کد خبر: 155074 ، سرويس: یادداشت
تاريخ انتشار: 04 آذر 1400 - 09:15
اختصاصی اتحادخبر؛
تفکر بسیجی موجب اعتماد و امید آفرینی

اتحادخبر-بهرام نکیسا:بسیج و بسیجی را مردم قدر شناس و تاریخ ایران ، مرزهای جنوب و غرب کشور ، خلیج فارس و اروند رود ، روستاهای محروم ، مناطق زلزله زده و بخش های کرونائی بیمارستان های کشور بخوبی می شناسند و هرگز او را فراموش نمی نمایند . بسیج همراه روزهای سخت کشور و پاره تن مردم است.بسیج تفکری است که بر اساس آموزه های قرآنی...

بهرام نکیسا:


بسیج و بسیجی را مردم قدر شناس و تاریخ ایران ، مرزهای جنوب و غرب کشور ، خلیج فارس و اروند رود ، روستاهای محروم ، مناطق زلزله زده و بخش های کرونائی بیمارستان های کشور بخوبی می شناسند و هرگز او را فراموش نمی نمایند . بسیج همراه روزهای سخت کشور و پاره تن مردم است.


بسیج تفکری است که بر اساس آموزه های قرآنی بنا گردیده . بسیج لشکر مخلص خداست . این لشکر مخلص را همه آزادگان و پابرهنگان و حق طلبان تاریخ تشکیل داده اند .


بسیج و امام با هم ، عشق و معرفت ، عرفان و عمل را در سجاده و سنگر ، در محراب ذکر و میدان آتش و حماسه تجربه نموده اند . کار و اعجاز بزرگ بسیج در طول هشت دفاع مقدس را هیچ رسانه ای نمی تواند به تصویر کشاند و حکایت نماید .


رمز پیروزی و موفقیت بسیج و بسیجیان در طول هشت سال دفاع مقدس و سالهای پس از آن در کنار وحدت و ولایت مداری ؛ اخلاص ، ایثار ، راستگوئی ، امانتداری ، درستکاری ، تلاش و سخت کوشی ، صداقت ، شجاعت ، انسان دوستی ، وطن پرستی ، یک رنگی و پرهیز از ریا و نفاق در میدان های مختلف بوده است . اکنون نیز در این شرایط سخت کشور برای سربلندی و موفقیت ایران و عبور از موانع و مشکلات می شود با همان ویژگی ها با عزت ، حکمت و مصلحت پیروز عرصه های گوناگون داخلی و خارجی گردید.
رهبری معظم انقلاب در سالها پیشتر (22 تیرماه 1371) در سخنان تاریخی با عنوان عبرت های عاشورا ، تیز بینانه و عمیق در خصوص مسئولیت و رسالت مهم بسیج و بسیجی فرمودند :  
"بسیجی باید در وسط میدان باشد تا فضیلت‌های اصلی انقلاب زنده بماند ."
فضیلت های اصلی انقلاب ، داشتن روحیه فداکاری و مبارزه با فساد ، دوری از زخارف دنیا و ساده زیستی و خدمت به مردم است که این خصلت ها را در بسیج و بسیجیان بخوبی می توان یافت .


امام خمینی مدرس بزرگ مدرسه عشق و بنیانگذار جمهوری اسلامی در همین خصوص یعنی رابطه دوری از زخارف دنیا و مبارزه در راه استقلال و آزادی مستضعفین و محرومین می فرمایند :


"  مبارزه با رفاه طلبی سازگار نیست ؛ و آنها که تصور می‌کنند مبارزه در راه استقلال و آزادی مستضعفین و محرومان جهان با سرمایه داری و رفاه طلبی منافات ندارد با الفبای مبارزه بیگانه‌اند. بحث مبارزه و رفاه و سرمایه، بحث قیام و راحت طلبی، بحث دنیاخواهی و آخرت جویی دو مقوله‌ای است که هرگز با هم جمع نمی‌شوند. و تنها آنهایی تا آخر خط با ما هستند که درد فقر و محرومیت و استضعاف را چشیده باشند. فقرا و متدینین بی‌بضاعت گردانندگان و برپادارندگان واقعی انقلابها هستند. ما باید تمام‌تلاشمان را بنماییم تا به هر صورتی که ممکن است خط اصولی دفاع از مستضعفین را حفظ کنیم".
بخش اعظم مسئولت ترویج این فرهنگ و توصیه های مهم بنیانگذار جمهوری اسلامی امام خمینی بر عهده بسیجیان می باشد . استقلال کشور و توسعه و پیشرفت هر نقطه از این سرزمین زرخیز بویژه استان بوشهر نیازمند مجاهدت علمی و عملی است .


 توسعه و پیشرفت به تفکر ، اندیشه و عزم بسیجی همچون دوران دفاع مقدس نیازمند است . امروز کیست که نداند کشور و مردم مظلوم ایران همچون دوران دفاع مقدس در جنگ ، آن هم جنگ اقتصادی بسر می برد . کار و تلاش شبانه روزی هدفمند و پر حجم و در کنار مردم بودن یعنی بسیجی عمل نمودن .
چه کسی است که  نداند ، امروز دولت با چه موانع و مشکلات ریز و کلانی مواجه است . کشور برای عبور از این دوران دشوار به همدلی و همراهی و وحدت نیازمند است . باید برای گذر از این شرایط سخت همچون دوران دفاع مقدس و بسیجیان غواص شهید دست های یکدیگر را بگیریم و بر موج مشکلات و سختی ها فائق آئیم . طرح هر نوع سخن و رفتاری که به وحدت جامعه آسیب وارد نماید عملاً در جهت خلاف اهداف توسعه و پیشرفت کشور است .


امروز بسیاری از بسیجیان و رزمندگان دوران هشت سال دفاع مقدس استان که آنروز ها نوجوانانی بیش نبودند آرزو و انتظار دارند تا فرمانده متواضع و مدبر دیروزشان در جنگ ،  امروز که در کسوت مدیریت ارشد استان عهده دار امور گردیده موفق گردد . تا مردم خوب استان بوشهر خاطره خوب دیگری را از بسیج و بسیجیان تجربه نمایند .
نباید فراموش نمائیم که تفکر بسیجی همواره موجب اعتماد و امید آفرینی در جامعه بوده است و امروز جامعه ما قویا به بازسازی اعتماد عمومی و امید آفرینی نیازمند است .


در گام دوم انقلاب ، کشور بیش از گذشته به اندیشه و تفکر ناب و صادق بسیجی محتاج است و این ظرفیت عظیم و مهم در نهاد بسیج نهفته است .
وجه تمایز بسیج نسبت به سایر نهاد های برخاسته از انقلاب هویت مردمی آن فارغ از سن و تحصیلات و طبقه اجتماعی افراد می باشد . هرگونه تلاش و رفتاری که بسیج را از هویت مردمی اش محروم سازد و یا این هویت مردمی را از آن سلب نماید بر خلاف اندیشه معمار کبیر انقلاب و تشکیل دهنده بسیج و رهبری معظم انقلاب حضرت آیت الله خامنه ای می باشد .
سالروز تشکیل بسیج مستضعفین ابتکار هوشمندانه و تاریخی بنیانگذار جمهوری اسلامی امام خمینی بر همه بسیجیان و ملت ایران مبارک و یاد و خاطره شهدای عزیز بسیج و رزمندگان بسیجی هشت سال دفاع مقدس گرامی باد .

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/155074