کد خبر: 157750 ، سرويس: استان فارس
تاريخ انتشار: 04 بهمن 1400 - 11:17
مدیرعامل جمعیت هلال احمر فارس:
کمپین "برای هم بمانیم" توسط هلال فارس اجرا می‌شود

اتحادخبر:  مدیرعامل جمعیت هلال احمر فارس گفت: کمپین "برای هم بمانیم" در ۶۰ خانه هلال این استان با هدف آموزش و ارتقای مهارتهای عمومی جوامع محلی و روستایی که در رده آسیب پذیری بالاتری قرار دارند، در حال انجام است.

اتحادخبر:  مدیرعامل جمعیت هلال احمر فارس گفت: کمپین "برای هم بمانیم" در ۶۰ خانه هلال این استان با هدف آموزش و ارتقای مهارتهای عمومی جوامع محلی و روستایی که در رده آسیب پذیری بالاتری قرار دارند، در حال انجام است.

کمپین "برای هم بمانیم"  توسط هلال فارس اجرا می‌شود

به گزارش ایسنا؛ حسین درویشی دوشنبه ۴ بهمن در جمع خبرنگاران گفت: کمپین برای هم بمانیم با مشارکت و حمایت مالی کمیته بین‌المللی صلیب سرخ و نیز همکاری دفتر ارتقای سلامت وزارت بهداشت در خانه هلال استان‌ها و از جمله ۶۰ خانه هلال استان فارس در حال اجرا است.

 

او رویکرد کمپین برای هم بمانیم را آموزش پیشگیری از بیماری کووید - ۱۹، تبلیغ و تاکید بر واکسیناسیون برای ایمنی جامعه، آموزش کمک‌های اولیه و آمادگی در برابر مخاطرات برشمرد.

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر فارس ادامه داد: کمپین"برای هم بمانیم" ضمن تقویت مهارت‌های فردی فراگیران در پیشگیری از کرونا با حداقل ترین و ضروری ترین سرفصل‌های آموزشی کمک‌های اولیه و آمادگی در برابر مخاطرات برنامه ریزی شده است.

درویشی گفت: مبنای آموزشی استفاده از روش‌های آموزشی متنوع بر اساس رده سنی مخاطبان است تا آمادگی لازم در جوامع محلی محقق شود.

او یادآور شد: پس از پایان این دوره اعضای گروه با شرکت در مانورهای محلی و سایر برنامه‌های ویژه داوطلبان، آمادگی خود، جامعه و اطرافشان را در برابر حوادث و بلایا تقویت می‌کنند.

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر فارس بیان کرد: پیشگیری از بیماری کرونا و قطع زنجیره ابتلا از طریق ترویج واکسیناسیون و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، ارتقای پاسخگویی و واکنش در برابر حوادث و بحران‌ها به کمک ظرفیت سازی و توانمند کردن جوامع محلی به ویژه در مناطقی که خانه های هلال دارد از اهداف اجرای کمیپن" برای هم بمانیم" به شمار می‌رود.

 

درویشی، آماده سازی خانه‌های هلال برای واکنش اضطراری در برابر بحران‌ها و آگاه سازی و توانمند سازی جوامع محلی و روستایی را از دیگر اهداف این کمپین برشمرد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر فارس خاطرنشان کرد: این کمپین از نیمه نخست دی ماه شروع شده است و تا اسفند ماه امسال برای گروه‌های سنی از کودکان هشت سال تا افراد بزرگسال ۵۳ سال به بالا اجرا می‌شود.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/157750