کد خبر: 157690 ، سرويس: استان فارس
تاريخ انتشار: 03 بهمن 1400 - 11:12
رئیس کمیسیون عمران مجلس:
اساس اقدامات عمرانی مطالعات فنی و تخصصی باشد

اتحادخبر:  رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که هر گونه اقدام عمرانی باید بر اساس مطالعات فنی و تخصصی لازم برنامه‌ریزی و اجرایی شود.

اتحادخبر:  رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که هر گونه اقدام عمرانی باید بر اساس مطالعات فنی و تخصصی لازم برنامه‌ریزی و اجرایی شود.

اساس اقدامات عمرانی مطالعات فنی و تخصصی باشد

به گزارش ایسنا؛ محمدرضا رضایی کوجی شنبه دوم بهمن در جلسه تخصصی ایجاد زیرساخت‌های لازم در روستای محروم علی‌آباد بیان کرد: در ایجاد زیرساخت‌های عمرانی باید تدابیری برای کنترل و مهار سیلاب به ویژه در بالادست روستا نظیر طرح‌های آبخیزداری، سیل‌بند و جدول‌گذاری بکارگرفته شود تا در آتی مشکلی برای اقدامات نیز انجام نشود.

او با تاکید بر اینکه آلایندگی فعالیت‌های معدنی در حاشیه این روستا باید مورد توجه قرار بگیرد، عنوان کرد: فعالیت‌های واحدهای معدنی، سنگ‌شکن و کارخانه تولید آسفالت در روستای محروم علی‌آباد شهرستان خفر مشکلات زیست‌محیطی قابل توجهی را ایجاد کرده است که لازم است در راستای محرومیت‌زدایی و اقدام به تعهدات اجتماعی، کمک‌هایی به منظور ایجاد زیرساخت‌های عمرانی فراهم شود.

نماینده مردم جهرم و خفر در مجلس شورای اظهار کرد: قیر  لازم در بودجه پیش‌بینی شده است اما استفاده نمی‌شود و بعضا برگشت می‌خورد که در این زمینه بنیاد مسکن باید نقش پررنگ‌تری در راستای خدمت‌رسانی به مردم روستاها داشته باشند.

رضایی کوچی خاطرنشان کرد: در برنامه‌های آتی در نزدیکی روستای علی‌آباد یک شهرک صنعتی ایجاد خواهد شد که تمام زیرساخت‌هایی که در بهسازی این روستا و منطقه اجرا می‌شود در رونق آن تأثیرگذار خواهد بود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس هم با بیان اینکه در راستای کمک به ارتقاء زیرساخت‌های نامناسب روستای علی‌آباد شهرستان خفر، اظهار کرد: این روستا در منطقه‌ای محروم واقع شده است و با توجه به جلسات مختلفی که با معدن‌کاران برگزار کردیم، تلاش داریم تا بتوانیم از بخش مسئولیت‌های اجتماعی در ایجاد زیرساخت‌های عمرانی به مردم روستا کمک کنیم.

حمیدرضا ایزدی گفت: در ایجاد زیرساخت نیازمند مصالح و مواد اولیه نظیر قیر، شن و ماسه و همچنین حمل و نقل، ماشین‌آلات و تجهیزات و پخش آن در یک فرآیند اجرایی است که در این جلسه هر یک از دستگاه‌ها مکلف شدند تا بخش‌هایی از اقدامات لازم در انجام این پروژه عمرانی متقبل شوند.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/157690