتر میراث فرهنگی دشتستان برگزار گردید.مسؤول دفتر میراث فرهنگی دشتستان در ابتدای این نشست طی سخنانی ضمن تشکر از حضور مورخین و اصحاب رسانه در این جلسه، به تشریح برنامه ها و دیدگاه های خود در زمینه آثار تاریخی و فرهنگی دشتستان...

هم اندیشی مدیر میراث فرهنگی دشتستان با مورخین و اصحاب رسانه

اتحادجنوب: جلسه هم اندیشی مدیر میراث فرهنگی دشتستان با مورخین و اصحاب رسانه این شهرستان صبح دوشنبه 31 تیرماه در محل دفتر میراث فرهنگی دشتستان برگزار گردید.

مسؤول دفتر میراث فرهنگی دشتستان در ابتدای این نشست طی سخنانی ضمن تشکر از حضور مورخین و اصحاب رسانه در این جلسه، به تشریح برنامه ها و دیدگاه های خود در زمینه آثار تاریخی و فرهنگی دشتستان پرداخت و راه اندازی موزه، برپایی نمایشگاه فرش دستباف توسط بافندگان بومی، برگزاری کنگره نقش دشتستان در مبارزه با استعمار، احداث مجموعه گردشگری در زمین 20 هکتاری  دره آردو، ایستگاه گردشگری و مرمت آثار باستانی و تاریخی دشتستان را از جمله برنامه های این اداره ذکر کرد.

حسین پور از مورخین و صاحب نظران خواست در راستای معرفی میراث فرهنگی و گردشگری این شهرستان و صیانت ار آثار تاریخی و باستانی مجموعه میراث فرهنگی را یاری کنند.

در ادامه جلسه، محمدجواد فخرایی، حاج ماشاء اله کازرونی، حبیب قاسمی، اسماعیل شهرسبزی، سید حسن لواسانی و اکبر صابری دیدگاه های خود را مطرح و پیشنهاداتی ارایه دادند.

در این جلسه حاضران بر راه اندازی هر چه سریعتر موزه میراث فرهنگی و نصب تندیس های غضنفرالسلطنه و آیت اله محمدحسین مجاهد برازجانی و برگزاری کنگره نقش دشتستان در مبارزه با استعمار تاکید کردند.

 



کانال تلگرام اتحادخبر


نظرات کاربران
1392/06/26 - 18:32
0
0
ای کاش به جای آقای بسارده که مدیر توانمند و متخصصی بودند فردی با همین خصوصیات را برای میراث فرهنگی دشتستان میاوردند. فردی که عمل کند نه فقط شعار دهد.زیرا بیشترین آثار تاریخی استان در دشتستان است. جناب حسین پور تمامی مواردی که شما در جلسه هم اندیشی وعده اجرای آن را دادید از زحمات آقای بسارده بوده است. خوب بود از زحمات ایشان تشکر میکردید. به هر تقدیر برای شما آرزوی موفقیت دارم
1392/06/06 - 13:51
0
0
سلام و تبریک به آقای حسین پور ان شالله مثل همیشه موفق باشید
1392/05/07 - 19:44
0
0
آری دوست من جناب درد آشنا شما کاملا درست میفرمایید ، شماهم اطلاعاتتون و هم سوادتون خیلی از این حقیر بالاتر هست و هم نکاتی که اشاره میفرمایید همه درست و منطقی هستند و واقعا دردآشنا هستید آری شاید بنده از حالت اعتدال خارج شده باشم ولی بی مهری به تاریخ و نام دشتستان خیلی بیشتر از گذشته از حالت تعادل خارج شده مثلا ریس علی دلواری منزلشان به موزه تبدیل شده و البته بنده هیچ اعتراضی ندارم و حاضرم مستخدم آنجا هم باشم ولی قلعه میرزا محمد خان برازجانی که بوسیله توپ و گلوله هایی که از هواپیما شلیک میشد منهدم شده بود و بدبختانه دیگر از آن هیچ خبری نیست ، بدست فراموشی سپرده شده و بیش از همه خود مقصریم که تا بحال غافل بوده ایم و حال باید بیش از هر وقت دیگر به این موضوع و دیگر موضوعات فرهنگی و تاریخی دشتستان بپردازیم . با آرزوی قبولی طاعات و عبادات دوستان ، متشکرم
1392/05/04 - 17:15
0
0
آقای حاج کازرونی بدون شک مبارزه درراه آزادی را به درازای تاریخ معاصر به همراه دارید ازشما هم متعجب وهم گله مندم زمانیکه هم اندیشی علیه رژیم گذشته چه خطراتی درپی داشت از در کتابفروشی شما دربازار جنوبی که می گذشتم بیشترازهرگروهی فرهنگیان سعداباد رادرکنارتان می یافتم ودرجریان انقلاب هیچ جابه اندازه سعدابادباشما همراه نبودند جانب انصاف رانگهدار و درباره انها واقعیت را بفرما که این انتظار به حقی است آن جاکه آقای فخرایی می گوید با آقای حاج کازرونی سال هاپیش رفتیم بوشهر وجلوشهرستان شدن سعداباد راگرفتیم بامنش وخلق وخوی شما همخوانی ندارد.
1392/05/04 - 16:49
0
0
ماکه هرگزخاطرات وحشتناک و دحشتناک خان وخان داری راازیادنمی بریم
1392/05/04 - 12:39
0
0
"دوستدار"ارجمند:تلاش سعید عزیز ، اهل دشتستان ، از هدف"پیش گیری ازهویت زدایی"دور می شود. شایدکه شور وشیدایی بیش ازاندازه اورا از"اعتدال"و "منطق"دور کرده باشد. این"دردآشنا" دردوجای دیگرنیز دید گاه های اورا بررسی کرده به اطلاع اش رسانده ام .اشارات او به "فقر تاریخی گری" ،وارونه نویسی تاریخ ،برخی توهین ها -که شوربختانه هنوز درجامعه ی ایران فراوان هستند. - و... کاملا درست است. (اخیرا جایی دیدم نوشته بودند: غضنفرالسّلطنه ی تنگستانی !) اما جغرافیا وچغرافیای تاریخی حساب وکتابی دارد که باید آن هارابپذیریم. اگر دریک دوره ی 400ساله ی صفو یه - زندیه ، "دشتستان " به سرزمین گسترده ای از امامزاده عبدالّله دیلم تاپارسیان (گاوبندی ) گفته می شد؛ اکنون منطقه ی جغرافیا ی معینی است بانام "دشتستان" با تاریخ باستان ،میانه و نو ویژه ی خودش که از معنو یت وهویتی بسیار بزرگ برخوردار است. دیگر این که نویسندگان ، شاعران ، مورخان ، روزنامه نگاران ، مبارزان ضداستعمار واستبداد، پزشکان و... دردشتستان اکنونی - به ویژه برازجان وسعد آباد-فراونند و نیازی نیست که دیگر میرزا جعفر خان خورموجی یا مفتون بردخونی یا فایز دشتی یا رئیس علی دلواری ویا... دشتستانی بدانیم. ضمنا "غیر میراثی"بودن مدیریت میراث فرهنگی دشتستان ،مانعی ندارد زیرا هم اندیشی- به شرط مرتب ومستمر بودن-برای همین کار گذاشته اند.
1392/05/03 - 21:06
0
0
از همه دوستان بابت نظراتشون تشکر میکنم بدون شک افتخار دشتستان به تک تک مردم و روستا ها و شهر هایش میباشد و در روزگاران گذشته که از دشتی تا دیلم همه یک نام واحد داشتند و آن دشتستان بود باز هم در تمامی نقاط آن بزرگان ، مبارزان ، اندیشمندان و ادیبانی سرشناس وجود داشته که همه مایه افتخار دشتستان بوده و هست و حال که این شهرستان به چندین شهرستان تبدیل شده هر شهرستانی برای بزرگداشت بزرگان خود فعالیت میکنند و این بسیار خوب است ولی بسیار غم انگیز است شخصی همانند میرزا محمد خان برازجانی که تمام وجودش را وقف وطنش کرد و در همین راه نیز کشته شد امروزه در سکوتی غریب فرو رفته و این همه دلیری و رشادت ایشان بدست فراموشی سپرده شده است و امروزه خیلی ها دشتستان را به نا امنی یا تگزاس و یا صحرایی با مردمی شرور و قاتل میپندارند در صورتی که اصلا اینطور نیست!! امروزه دیگر شهرستانها اصلا اعتقادی به مبارز بودن دشتستانی ها ندارند در صورتی که خود دشتستانی بوده اند!! در همین رسانه های مجازی از دوستانی مطالبی از مبارزات ضد استعماری شنیده ام که اصلا یا تاریخ نخوانده اند و یا تاریخ در محل زندگی ایشان جور دیگری نوشته شده است و این مورد ایجاب میکند که کنگره ها و مراسمات فرهنگی زیادی شکل گیرد و در همه موارد بحث و تبادل نظر شود و حقایق توسط کسانی که مطلع هستند به اطلاع سایر مردم برسد .
1392/05/03 - 11:54
0
0
جناب مسئول جدید میراث دشتستان موزه و بازارچه صنایع دستی همراه مجوز سفره خانه سنتی و بسیاری موارد دیگر توسط زحمات شبانه روزی همکار عزیزمان جناب مهدی بسارده انجام شده نفس عملکرد شما در هم اندیشی با اصحاب رسانه و اهالی فرهنگ خوب است اما به کدام منظور و با چه کسانی ؟ با کدامین اعتبارات ؟ من در این خبر ندیدم که از عملکرد ایشان تشکر نموده باشید . بهر روی براتون آرزوی موفقیت دارم اما در جایی غیر از میراث فرهنگی چون در میراث فرهنگی یقینا موفق نخواهید بود به واسطه نداشتن تفکر میراثی و نداشتن تحصیلات وتخصص مرتبط
1392/05/02 - 22:03
0
0
شماکه صدای الاتحادتان گوش آسمان راکرکرده فکرمی کنید تاریخ دشتستان یعنی برازجان ومطلعین ازتاریخ وتمدن دشتستان همین چند نفرند؟پیرمردانی اندیشمندانی تاریخدانانی بسیاری درجای جای دشتستان می درخشند
1392/05/02 - 15:42
0
0
درود بر شما
مسؤول دفتر میراث فرهنگی دشتستان کیست؟
1392/05/02 - 12:26
0
0
درآشنای عزیز/منظورسعیدجلوگیری ازهویت زدایی وتاحدممکن به حاشیه راندن مسایل فرهنگی وگذشته ی دشتستان است مگرملاحظه نمی فرماییدتاازیک نقطه یامورددرخشانی ازبرازجان ودشتستان آورده می شودبعضی ها چه هجمه ای راعلیه اوآغازمیکنند/اکنون هم مسولیت میراث دشتستان راگویابفردی غیرمیراثی داده اند!!!
1392/05/02 - 11:13
0
0
عمو قول دروغ به مردم ندین به به این رییس میراث دشتستان بگو برو مدیر کل شو ؟؟انگار خوب وعده میده
1392/05/02 - 07:48
0
0
جناب سعید"اهل دشتستان"باستانی ارجمند: هویت و احترام دشتستانی های عزیز ، هرگز از دست نرفته است . مبارزان ضد استعمار، سیاستمداران، شاعران، نویسندگان، روزنامه نگاران، پزشکان ، استادان دانشگاه،صنعت کاران و... که دراین 300سال ازدشتستان برخاسته و بیشتر آنان درایران وبرخی درجهان نیز مشهورند؛ایجاب می کند که سرکار وآ ن ارجمند دیگر که ازشناسه ی"کبیر" !! استفاده می کند؛ تنها نام مستعار را برگزینید! دیگر این که :... میراث خودرا بدارید دوست* که گنجی زپیشینیان اندر ااوست! تندرست وبهروزباشید.
1392/05/01 - 11:48
0
0
موزه باستانشناسی و مردم شناسی و صنایع دستی و مبارزات ضد استعماری باید ایجاد گردد تا هویت و احترام از دست رفته خود را دوباره بدست بیاوریم .
سارمان میراث فرهنگی امروز باید با جدیت بیشتر فعالیت های خود را کارشناسی ، برنامه ریزی ، هدفمند و مستمر ادامه دهد ...

1392/05/01 - 10:20
0
0
بارک الّله به دشتستانی های ارجمندو با آرزوی توفیق روزافزون شما! دشتستان به کار فرهنگی گسترده نیاز دارد؛از آ ن میان کتابخانه ی تخصصی باستانشناسی در محل موزه رامی توان برشمرد. برشما باد میانه روی ودرپیش گرفتن "روی کرد"ها ی سودمند سود آوردرهر زمینه وزمانه.
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

تازه ترین خبرها

  • جاده مرگ شهر وحدتیه را دريابيد،مسئولان برحذر باشند
  • روز سعدی و نکته‌ای نغز از گلستانش
  • ادعاها درباره حمله اسرائیل به ایران / ساقط کردن چند ریزپرنده در آسمان اصفهان
  • عناوین روزنامه‌های امروز1403/02/01
  • پتروشیمی پردیس حامی مهمترین رویداد بین المللی در حوزه تاب آوری انرژی
  • قهرمانی دشتستانی ها در لیگ انفرادی تیراندازی استان بوشهر
  • تیم کشتی نونهالان هیئت کشتی دشتستان قهرمان مسابقات انتخابی استان بوشهر شد
  • نشست فرماندهان پایگاه‌ها و شورای حوزه مقاومت بسیج شهدای پتروشیمی به میزبانی پتروشیمی جم
  • عناوین روزنامه‌های ورزشی امروز1403/02/01
  • 🎥ویدیو/شنبه های اتحاد خبر با سید حمید شهبازی(۵)
  • اگر ۷ ساعت خواب شبانه نداشته باشید چه اتفاقی برای صورت شما می افتد؟ (+عکس)
  • علائم هشداردهنده حمله قلبی
  • بانک قرض‌الحسنه مهر ایران بیشترین وام را در سال ۱۴۰۲ پرداخت کرد
  • فرماندار: منشا صدا در گناوه ناشی از انفجار معدن سنگ کوه بینک بوده است
  • چهار درصد باقیمانده از کالاهای متروکه سنواتی بنادر بوشهر در مسیر تعیین تکلیف قرار گرفت /اهتمام ویژه دستگاه قضا برای خروج کامل کالاهای متروکه از بنادر استان
  • آغاز عملیات اجرای خیابان ۲۴ متری در ورودی شهر از سمت برازجان،خیابان ۲۲ متری غرب آرامستان و خیابان در غرب جاده اصلی
  • اگر احساس تلخی در دهان می کنید این بیماری در کمین شماست
  • تفاوت استراتژی فروش در پردیس/ ثبت ۶ ركورد در تولید و صادرات
  • تقابل ادبی فرماندار دشتستان با هاروکی موراکامی از ژاپن !
  • توزیع تعداد ۵۰ عدد کلاه ایمنی از طرف شهرداری بین موتورسیکلت سواران شهر وحدتیه
  • پیاده روی یا دویدن، کدام برای لاغری و کاهش وزن بهتر است؟
  • ۱۲ کشور امن در صورت شروع جنگ جهانی سوم (+عکس)
  • دست آویزی برای دومین سالکوچ هدهد خبررسان علی پیرمرادی
  • نقدی بر مجموعه داستان " خین‌جوشون " اثر مختار فیاض
  • نتا S واگن ؛ یکی از زیباترین خودروهای چینی به بازار می آید (+تصاویر)
  • آیا این ادویه خوش بو می تواند با سرطان پروستات مقابله کند
  • با این تکنیک به نق زدن و اصرار کردن بچه ها پایان دهید
  • جاده مرگ شهر وحدتیه را دريابيد،مسئولان برحذر باشند
  • گشت و گذار دختران جوان در تهران 100 سال قبل (+عکس)
  • بازتاب حمله ایران در رسانه‌های خارجی: اسراییل زیر آتش
  • آغاز عملیات اجرای خیابان ۲۴ متری در ورودی شهر از سمت برازجان،خیابان ۲۲ متری غرب آرامستان و خیابان در غرب جاده اصلی
  • قتل 2 جوان برازجانی در خودروشان/ دستگیری قاتل در استان همجوار
  • یکی از شهدای اخیر حمله اسرائیل در سوریه از شهر وحدتیه دشتستان است
  • هدایای باقیمانده پیاده روی برازجان قرعه کشی شد
  • گزارش تصویری/ راهپیمایی روز جهانی قدس در برازجان
  • سخنرانی استاد سید محمد مهدی جعفری در جمع دشتستانی ها و استان بوشهری های مقیم شیراز/ تصاویر
  • در رسیدگی به امور مردم کوتاهی نکنید/ برخی از بخشنامه ها باعث کوچک شدن سفره مردم می شود
  • مسؤولان نگاه بازتری داشته باشند/ جذابترین قسمت کار ما لحظه ای است که درد بیماران آرام می شود
  • قلب جوان 23 ساله دشتستانی اهدا شد/ تصاویر
  • سخن‌ران، کاظم صدیقی‌. نه! مسجد قیطریه، نه!
  • برخورد توهین آمیز رئیس صمت دشتستان با نمایندگان برخی اصناف شهرستان
  • دکتر یوسفی با حافظه مثال زدنی
  • آئین گرامیداشت شهیدالقدس محسن صداقت در شهر وحدتیه
  • تصاویر جنجالی مجری زن تلویزیون باکو در کنار سفیر ایران و در محل سفارتخانه/ عکس
  • مهدی یوسفی؛ جوانِ شایسته و نخبه
  • .: علی حدود 9 ساعت قبل گفت: بسیار عالی پاینده باشید ...
  • .: شااکبری حدود 10 ساعت قبل گفت: درود بر استاد گرانقدر ...
  • .: ذاکری حدود 22 ساعت قبل گفت: بسیار عالی. درود خدا ...
  • .: ذاکری حدود 22 ساعت قبل گفت: خوشحالم که ادبیات پایداری ...
  • .: افسری 1 روز قبل گفت: درود بر دکتر بایندری ...
  • .: عزیز 1 روز قبل گفت: سایت و نویسنده حواسشون ...
  • .: مصطفی بهبهانی مطلق حدود 4 روز قبل گفت: با سلام و خدا ...
  • .: ح حدود 5 روز قبل گفت: درودخدا بر استادبرازجانی و ...
  • .: اسماعیل حدود 7 روز قبل گفت: فقط قدرت است که ...
  • .: سعید حدود 7 روز قبل گفت: آقای امید دریسی پیش ...