کد خبر: 157753 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 04 بهمن 1400 - 23:18
مدیرکل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر خبر داد:
اشتغال تضمینی حرفه آموزان در استان بوشهر

اتحاد خبر :مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر گفت : با آموزش های رایگان به حرفه آموزان بومی استان بوشهر ، زمینه اشتغال تضمینی آنها در صنایع نفت و گاز استان فراهم می شود.

اتحاد خبر _ سعیده دشتی:مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر گفت : با آموزش های رایگان به حرفه آموزان بومی استان بوشهر ، زمینه اشتغال تضمینی آنها در صنایع نفت و گاز استان فراهم می شود.


 

به گزارش اتحاد خبر، مصدق کشاورزی روز دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه در بوشهر اظهار داشت : تمام تلاش ما این است که با اجرای دوره های حرفه آموزی ، زمینه اشتغال نیروهای بومی استان بوشهر در صنایع نفت و گاز را تضمبن کنیم.

وی افزود: بررسی های دقیق آماری ما نشان می دهد که طی ۱۸ سال گذشته فقط حدود ۱۵ درصد از نیروهای بومی استان بوشهر در صنایع نفت و گاز این استان شاغل شده اند.

مدیرکل تعاون، کار و امور اجتماعی استان بوشهر  تصریح کرد: یکی از مهمترین فعالیت هایی که با همت استاندار بوشهر در راستای صیانت از حقوق کارگران انجام شده ، ایجاد ۱۲ تشکل صنفی کارگری پس از ۱۸ سال است.

کشاورزی ادامه داد: با راه اندازی این تشکل های کارگری، عملا زمینه دفاع از حقوق کارگران میسر می شود.

وی با اشاره به ضرورت تامین نیازهای شرکت ها به نیروهای متخصص،  یادآور شد : شرکت های بزرگ نفت و گاز و پتروشیمی در جنوب استان نیازمند نیروهای متخصص برای استمرار چرخه تولید هستند که با احصا نیازهای این شرکت ها و آموزش های رایگان به افراد کارجو و فاقد شغل، سعی می کنیم زمینه حضور نیروهای بومی استان بوشهر در این صنایع را ارتقا دهیم.

 مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر در خصوص تامین نان مورد نیاز شرکت های نفتی از خارج از استان بوشهر، گفت : هر چند در اولین اظهار نظر در این خصوص با موجی از انتقادات مواجه شدم اما برایم منافع استان مهم تر بوده است.

وی بیان کرد: ایجاد یک تعاونی دائمی برای تامین نان مورد نیاز شرکت های مستقر در پارس جنوبی را پیشنهاد و در بسترهای قانونی از آنها حمایت می کنبم.

کشاورزی ادامه داد: مزیت این تعاونی این است که زمینه اشتغال بخشی از نیروهای بومی را تثبیت می کند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر در خصوص آخرین وضعیت تسهیلات ارزان قیمت مشاغل خانگی ، عنوان کرد :  ارائه تسهیلات یک میلیارد ریالی با کارمزد ۴ درصد به افراد فاقد شغل و بیست میلیارد ریالی با کارمزد ۴ درصدی به افراد پشتیبان ایجاد شغل در دستور کار قرار گرفته است.

وی عنوان کرد: با راه اندازی سامانه جستجوی شغل که به تازگی توسط دولت راه اندازی شده این امکان به متقاضیان کار و کارفرمایان داده می شود که بتوانند با نام نویسی در این سامانه، ضمن ثبت نیازها و توانمندی هایشان، وارد بازار کار شوند.

وی بیشترین آمار بیکاری در استان بوشهر را دانش آموختگان دانشگاه ها عنوان کرد و گفت : ۸۵ درصد از افراد دارای مدرک دانشگاهی اما فاقد مهارت در استان بوشهر ، بیکار  هستند.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/157753