کد خبر: 155574 ، سرويس: جامعه
تاريخ انتشار: 15 آذر 1400 - 10:46
صد روز با دولت مردم؛
هلال احمر، پیشرو در تامین واکسن

اتحادخبر:  شیوع کرونا فرصت مغتنمی برای بسیاری از سازمان‌ها پدید آورد تا توان خود را برای مهار این ویروس بکار گیرند، در این میان جمعیت هلال‌احمر به عنوان نهادی انقلابی و امدادی در حفظ جان و مال مردم به صورت جدی و عملیاتی هرچه در توان داشت را به کار بست تا سلامت مردم در امنیت کامل باشد.

اتحادخبر:  شیوع کرونا فرصت مغتنمی برای بسیاری از سازمان‌ها پدید آورد تا توان خود را برای مهار این ویروس بکار گیرند، در این میان جمعیت هلال‌احمر به عنوان نهادی انقلابی و امدادی در حفظ جان و مال مردم به صورت جدی و عملیاتی هرچه در توان داشت را به کار بست تا سلامت مردم در امنیت کامل باشد.

هلال احمر، پیشرو در تامین واکسن

جمعیت هلال احمر کشور در ارزیابی عملکرد ۱۰۰ روزه دولت سیزدهم کارنامه ای درخشانی دارد زیرا با وجود همه سختی ها و ناملایمات داخلی و خارجی توانسته به نحوی شایسته به وظیفه ذاتی خود بپردازد.

 

در اوایل اسفند سال ۹۸ با شیوع کرونا در ایران، جمعیت هلال احمر در اقدامی جهادی مقابله با این ویروس و مهار آن را با برپایی نقاهتگاه برای بیماران‌ کرونایی، ارائه خدمات رایگان به این بیماران و پایش و کنترل مداوم مبادی مرزها در دستور کار قرار داد اما درخشان ترین عملکرد این جمعیت را باید در تهیه واکسن و واردات آن مشاهده کرد.

 

دبیرکل جمعیت هلال احمر ۲۸ فروردین سال جاری با اشاره به واردات واکسن کرونا توسط هلال احمر گفت: جمعیت هلال احمر از زمستان سال ۱۳۹۹ در تلاش است تا واکسن کرونا تهیه کند و چندین بار هم در این زمینه به صورت رسمی اعلام آمادگی کردیم اما در عین حال عنوان شد در مورد نوع واکسن و کشور آن حتما با سازمان غذا و دارو همکاری خواهیم کرد تا بهترین واکسن تایید شده توسط این سازمان به دست مردم کشور برسد.

محمدحسین قوسیان مقدم افزود:‌ در طول دو سه ماه گذشته نیز با چین، روسیه و هند در حال مراوده بودیم تا واردات واکسن را انجام دهیم و خوشبختانه به نتایجی نیز دست پیدا کردیم و در نهایت به مرحله‌ای رسیدیم که به مجوز نیاز داشتیم و این مجوز سرانجام ۱۴ فروردین ماه صادر شد.

به گفته وی، چندین ماه قبل از این تاریخ ما نامه درخواست خود را ارسال کردیم اما در نهایت ۱۴ فروردین ماه دستور صادر شد وفروردین ماه توانستیم محموله‌ای از واکسن کرونا با رایزنی صلیب سرخ کشور چین وارد کنیم.

هلال احمر، پیشرو در تامین واکسن

عملکرد جهادی، برگ برنده هلال‌احمر در مقابله با کرونا
کریم همتی رییس جمعیت هلال‌احمر ۳۰ فروردین ۱۴۰۰ در جلسه شورای مدیران این جمعیت با بیان اینکه ۱۴ فروردین ماه مجوز واردات واکسن کرونا از سوی وزارت بهداشت به هلال احمر داده شد، افزود: اقدامات اولیه برای واردات واکسن کرونا به کشور انجام شده و تلاش ها در این عرصه ادامه دارد.

وی  افزود:در کنار این اقدامات، ۴۰۰ هزار دز واکسن سینوفارم اهدا شده از سوی صلیب سرخ چین وارد کشور و به وزارت بهداشت تحویل داده شد که در قالب واکسیناسیون سراسری در کشور به گروه هدف خواهد رسید. رایزنی ها با کشورهای روسیه و چین ادامه دارد و با اتحادیه آسیا و اقیانوسیه نیز صحبت هایی انجام شده تا هر چه سریع‌تر مابقی واکسن های مورد نیاز تامین شود.

اما رایزنی ها جمعیت بی جواب نماند و سخنگوی جمعیت هلال احمر هفتم فروردین سال ۱۴۰۰ اعلام کرد توفیقاتی حاصل شده تا واردات واکسن را از مبداء چین به کشور داشته باشیم.

قوسیان مقدم نیز با اشاره به وضعیت واردات واکسن کرونا از سوی هلال احمر گفت: در حال حاضر پیگیری برای واردات واکسن کرونا از سوی جمعیت هلال احمر به شدت در حال جریان است. واردات‌ از مبداء چین خواهد بود، اما هنوز نمی‌توانیم اعلام کنیم که میزان واردات چقدر بوده و دقیقا چه زمانی وارد کشور می‌شود.

وی افزود: مسلما جمعیت هلال احمر دنبال این است که واکسن را به میزان قابل توجهی وارد کند. اقدامات لازم انجام شده و توفیقاتی هم در این زمینه داشته‌ایم تا واردات واکسن را از مبداء چین به کشور داشته باشیم. میزان و زمان واردات آن را متعاقبا بعد از قطعی شدن اعلام می‌کنیم. خبرهایمان در این زمینه خبرهای خوبی است.

سخنگوی جمعیت هلال احمر همچنین ۲۹ خرداد ماه اعلام کرد که روند واردات واکسن کرونا از سوی هلال‌احمر تا رفع نیاز کشور ادامه خواهد یافت.

وی گفت: تاکنون محموله‌هایی از واکسن کرونا توسط هلال احمر به کشور وارد شده و با احتساب رسیدن ادامه محموله ۲ میلیون دزی واکسن که یک بخش آن روز پنجشنبه ۲۷ خرداد ماه به کشور رسید، هلال احمر توانسته است ۴.۵ میلیون دز واکسن کرونا وارد کند.

به گفته سخنگوی جمعیت هلال احمر که بر اساس اعلام وزارت بهداشت تا کنون ۵۱ میلیون و ۷۳۸ هزار و ۵۷۸ نفر دُز اول، ۳۱ میلیون و ۷۱۸ هزار و ۷۷۵ نفر دُز دوم و ۷۲ هزار و ۵۶۳ نفر، دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۸۳ میلیون و ۵۲۹ هزار و ۹۱۶ دُز رسیده اما بیشترین تعداد این واکسن ها توسط هلال احمر وارد کشور شده، اما رییس جمعیت هلال احمر معتقد است برای خروج از بحران کرونا به ۱۸۰ میلیون دز واکسن نیاز داریم.

همچنین همتی هشتم شهریور ماه با بیان اینکه برای واکسیناسیون کامل جامعه و خروج کشور از بحران کرونا به ۱۸۰ میلیون دز واکسن نیاز داریم، افزود: در حال بررسی واکسن ویژه گروه‌های خاص و اطفال هستیم و تلاش می‌کنیم واکسن‌های مناسب برای این گروه تهیه و به کشور وارد کنیم.

وی با اشاره به درگیری کشور از اواخر سال ۹۸ با بحران کرونا گفت: در این مدت، جمعیت هلال‌احمر براساس رسالت ذاتی خود، در مرکز میدان مقابله با این بحران و در کنار وزارت بهداشت و سایر دستگاه‌های دخیل در مدیریت این بیماری بوده و برای سلامت مردم تلاش کرده است.

همتی ادامه داد: براساس توافق‌های انجام شده، تلاش می‌شود از هفته آینده، پارت‌های پنج میلیونی واکسن به کشور وارد شود و روند واردات واکسن شتاب بیشتری بگیرد. هلال‌احمر با حمایت رئیس جمهوری و هماهنگی وزارت بهداشت تلاش می کند در شهریور ماه ۲۰ میلیون دز و در ماه‌های مهر و آبان، هر ماه ۳۰ میلیون دز واکسن به کشور وارد ‌کند.

وی افزود: با توجه به جمعیت ۸۰ میلیونی کشور، اگر بخواهیم دو تا سه دز واکسن برای مردم تامین کنیم، به واردات ۱۸۰ میلیون دز واکسن نیاز داریم و بنابر تاکید ویژه رئیس جمهوری درخصوص تسریع در واردات واکسن، هلال‌احمر می‌تواند براساس جایگاه خود در فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ و هلال‌احمر، روند آغاز شده برای واردات واکسن را تا واکسیناسیون کامل جامعه و خروج کشور از بحران کرونا ادامه دهد.

رئیس جمعیت هلال‌احمر همچنین از پیگیری معاونت امور بین‌الملل و حقوق بشردوستانه این جمعیت برای تامین واکسن از سایر منابع تولید کننده همچون اروپا نیز خبر داد و گفت: بنابر تاکید مقام معظم رهبری و رئیس جمهوری، هیچ ممنوعیتی برای واردات واکسن از منابع معتبر وجود ندارد و در صورت نهایی شدن قراردادهای خرید و دریافت واکسن، این اقدام با حمایت دولت و مجوز وزارت بهداشت انجام خواهد شد.

همتی افزود: هلال‌احمر همچنین در حال بررسی نحوه تهیه واکسن مناسب ویژه بیماران خاص، مادران باردار، مادران شیرده و اطفال است و تلاش می‌کنیم واکسن‌های مناسب برای این گروه تهیه و به کشور وارد کنیم.

رئیس جمعیت هلال احمر کشور با بیان اینکه واردات محموله‌های پنج میلیون دزی واکسن به کشور ادامه دار خواهد بود، بیان کرد: همانطور که پیش‌تر هم اعلام کرده بودیم و همچنین طبق تاکیدات رئیس جمهوری در گفت‌وگوی زنده با مردم مبنی بر تامین ۴۰ میلیون دز واکسن در شهریور ماه، این روند را با شتاب بیشتری ادامه خواهیم داد.

وی ادامه داد: مدیران جمعیت هلال احمر کشور حتی با شروع به کار دولت جدید همچنان در خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا و با محوری بودن موضوع واکسن و واکسیناسیون در دولت سیزدهم همه تلاش خود را درعرصه خدمت رسانی به هموطنان عزیز کشور به اجرا گذاشتند وتا نابودی کامل ویروس کرونا پای کار ایستاده اند.

همتی افزود: هلال‌احمر همچنین در حال بررسی نحوه تهیه واکسن مناسب ویژه بیماران خاص، مادران باردار، مادران شیرده و اطفال است و تلاش می‌کنیم واکسن‌های مناسب برای این گروه تهیه و به کشور وارد کنیم.

عبور واردات ۱۰۰ میلیون دز واکسن از سوی هلال احمر 

گرچه جمعیت هلال احمر از زمستان سال ۱۳۹۹ وارد فاز واردات واکسن شد اما با همان روحیه جهادی توانست از مرز واردات ۱۰۰ میلیون دز واکسن عبور کند.

جمعیت هلال احمر چهارم آبان ماه سی و یکمین محموله واکسن را وارد کشور کرد و در فرودگاه امام خمینی(ره) تحویل وزارت بهداشت داد.

اما نکته پر اهمیت رکوردی بود که این جمعیت برجای گذاشت و رییس جمعیت هلال احمر با خرسندی از ۱۰۰ میلیونی شدن واردات واکسن کرونای این جمعیت خبر داد.  

کریم همتی در حاشیه ورود این محموله واکسن گفت: خوشبختانه با خوش قولی مسئولان صلیب سرخ چین و همکاری خوب بین دستگاهی در ایران با نظارت معاون اول رئیس جمهوری، ۶ میلیون دُز واکسن سینوفارم دیگر هم وارد کشور شد و مجموع واردات واکسن هلال احمر را به بیش از ۱۰۰ میلیون دُز رساند.

کریم همتی افزود: به طور کلی این جمعیت از اردیبهشت ماه تاکنون ۱۰۰ میلیون و ۳۹۰ هزار دُز واکسن به کشور وارد کرده است.

وی با بیان اینکه روند واردات واکسن در بهترین حالت پیش می‌رود، گفت: هلال‌احمر آماده است به هر میزانی که وزارت بهداشت اعلام کند و نیاز کشور تشخیص داده شود واکسن وارد کند.

آخرین محموله واکسن خریداری شده توسط هلال احمر وارد کشور شد

کریم همتی نهم آبان ماه ۱۴۰۰ با اعلام این خبر افزود: در مجموع  جمعیت هلال احمر ۱۱۲ میلیون و ۳۹۰ هزار دُز واکسن وارد کشور کرده است.

وی  ادامه داد: تمامی این زحمات و تلاش ها با هدف برداشته شدن باری از روی دوش نظام جمهوری اسلامی ایران و عمل به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی به منظور تامین واکسن از منابع قابل اعتماد، صورت گرفت؛ خوشبختانه به عمل به تعهدات تا حدود زیادی در کاهش آمار مرگ و میر ناشی از کرونا موفق عمل کردیم.

وی افزود: واردات واکسن تنها قسمتی از اقدامات جمعیت هلال احمر در راستای مقابله با کرونا بود و در حرکتی بزرگ، کنترل مرزهای کشور از اسفند سال ۹۹ نیز توسط هلال احمر آغاز شد و بالغ بر ۷۵۰ هزار نفر از مسافرینی که قصد ورود به کشور را داشتند، مورد پایش قرار گرفتند.

رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به سایر اقدامات جمعیت هلال احمر تصریح کرد: علاوه بر کنترل مرزها، در زمینه پایش اماکن، بستری و درمان بیماران کرونایی و تزریق واکسن نیز هلال احمر نقش آفرینی کرد و در بیش از ۲۰۰ مرکز تزریق واکسن، نیروهای هلال احمر به کار گرفته شدند تا روند تزریق واکسن تسریع شود و به کمک پروردگار موفق شدیم در واکسیناسیون بیش از ۴۰ درصد جمعیت کشور، همکاری کنیم.

قدردانی مجلس از هلال‌احمر برای تامین واکسن

عملکرد جمعیت هلال احمر در واردات واکسن طی حدود یکسال گذشته با تحسین نمایندگان مجلس شورای اسلامی همراه شد و یکصد نفر از این نمایندگان چهار آبان ماه در نامه ای رییس جمهوری ضمن تشکر از عزم و همت دولت در واردات واکسن کرونا، از مدیریت جهادی هلال‌احمر در تامین واکسن قدردانی کردند.

در بخشی از متن نامه یکصد نماینده مجلس به حجت الاسلام والمسلمین دکتر سید ابراهیم رئیسی آمده است:‌ احتراما ضمن آرزوی توفیق و بهروزی روزافزون حضرتعالی و دولت محترم در مسیر اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و خدمت به مردم عزتمند کشورمان به استحضار می رساند روند مثبت واردات واکسن کووید۱۹ از ابتدای سال جاری و با روی کار آمدن دولت مردمی سیزدهم شتاب فزاینده ای پیدا کرده که اثرات مثبت آن در کاهش قابل توجه آمار بستری و مرگ و میر بیماران کرونایی نمود یافته است و انتظار می رود با تداوم روند فعلی اقدامات جهادی دولت جدید، انشالله به زودی شاهد کنترل کامل اپیدمی خواهیم بود.

در ادامه این نامه ضمن اشاره به تلاش های جمعیت هلال احمر در واردات واکسن، به ارائه آمار هم پرداخته و تصریح شده است: اینجانبان ضمن ابراز مراتبی تقدیر و تشکر از تمام خادمینی که طی مدت دو ساله اخیر در خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا مشارکت داشته اند، به استحضار می رساند، جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک نهاد مردمی و عصاره ای از ارزش های والای جامعه دینی و معنوی میهمان ایران از ابتدای شیوع اپیدمی حضوری فعال در عرصه های مختلف اعم از آموزش های همگانی تهیه و توزیع داروهای خاص در شرایط تروریسم اقتصادی، دریافت کمک های بین المللی، برگزاری پویش های بزرگ ملی و ... داشته است. اخیرا و با روی کار آمدن دولت جهادی سیزدهم و با عنایت به حمایت های بی دریغ حضرتعالی و تسهیل روند واردات واکسن از سوی مجموعه دولت جمعیت هلال احمر، موفق به واردات بیش از ۵۳ میلیون دز واکسن از مبادی مورد تایید نهادهای ذیربط شده است و تا آبان ماه سال جاری ۴۰ میلیون دز دیگر نیز وارد خواهد کرد و مقرر است تمامی محموله های واکسن وارداتی کما فی سابق در اختیار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار گیرد.

نمایندگان در این نامه افزودند: بدون شک تحقق اهداف فوق در شرایطی که مردم و مهین عزیزمان تحت شدیدترین تحریم های شیطانی آمریکا، صهیونیست ها و سایر عواملشان قرار دارد، جز در سایه عنایت پروردگار متعال، رهبری داهیانه مقام عظمای ولایت و دستورات قاطعانه حضرتعالی از ابتدای دولت سیزدهم ممکن نبود. در این بین مدیریت جهادی رئیس جمعیت هلال احمر کشور و همکاران ایشان در این نهاد مردمی که در خاموشی و به دور از هرگونه حاشیه در تامین ده ها میلیون دوز واکسن کرونا وظیفه و تکلیف خود را به نحو شایسته به انجام رسانیده اند، قابل تقدیر است.

نمایندگان در این نامه با تاکید بر ویژگی های اخلاقی مجموعه هلال احمر و روحیه جهادی آنان، تشریح کردند: روحیه جهادی مجموعه مدیران و کارکنان جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران طی این مدت درکنار هم افزایی و مشارکت سایر دستگاه ها و سازمان‌های مرتبط به ویژه نهادهای امنیتی و اطلاعاتی، اقدامی ماندگار و قابل تحسین در کنترل ویروس عالم گیر کرونا بوده است. لذا با عنایت به مراتب فوق، ضمن تقدیر و تشکر وافر از اهتمام و پیگیری های شبانه روزی حضرتعالی، خواهشمند است اقدامات جهادی جمعیت هلال احمر در مسیر مبارزه با ویروس عالم گیر کرونا، که بازتاب مناسبی نیز در سطح داخلی و بین المللی داشته، مورد عنایت ویژه جنابعالی قرار گیرد.

در ادامه این نامه آمده است: بدون شک، توجه و عنایت ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران به اقدامات این جمعیت، در تقویت و ایجاد روحیه مضاعف جهادی و خداپسندانه در خدمت بی دریغ مجموعه کارکنان جمعیت هلال احمر به میهن اسلامی مان نقشی بی بدیل خواهد داشت که موجب سپاس و امتنان است.

هر چند به گفته وزیر بهداشت، حرکت انقلابی برای مهار کرونا و تامین واکسن در دولت سیزدهم آغاز شد اما مدیریت جهادی برخی نهادها از جمعیت هلال احمر در این مسیر قابل قدردانی است و حال که هشدارها نسبت به خیز ششم کرونا دامنه بیشتری گرفته باید بر این همت جمعی افزود تا عبوری موفق از خیز پیش رو و خیزهای احتمالی و آتی ویروس مرگبار را داشته باشیم.

هلال احمر، پیشرو در تامین واکسن

همتی رفت، کولیوند آمد

قطار تغییر مدیران در دولت سیزدهم سوم آبان ماه به ایستگاه جمعیت هلال احمر رسید و رییس جمهوری در حکمی پیرحسین کولیوند را به عنوان رییس جمعیت هلال احمر جانشین کریم همتی کرد.  

آیت الله سید ابراهیم رییسی در این حکم انتصاب کولیوند تصریح کرد:‌ انتظار دارد با تشریک مساعی کلیه دستگاههای ذیربط و اهتمام به عدالت محوری، روحیه انقلابی، مردم داری، پاکدستی و فسادستیزی، و قانون مداری با مشارکت و همکاری سازمان های مردم نهاد و تعامل موثر با سازمان صلیب سرخ جهانی در ارائه خدمات امدادی و بهداشتی درمانی به هنگام بروز حوادث و سوانح طبیعی به اقشار نیازمند و آسیب دیده، تسکین آلام بشری و تعمیق صلح و دوستی پایدار میان ملت ها مجدانه کوشا باشید.

با فروکش روند واردات واکسیناسیون از سوی جمعیت هلال احمر، کولیوند ۱۱ آذر ماه، امداد و نجات و مباحث اقلیمی را اساسی ترین کار در هلال احمر عنوان کرد.

وی همچنین گفت: چهار سرفصل را جهت پیشبرد امور جمعیت هلال احمر را در دستور کار خود قرار داده  و در تشریح آنها تصریح کرد: جوانان، داوطلبان، خیرین، امدادگران، اعضای شورای عالی و سایر مسئولین جمعیت هلال احمر امروز باید در کنار ما حاضر بوده تا بتوانیم چهار سرفصل مورد توجه را پیش ببریم و کیفیت خدمت رسانی در هلال احمر را ارتقا دهیم.

کولیوند خاطرنشان کرد: مسئولین گذشته در هلال احمر تلاش های زیادی کرده اند و قدردان خدمات آن ها هستیم. امروز ما نیز بر مبنای بیانیه رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص گام دوم انقلاب اسلامی عمل خواهیم کرد. در همین راستا امدادرسانی و فعالیت های امدادی را در اولویت قرار می دهیم. همچنین به دنبال شکل گیری تشکل های جوانان هستیم تا بتوانیم با استفاده از نیروی جوان اهداف انقلابی جمعیت را پیش ببریم.

وی افزود: امروز ضرورت دارد تا نعمت جمهوری اسلامی و ولی فقیه را قدر بدانیم و با اتکا به این نعمت ها گام های مثبتی در جمعیت هلال احمر برداریم. در عرصه بین المللی نیز تلاش خواهیم کرد تا با همکاری با کشورهای همسایه و کشورهای مسلمان، هم افزایی داشته و ارتباطات خود را تقویت کنیم و در صورت نیاز در هر نقطه جهان متناسب با اهداف نظام به فعالیت پردازیم.

رئیس جمعیت هلال احمر تصریح کرد: ما به دنبال این هستیم با اتکا به نیروهای موجود جمعیت هلال احمر و بدنه هلال احمر این جمعیت را به شکوفایی رسانیم. هلال احمر مجموعه ای است که خدمت به مظلومین را در دستور کار دارد و ما نیز در همین راستا عمل خواهیم کرد و از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی و نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر نیز در این مسیر استفاده خواهیم کرد.

کولیوند همچنین چهار آذر ماه از تدوین برنامه پنج ساله جمعیت هلال احمر بر پایه چهار رکن اصلی خبر داد و افزود: این برنامه بر ۴ حوزه امداد و نجات در حوادث، توجه ویژه به بیانیه گام دوم انقلاب، مباحث اقتصادی، درمانی و تدارکات و امور حوزه بین‌الملل متمرکز خواهد بود.

رییس جمعیت هلال احمر ششم آذر ماه نیز در دیدار با رییس مجمع نمایندگان استان همدان تصریح کرد که استان همدان به مرکزی برای مقابله با حوادث غرب کشور بدل شود

کولیوند همچنین گفت: در صورتی که مجلس شورای اسلامی ردیف بودجه متناسب را تخصیص دهد، در چهار منطقه کشور که ظرفیت های مناسبی دارند، پایگاه های امدادی تاسیس خواهد شد تا در زمان بحران، به کمک نقاط دوردست کشور آمده و به آسانی لجستیک تجهیزات و اقلام صورت پذیرد.

رییس جمعیت هلال احمر هشتم آذر ماه با تاکید بر اینکه باید کنترل مبادی مرزی در راستای مقابله با کرونا تشدید شود، اظهار کرد: برخی از مسافران و یا زائران مبتلا به کرونا ممکن است بر اثر سهل انگاری وارد کشور شوند که پس از هماهنگی با ریاست جمهوری مقرر شد تا هلال احمر به عنوان همکار وزارت بهداشت و زیر نظر وزارت کشور، مبادی مرزی را جهت مقابله با ورود کرونا به کشور، به جد کنترل کند و تست های «پی سی آر» نیز از موارد مشکوک در مرزها گرفته خواهد شد.همزمان با 

وی همچنین  تاکید کرد اجرای طرح شهید سلیمانی باید با استفاده از همه ظرفیت‌ها تداوم یابد.

به هر روی با وجود اینکه کولیوند از هلال‌احمر به عنوان بازوی توانمند دولت یاد کرد و کاهش آلام مردم را اولویت اصلی هلال‌احمر دانست اما در این همراهی نیز با چالش های و موانعی روبرو است.

رییس جمعیت  هلال احمر روز چهارشنبه ۱۰ آذر ماه در همایش «طرح ملی یاس» در مشهد، حریم را مانع اصلی اقدامات بشردوستانه این جمعیت عنوان کرد.

کولیوند در این همایش تصریح کرد: چرا جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران که اهداف بشردوستانه دارد باید تحت فشار تحریم ها برای انجام امور انسانی با مانع مواجه باشد؟

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/155574