کد خبر: 155639 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 16 آذر 1400 - 10:59
نقش والدین در محافظت از فرزندان در فضای مجازی
اتحادخبر : رئیس پلیس فتا استان بوشهر در خصوص نقش والدین در محافظت از فرزندان در فضای مجازی هشدار داد و گفت: ارتقاء سطح آگاهی والدین از فضای مجازی نقش مؤثری در کاهش آسیب به فرزندان دارد و آن‌ها را از تهدیدات متصور در فضای مجازی مصون میدارد.

 

اتحادخبر : رئیس پلیس فتا استان بوشهر در خصوص نقش والدین در محافظت از فرزندان در فضای مجازی هشدار داد و گفت: ارتقاء سطح آگاهی والدین از فضای مجازی نقش مؤثری در کاهش آسیب به فرزندان دارد و آن‌ها را از     تهدیدات متصور در فضای مجازی مصون می دارد.


پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا: سرهنگ مهدی قاسمی رئیس پلیس فتا استان بوشهر درباره محافظت از فرزندان در فضای مجازی هشدار داد و گفت: استفاده کودکان و نوجوانان از فناوری اطـلاعات، در صورت نداشتن علم استفاده از آن می‌تواند نگران‌کننده باشد.


این مقام انتظامی بیان کرد: نقش پدر و مادر در این زمینه، بسیار پررنگ است؛ آن‌ها می‌توانند با یک برنامه‌ریزی دقیق و نظارت درست بر نحوه استفاده فرزندان، از این معضل پیشگیری کنند.


وی بیان کرد:ارتقاء سطح آگاهی والدین از فضای مجازی نقش مؤثری در کاهش آسیب فرزندان دارد و آن‌ها را از تهدیدات احتمالی فضای مجازی مصون میدارد.



سرهنگ قاسمی ادامه داد: برای همراهی و نظارت کودکان خود در فضای مجازی قوانین و مقرراتی را وضع و به آن پایبند باشید.وی تصریح کرد: استفاده از موتورهای جستجو بومی، می‌تواند از دسترسی اتفاقی کودکان به محتوای غیراخلاقی و مطالب هرزه‌نگاری جلوگیری کند که البته موتورهای جستجو متعددی در کشور راه‌اندازی شده است که والدین می‌توانند از آنها برای دسترسی کودکان به اینترنت استفاده کنند.


سرهنگ قاسمی افزود: فعال‌سازی قابلیت جستجوی ایمن، امکانی است که بسیاری از موتورهای جستجو خارجی برای محدودکردن و جلوگیری از نمایش مطالب و تصاویر غیراخلاقی استفاده می‌کنند و والدین می‌توانند با فعال کردن این گزینه در موتور های جستجو با آسایش خاطر بیشتری آن را در اختیار نوجوانان قرار دهند


این مقام انتظامی به هموطنان هشدار داد: والدین برای پیشگیری از آسیب‌های مربوط بازی‌های رایانه‌‌ای باید از نظام ملی رده‌بندی سنی بازی‌های رایانه‌ای (ESRA) استفاده کرده و در هنگام خرید یا دانلود بازی‌‌های رایانه‌ای به نماد رده‌بندی سنی بازی توجه نموده و تنها بازی‌‌هایی را برای کودکان خود تهیه کنند که از نظر سنی مناسب آنها و مورد تأیید بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای باشد.    رئیس پلیس فتا استان بوشهر خاطر نشان کرد: هموطنان گرامی می‌توانند‌ آخرین آموزش‌های لازم و هشدارهای سایبری را از طریق راه ارتباطی سایت پلیس فتا به آدرس اینترنتی www.cyberpolice.ir دریافت کنند، ضمن آن‌که در صورت مواجهه با موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به بخش گزارش مردمی اعلام کنند.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/155639