کد خبر: 155037 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 03 آذر 1400 - 10:09
معاون دانشگاه پزشکی بوشهر:
دانش‌آموزان و فرهنگیان واکسن نزده باید آزمایش PCR منفی داشته باشند

اتحادخبر: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: باتوجه به انجام واکسیناسیون کادر آموزشی، اداری و خدماتی آموزش و پرورش و دانش‌آموزان، هر کدام از این افراد که واکسن نزده‌اند، برای حضور بر سر کار و کلاس درس باید هفته‌ای ۲ بار(هر ۳ روز یک‌بار) آزمایش PCR با نتیجه منفی به همراه داشته باشند. روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر روز چهارشنبه به نقل از...

اتحادخبر: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: باتوجه به انجام واکسیناسیون کادر آموزشی، اداری و خدماتی آموزش و پرورش و دانش‌آموزان، هر کدام از این افراد که واکسن نزده‌اند، برای حضور بر سر کار و کلاس درس باید هفته‌ای ۲ بار(هر ۳ روز یک‌بار) آزمایش PCR با نتیجه منفی به همراه داشته باشند.

دانش‌آموزان و فرهنگیان واکسن نزده باید آزمایش PCR منفی داشته باشند

به گزارش ایرنا، روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر روز چهارشنبه به نقل از دکتر عبدالمحمد خواجه ئیان اعلام کرد: براساس آیین نامه ابلاغی وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی افرادی که یک نوبت واکسن دریافت کرده باشند تا زمان تکمیل واکسیناسیون( ۱۴ روز بعد از دریافت ۲ دُز واکسن)، لازم است که هفته‌ای یکبار آزمایش PCR با نتیجه منفی به همراه داشته باشند.

 

وی بیان کرد: در بازگشایی‌ها، مدرسه‌ها به‌عنوان یکی از مهم‌ترین اماکن تجمعی هستند و فراهم کردن شرایط لازم برای حفظ سلامت فرهنگیان، دانش آموزان و کارکنان در راستای کاهش مواجهه و قطع زنجیره تماس ویروس کرونا و بیماری کووید ۱۹، از اهمیت بالایی برخوردار است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: برای دستیابی به این نتیجه ضرورت دارد افزون بر رعایت اصول بهداشتی، مقررات ویژه‌ای از طریق فاصله‌گذاری اجتماعی برای کاهش مواجهه متناسب با سطح اضطرار و درجه اهمیت فعالیت آموزشی، مهارتی و واکسیناسیون دانش‌آموزان و کادر مدرسه در نظر گرفته شود.

وی یادآور شد: توجه به ورود افراد واکسینه شده و یا غربالگری شده (با تست PCR)، پیشگیری از تجمع ها، رعایت فاصله‌گذاری در تمام شرایط و تهویه مناسب از موارد قابل‌توجه در بازگشایی مدارساست و همچنان اولویت شامل شستن دست‌ها، فاصله فیزیکی مناسب و استفاده از ماسک برای همه افراد در مدرسه مورد تأکید است.

خواجه ئیان تاکید کرد: اصول کلی پیشگیری از کرونا که شامل واکسیناسیون همگانی، شست وشوی مرتب و صحیح دست‌ها، رعایت فاصله فیزیکی مناسب و استفاده از ماسک و رعایت بهداشت تنفسی است و مشارکت همگانی دانش آموزان و کارکنان به قوت خود باقی است.

وی تاکید کرد: والدین چنانچه علائم مشکوک شبیه سرما خوردگی ( سرفه، عطسه، آبریزش و گرفتگی بینی، تب ) در دانش‌آموز خود مشاهده کردند تا بهبودی کامل، فرزند خود را به مدرسه نفرستند تا از سلامت خود و دیگر خانواده‌ها محافظت کنند.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/155037