کد خبر: 155102 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 04 آذر 1400 - 11:45
مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر :
نیمی از جمعیت استان بوشهر تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند

اتحادخبر: مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر گفت:حدود نیمی از جمعیت استان بوشهر تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

اتحادخبر: مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر گفت:حدود نیمی از جمعیت استان بوشهر تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

نیمی از جمعیت استان بوشهر تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند

به گزارش  مهر، پرویز رمضانی صبح پنج شنبه در دیدار با امام جمعه دیر، اظهار داشت: حدود نیمی از جمعیت استان بوشهر و ۳۱ هزار نفر از جمعیت شهرستان دیر تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

 

مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر افزود: بالغ بر ۸۰ هزار نفر در قالب صندوق کارکنان دولت، ۴۰ هزار نفر صندوق سایر اقشار و ۳۰۰ هزار نفر صندوق روستایی و شهری زیر ۲۰ هزار نفر از بیمه شدگان سلامت در استان هستند.

وی افزود: هزینه‌های بستری در بیمارستان دولتی را تا ۹۵ درصد پرداخت می‌کنیم و بیمه شدگان صندوق روستایی و شهری زیر ۲۰ هزار نفر و مددجویان کمیته امداد که از طریق نظام ارجاع به بیمارستان مراجعه کنند، کلیه هزینه‌های بستری آنها رایگان است.

رمضانی با اشاره به پرداخت ۷۰ درصد هزینه‌های سرپایی در بخش دولتی توسط بیمه سلامت، یادآور شد: در بخش غیر دولتی مثلاً خصوصی هم ما به التفاوت هزینه بخش دولتی و خصوصی را خود بیمه شده پرداخت می‌کند.

 

مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر گفت: در بخش دارو که بخش عمده هزینه‌ها است تعرفه‌ها یکسان است و هزینه‌های داروهایی که طبق مصوبه شورای عالی بیمه تحت پوشش هست تا ۷۰ درصد پرداخت می‌کنیم.

وی عنوان کرد: برخی داروهای مربوط به بیماران صعب العلاج، سرطانی و خاص، بین ۹۰ تا ۱۰۰ درصد هزینه‌ها تحت پوشش بیمه است ولی چون این داروها گران قیمت است گاهی اوقات بیمه شده نمی‌تواند ۱۰ درصد آن را هم پرداخت کند.

 

رمضانی خاطرنشان کرد: از اول تیرماه امسال چاپ دفترچه بیمه در استان متوقف و نسخه نویسی الکترونیکی شد و خوشبختانه از اول آذرماه هیچ نسخه کاغذی در داروخانه‌ها و آزمایشگاه‌ها و مراکز تصویربرداری پیچیده نمی‌شود و از استان‌های پیشرو در این زمینه هستیم.

 

وی افزود: با توجه به نگاه دولت به حوزه سلامت در سال‌های اخیر، در سال ۱۴۰۰ پرداخت مطالبات به موقع است.

رمضانی درباره آخرین وضعیت احداث ساختمان اداری بیمه سلامت شهرستان دیر، یادآور شد: این پروژه ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا دهه فجر امسال به بهره برداری می‌رسد.

وی افزود: در این چندساله مشکل فضای فیزیکی ساختمان ادارات بیمه در شهرستان‌ها حل شده ولی آنچه مهم است ارائه خدمات بهتر به مردم است.

مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر بیان داشت: در شهرستان دیر نسبت به سال‌های قبل امکانات خوبی استقرار پیدا کرده ولی باز هم نیازمندی‌هایی وجود دارد که ما به عنوان سازمان بیمه گر خریدار خدمت هستیم و باید خدمتی وجود داشته باشد که بتوانیم خرید خدمت و هزینه‌ها را پرداخت کنیم.

وی عنوان کرد: سال گذشته در استان بوشهر حدود ۱۶۰ میلیارد تومان هزینه‌های بیمه شدگان صندوق روستایی و شهری زیر ۲۰ هزار نفر پرداخت شد که در مقایسه با قبل از طرح تحول سلامت جهش بزرگی داشته است.

مسئولان خود را خادم مردم بدانند

امام جمعه دیر با تبریک هفته بسیج، گفت: بسیج تنها در کسانی که لباس فرم به تن دارند خلاصه نمی‌شود بلکه همه کسانی که تفکر بسیجی دارند و خالصانه به مردم خدمت می‌کنند، جز بسیج به حساب می آیند.

حجت الاسلام سیدعلی حسینی با بیان اینکه اسلام به مسئله سلامت اهمیت داده است، افزود: طبیعتاً وقتی نعمت سلامت چنین جایگاهی دارد، کسانی که برای سلامت مردم تلاش می‌کنند هم جایگاه والایی دارند.

وی با بیان اینکه مسئولان باید خود را خادم مردم بدانند، یادآور شد: تکریم ارباب رجوع باید به یک باور در ادارات تبدیل شود.

امام جمعه دیر بیان داشت: با توجه به حجم گسترده تبلیغات دشمن که به دنبال ناکارآمد جلوه دادن نظام اسلامی است، باید خدمات دستگاه‌ها و نهادها بهتر و بیشتر به مردم منعکس شود.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/155102