امروز: جمعه 31 فروردين 1403
    طراحی سایت
تاريخ انتشار: 18 ارديبهشت 1401 - 10:23

اتحادخبر: شیرآلات به دلیل نوع آبکاری خود به نسبت سینک جرم بیشتری می بندند و یا حداقل لکه ها را بیشتر به چشم می آورند. حتی اگر شیرآلات خانه شما در عین پاکیزه بودن، کدر باشند به نظر تمیز نمی آیند؛ به همین دلیل تمیز کردن شیرآلات اهمیت بالایی در انتقال حس تمیزی منزل دارد.

 

اتحادخبر: شیرآلات به دلیل نوع آبکاری خود به نسبت سینک جرم بیشتری می بندند و یا حداقل لکه ها را بیشتر به چشم می آورند. حتی اگر شیرآلات خانه شما در عین پاکیزه بودن، کدر باشند به نظر تمیز نمی آیند؛ به همین دلیل تمیز کردن شیرآلات اهمیت بالایی در انتقال حس تمیزی منزل دارد.

چگونه شیرآلات را تمیز کنیم؟

 

گروه ایرنا نزدگی - برای برق انداختن شیرآلات، استفاده از مواد مناسب و روش صحیح برای جلوگیری از ایجاد خراشیدگی و یا آسیب زدن به آبکاری آن ها ضرورت دارد. علاوه بر روش های عمومی تمیز کردن شیرآلات با سرکه و یا جوش شیرین، روش هایی نیز برای تمیز کردن و برق انداختن شیرآلات طلایی و سفید و برق انداختن شیرآلات استیل و... نیز به صورت اختصاصی وجود دارد که در ادامه به آنها پرداخته شده است.

 

تمیز کردن شیرآلات

 

شیرآلات به نسبت سینک جرم بیشتری می بندند و تمیز کردن آنها به خاطر آبکاری و ظاهرشان دشوارتر است. یک شیر کِدِر حتی اگر کاملاً بهداشتی باشد، به نظر کثیف می آید و حس یک سینک نشسته را منتقل می کند. روش تمیز کردن شیرآلات بهداشتی، بسته به نوع آبکاری آنها متفاوت است. مثلاً روش های اختصاصی که برای تمیز کردن شیرآلات طلایی به کار می رود، ممکن است برای تمیز کردن و برق انداختن شیرآلات استیل کارساز نباشد. البته روش های عمومی تمیز کردن شیرآلات مانند تمیز کردن شیرآلات با سرکه و یا تمیز کردن شیرآلات با جوش شیرین، بین تمامی آبکاری ها مشترک است و تا جایی که مورد خاصی در مورد لکه ها وجود نداشته باشد به نتیجه دلخواه می انجامد.

چگونه شیرآلات را تمیز کنیم؟

چگونه شیرآلات را تمیز کنیم؟

 

انواع گوناگون آبکاری شیرآلات در بازار وجود دارد. در حالت کلی، می توانید شیرآلات با هر نوع آبکاری را به ترتیب زیر تمیز کنید:

 

در یک کاسه کوچک تقریباً نیم لیتر آب گرم را با یک یا دو قاشق غذا خوری مایع ظرفشویی مخلوط کنید .

یک ابر را در این محلول بخیسانید و به آرامی بر روی سطح شیر مخصوصاً پایه و دستیگره آن بکشید.

موی یک مسواک کهنه را به جوش شیرین آغشته کنید.

از این مسواک برای تمیز کردن نواحی استفاده کنید که مواد معدنی موجود در آب روی آنها رسوب بسته است. در صورت نیاز چند قطره آب بر روی مسواک بریزید.

از یک تکه نخ دندان 30 سانتی متری برای تمیز کردن نواحی مثل شکاف ها و زیر دستگیره ها که دسترسی به آن محدود است استفاده کنید.

شیر را با آب سرد و تمیز آبکشی نمایید.

در نهایت شیر را به یک حوله نخی خشک کنید و برق بیندازید.

چگونه شیرآلات را تمیز کنیم؟

تمیز کردن شیرآلات با سرکه

 

سرکه یکی از مؤثرترین موادی است که برای تمیز کردن شیرالات به کار می رود. ای ماده در هر خانه ای پیدا می شود و علاوه بر قدرت بالا در جرم گیری شیرآلات، آسیبی به لایه آبکاری وارد نمی کند. مراحل تمیز کردن شیرآلات با سرکه به ترتیب زیر است:

یک بطری اسپری را با سرکه سفید پر کنید.

بر روی تمام سطح شیرآلات و اتصالات آن، سرکه را اسپری نمایید.

5 تا 10 دقیقه صبر نمایید تا سرکه جرم ها را در خود حل کند.

با دستمال خشک و نرم شیر را خشک نمایید.

 

تمیز کردن شیرآلات با جوش شیرین

 

جوش شیرین یکی از کاربردی ترین مواد برای برق انداختن شیرآلات و سینک است. تمیز کردن شیرآلات با جوش شیرین آسیبی به آبکاری و رنگ شیرآلات وارد نمی کند و به راحتی در دسترس است.

یک چهارم فنجان جوش شیرین را در 2 قاشق غذاخوری آب گرم بریزید و خوب به هم بزنید تا ترکیبی خمیر مانند به دست بیاید. اگر خمیر بیش از حد سفت شده است، به آن کمی آب و اگر بیش از حد آبکی است، به آن کمی جوش شیرین اضافه کنید.

خمیر را با استفاده از پارچه نرم و یا اسفنج بر روی بدنه شیرآلات بمالید به صورتی که تمام سطح شیر را بپوشاند. اگر برای مالیدن خمیر بر روی مهره ها و نقاط خارج از دسترس شیر از مسواک استفاده می کنید، دقت کنید که مسواک مورد استفاده حتما نرم باشد تا ابکاری شیر دچار خش خوردگی های ریز نشود.

پس از گذشت 5 تا 10 دقیقه شیرآلات را با اب سرد آبکشی و تمام سطح آن را با پارچه ای نرم خشک کنید.

 

تمیز کردن شیرآلات سفید

 

روش های متنوعی برای برق انداختن و تمیز کردن شیرآلات به صورت خانگی وجود دارد. همانطور که در مقاله مزایا و معایب شیرآلات سفید بررسی شد، شیرآلات سفید لک و اثر انگشت را نشان نمی دهند اما نحوه تمیز کردن آنها همچنان اهمیت دارد. توجه داشته باشید استفاده از شوینده های صنعتی و مواد اسیدی به آبکاری شیرآلات آسیب وارد می کند و به مرور زمان باعث خوردگی آنها می شود. در ادامه مراحل تمیز کردن شیرآلات سفید با مایع ظرفشویی آمده است.

 

تمیز کردن شیرآلات سفید با استفاده از مایع ظرفشویی

 

مایع ظرفشویی یکی از موادی است که در همه خانه ها کنار سینک ظرفشویی وجود دارد و آسیبی به شیرآلات وارد نمی کند. از مایع ظرفشویی می توان به ترتیب زیر برای تمیز کردن شیرآلات استفاده کرد:

 

مقداری مایع ظرفشویی را در آب حل کنید.

اسفنج و یا دستمال نرمی را به محلول آب و مایع ظرفشویی آغشته کنید.

اسفنج را به تمام بخش های مورد نظر خود بر روشی شیرآلات بکشید.

شیرآلات را آبکشی و با استفاده از یک حوله ای تمیز خشک کنید.

 

تمیز کردن شیرآلات طلایی

 

شیرآلات طلایی از لوکس ترین و زیباترین انواع شیرآلات است. به همین نسبت نگهداری از آنها نیز اهمیت بالایی دارد تا دچار خش خوردگی و بستن جرم و رسوب نشوند. همانطور که در مقاله مزایا و معایب شیرآلات طلایی بررسی شد، آبکاری طلایی براق اثر انگشت و لکه ها را کاملاً نشان می دهد. در زیر روش های مؤثر برق انداختن و تمیز کردن شیرآلات طلایی آورده شده است.

چگونه شیرآلات را تمیز کنیم؟

نحوه تمیز کردن شیرآلات طلایی با سرکه

 

بهترین روش تمیز کردن شیرآلات طلایی استفاده از محلول آب و سرکه است:

 

ابتدا گرد و خاک روش شیر را با دستمال نخی تمیز کنید.

آب و سرکه را به نسبت برابر ترکیب کنید. حدود 1 تا 2 قاشق غذاخوری سرکه در 20 میلی لیتر آب کفایت می کند.

پارچه و یا اسفنجی تمیز را در محلول آب و سرکه بخیسانید و تمام سطح شیرآلات را به این محلول آغشته کنید.

بسته به میزان رسوبات و یا لکه های روی سطح شیر، 10 تا 15 دقیقه صبر کنید.

شیر شیرآلات را با استفاده از یک دستمال نخی تمیز، خشک کنید. بهتر است برای جلوگیری از خش افتادگی سطح شیر از دستمال های زبر استفاده نشود.

 

برق انداختن شیرآلات

 

در هنگام برق انداختن شیرآلات، قاعدتاً استفاده از تمامی مواد شیمیایی که ماهیت خورندگی دارند، باعث وارد آمدن آسیب به لایه آبکاری شیرآلات می گردد. به طور مثال شوینده های صنعتی که برای تمیز کردن سرویس های بهداشتی مورد استفاده می گیرند و یا اسید HCL یا همان جوهر نمک به دلیل قدرت بالای اسیدی خود می توانند به شدت به پوشش شیرآلات آسیب بزنند. استفاده از مایع سفید کننده مانند وایتکس و... که دارای خاصیت قلیایی (بازی) است نیز برای شستن شیرآلات مناسب نیست. این موارد نیز به جای براق کردن شیرآلات، لایه آبکاری را دچار آسیب دیدگی می کنند.

 

چگونه شیرآلات را برق بیندازیم؟

 

برق انداختن شیرآلات به روش های گوناگونی امکان پذیر است. در نظر داشته باشید در پایان شستشو همیشه باید شیرآلات خود را با دستمال و یا حوله تمیز و نرم خشک کنید تا درخشش خود را حفظ کنند. بهترین روش تمیز کردن شیرآلات و برق انداختن آنها، استفاده از سرکه و دستمال نخی است که لک و کثیفی شیرآلات را از بین می برد و خط و خشی نیز ایجاد نمی کند.

استفاده از ترکیب مایع ظرفشویی با آب گرم نیز یکی دیگر از روش های برق انداختن شیرآلات بهداشتی است. می توانید از یک مسواک نرم برای آغشته کردن درزهای شیر به محلول مایع ظرفشویی و آب گرم استفاده کنید. لیمو ترش می تواند نقش مؤثری در برق انداختن شیرآلات داشته باشد. کافی است آن را به دو نیم تقسیم کرده و مقداری کمی جوش شیرین بر روی آن بریزید. سپس تمام سطح شیر را به این ترکیب آغشته و بعد از چند دقیقه آبکشی کنید.

چگونه شیرآلات را تمیز کنیم؟

برق انداختن شیرآلات استیل

 

یکی از در دسترس ترین مواد برای برق انداختن شیرآلات استیل، لیمو ترش است. این ماده علاوه بر تمیز کردن لکه های آب بر روی شیرآلات استیل، سیاهی شیرآلات را نیز از بین می برد. هرگز به جای لیمو از آبلیمو برای برق انداختن شیرآلات استیل استفاده نکنید، چرا که بسیاری از آب لیمو ها خالص نیستند و تمیز کردن شیرآلات با آنها به نتیجه دلخواه نمی انجامد.

یک لیموی تازه را از وسط نصف کنید.

شیرآلات را به آب لیموی تازه آغشته کنید.

15 تا 20 دقیقه اجازه دهید تا آب لیمو بر روی شیرآلات بماند.

شیرآلات را آبکشی و با دستمال نخی تمیز خشک نمایید تا بخوبی تمیز شوند.

 

از بین بردن رسوب شیرآلات

 

یکی از مواردی که زیبایی ظاهری و عملکرد شیرآلات بهداشتی را تحت تأثیر قرار می دهد، رسوب آب است. هر چه آب یک منطقه به اصطلاح سخت تر باشد و میزان کلسیم و منیزیم موجود در آن بیشتر باشد، سرعت تشکیل رسوبات در داخل و بر روی شیرآلات بالاتر است. پاک کردن رسوب آب و جرم گیری شیرآلات نقش مهمی در رفع فشار کم شیر اهرمی و جذابیت ظاهری شیرآلات دارد. جهت مطالعه مراحل قدم به قدم رسوب زدایی شیرآلات به مقاله رسوب گیری شیر اهرمی مراجعه کنید.

 

تمیز کردن شیرآلات بهداشتی، یکی از مهمترین بخش های نگهداری از شیرآلات است. روش های عمومی مانند تمیز کردن شیرآلات با جوش شیرین و سرکه برای برق انداختن شیرآلات و پاک کردن رسوب انواع شیرآلات مناسب است. توجه داشته باشید در صورتی که نتیجه مورد نظر شما با این روش ها حاصل نشد، می توانید از روش های اثربخش تری که در مقاله گفته شد نیز برای تمیز کردن شیرآلات طلایی، تمیز کردن شیرآلات سفید و برق انداختن شیرآلات استیل استفاده کنید. برق انداختن شیرآلات، از مهمترین عوامل پاکیزه و نو به نظر رسیدن انواع شیرآلات بهداشتی است. اگر نسبت به براق بودن شیرآلات خود حساسیت بالایی دارید، با توجه به اینکه قیمت شیرآلات براق و مات تفاوت چندانی ندارد، بهتر است شیرآلات به رنگ های مات خریداری نمایید تا لک ها را هر چه کمتر نشان دهد. در صورت تمایل می توانید قیمت شیرآلات بهداشتی در رنگ های متنوع و طرح های خاص را در بخش شیرآلات بررسی و مقایسه نمایید.

 



کانال تلگرام اتحادخبر


نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

تازه ترین خبرها

  • آغاز عملیات اجرای خیابان ۲۴ متری در ورودی شهر از سمت برازجان،خیابان ۲۲ متری غرب آرامستان و خیابان در غرب جاده اصلی
  • اگر احساس تلخی در دهان می کنید این بیماری در کمین شماست
  • 🎥ویدیو/طبیعت بکر و زیبای روستای خیرک دشتستان
  • تفاوت استراتژی فروش در پردیس/ ثبت ۶ ركورد در تولید و صادرات
  • پیاده روی یا دویدن، کدام برای لاغری و کاهش وزن بهتر است؟
  • ۱۲ کشور امن در صورت شروع جنگ جهانی سوم (+عکس)
  • نشست هماهنگی برگزاری آئین شب شعر ویژه نکوداشت شهید محسن صداقت در شهر وحدتیه
  • دست آویزی برای دومین سالکوچ هدهد خبررسان علی پیرمرادی
  • نتا S واگن ؛ یکی از زیباترین خودروهای چینی به بازار می آید (+تصاویر)
  • توزیع تعداد ۵۰ عدد کلاه ایمنی از طرف شهرداری بین موتورسیکلت سواران شهر وحدتیه
  • پیشرفت ۶۳ درصدی قطعه اول بزرگ‌راه دالکی به کنارتخته
  • با این تکنیک به نق زدن و اصرار کردن بچه ها پایان دهید
  • آیا این ادویه خوش بو می تواند با سرطان پروستات مقابله کند
  • بازتاب حمله ایران در رسانه‌های خارجی: اسراییل زیر آتش
  • تقابل ادبی فرماندار دشتستان با هاروکی موراکامی از ژاپن !
  • در بین رفقایم به تعصب دشتستانی مشهورم/ خودم را مسلمان تکنوکرات می دانم
  • قتل 2 جوان برازجانی در خودروشان/ دستگیری قاتل در استان همجوار
  • یکی از شهدای اخیر حمله اسرائیل در سوریه از شهر وحدتیه دشتستان است
  • آغاز عملیات اجرای خیابان ۲۴ متری در ورودی شهر از سمت برازجان،خیابان ۲۲ متری غرب آرامستان و خیابان در غرب جاده اصلی
  • هدایای باقیمانده پیاده روی برازجان قرعه کشی شد
  • گزارش تصویری/ راهپیمایی روز جهانی قدس در برازجان
  • سخنرانی استاد سید محمد مهدی جعفری در جمع دشتستانی ها و استان بوشهری های مقیم شیراز/ تصاویر
  • دکتر مهدی یوسفی در یک نگاه
  • در رسیدگی به امور مردم کوتاهی نکنید/ برخی از بخشنامه ها باعث کوچک شدن سفره مردم می شود
  • مسؤولان نگاه بازتری داشته باشند/ جذابترین قسمت کار ما لحظه ای است که درد بیماران آرام می شود
  • قلب جوان 23 ساله دشتستانی اهدا شد/ تصاویر
  • آئین استقبال از مسافرین و مهمانان نوروزی در شهر دالکی / تصاویر
  • سخن‌ران، کاظم صدیقی‌. نه! مسجد قیطریه، نه!
  • برخورد توهین آمیز رئیس صمت دشتستان با نمایندگان برخی اصناف شهرستان
  • دکتر یوسفی با حافظه مثال زدنی
  • .: مصطفی بهبهانی مطلق حدود 3 روز قبل گفت: با سلام و خدا ...
  • .: اسماعیل حدود 5 روز قبل گفت: فقط قدرت است که ...
  • .: سعید حدود 5 روز قبل گفت: آقای امید دریسی پیش ...
  • .: یونس حدود 6 روز قبل گفت: سلام و درود به ...
  • .: قاسم حدود 8 روز قبل گفت: خوبه لااقل یک نفر ...
  • .: تنگستان حدود 9 روز قبل گفت: چرا چنین مطالب سراسر ...
  • .: حسن جانباز حدود 10 روز قبل گفت: اصلا سفره ای نیست ...
  • .: محمد قاسمی حدود 12 روز قبل گفت: درود وسپاس بی کران ...
  • .: محمد حدود 13 روز قبل گفت: استاد احتمالا مقاوله به ...
  • .: محبی حدود 13 روز قبل گفت: فعلا که یک هیچ ...