کد خبر: 157510 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 29 دي 1400 - 09:53
سرپرست دیوان محاسبات بوشهر:
نظارت پیشگیرانه جایگزین مچ‌گیری در دیوان محاسبات بوشهر می‌شود

اتحادخبر:  سرپرست اداره کل دیوان محاسبات استان بوشهر گفت: برای احقاق حق مردم در دستگاه‌‎‌های اجرایی نظارت پیشگیرانه به جای مچ‌گیری در اولویت این اداره کل قرار گرفته است.

اتحادخبر:  سرپرست اداره کل دیوان محاسبات استان بوشهر گفت: برای احقاق حق مردم در دستگاه‌‎‌های اجرایی نظارت پیشگیرانه به جای مچ‌گیری در اولویت این اداره کل قرار گرفته است.

نظارت پیشگیرانه جایگزین مچ‌گیری در دیوان محاسبات بوشهر می‌شود

به گزارش ایرنا؛ محسن فنی اصل  افزود: نخستین ویژگی یک نظارت اثربخش هدایت‌گرایانه بودن آن است و چنانچه دستگاه نظارتی همگام با دستگاه‌‎های اجرایی باشد این مهم بخوبی محقق خواهد شد.

 

وی بیان کرد: دومین ویژگی نظارت اثر بخش پیشگیری به جای مچ‏‌گیری است و چنانچه منتظر بمانیم تا انحرافی پیش بیاید بدون تردید هر چه از زمان بگذرد ممکن است این فرایند به تضییع حقوق بیت المال بیانجامد.

 

فنی اصل ادامه داد: باید از آغاز انحراف هشدار و تذکرهای لازم داده شود و در مقوله نظارت اثربخش سومین مولفه اقتدار و بازدارندگی است.

وی گفت: چنانچه هدایت‌گری و اقدام پیشگیرانه مدنظر فردی قرار نگیرد و حقوقی از مردم ضایع شود به طور قطع  کارکنان دیوان محاسبات استان بوشهر با اقتدار تمام، اقدام‌ و پیگیری لازم را انجام خواهند داد.

سرپرست اداره کل دیوان محاسبات استان بوشهر گفت: نظارت و کنترل مهم‎ترین رکن برای تحقق هر برنامه محسوب می‌‎شود و زمانی که برنامه‌‎ای به وسعت توسعه کشور با صرف منابع هنگفت دولتی در دستگاه‎‌های اجرایی کشور اجرا می‌شود و نتیجه کار مستقیم به وضعیت معیشت مردم گره می‌خورد موضوع نظارت و کنترل قوی‌تر از قبل مطرح می‎‌شود.

 

وی ادامه داد: امروزه دیوان محاسبات علاوه بر صیانت از اموال بیت المال و دیده‌‎بانی بودجه مسئولیت خطیر صیانت از سرمایه های اجتماعی و حمایت و صیانت از باورهای عمومی را عهده دار است

فنی اصل اظهار کرد: چنانچه انجام این مسئولیت‌ها تحقق پیدا نکند بقا و عزت سازمانی نیز تحقق پیدا نخواهد کرد و در این راستا نیاز است فضای فکری جامعه، نیازهای مخاطبان و انتظارات مردم از دستگاه‎‌های اجرایی شناسایی شود.

وی گفت: نظارت‌های فناورانه مردم پایه و  ورود به بحث ترک فعل مدیران و مسئولان امر که در سند راهبردی دیوان محاسبات بدان پرداخته شده مورد توجه اداره کل دیوان محاسبات استان بوشهر قرار خواهد گرفت.

فنی اصل افزود: بدون شک رویکرد دیوان محاسبات استان بوشهر نیز در چارچوب رهنمودهای ابلاغی از ستاد دیوان محاسبات خواهد بود.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/157510