کد خبر: 154998 ، سرويس: یادداشت
تاريخ انتشار: 02 آذر 1400 - 17:43
اختصاصی اتحاد خبر؛
چشم اسفندیار انتصابات

اتحاد خبر _ احمد خواجه حسنی : جان کلام واضح و گویاست : اگر جلوی دخالت نمایندگان در انتصاب‌ها گرفته نشود، ناچاریم که روزه سکوت بشکنیم و حقایق را به مردم بگوییم، برخی از همکاران ما حتی در مورد معاونین مدیران کل هم پیش از انتصاب شرط می‌کنند...سخنان صریح ابراهیم رضایی کلام حق است که دَم شمشیر می شود گاهی ...

احمد خواجه حسنی

جان کلام واضح و گویاست : اگر جلوی دخالت نمایندگان در انتصاب‌ها گرفته نشود، ناچاریم که روزه سکوت بشکنیم و حقایق را به مردم بگوییم، برخی از همکاران ما حتی در مورد معاونین مدیران کل هم پیش از انتصاب شرط می‌کنند...
سخنان صریح ابراهیم رضایی کلام حق است که دَم شمشیر می شود گاهی...
آنجا که مقام معظم رهبری در دیدار خرداد ماهی با نمایندگان به صواب اظهار فرمودند : یکی از آسیب ها، ورود نمایندگان در مسائل اجرایی است(انتصابات مرسوم مدیران و معاونین ...) .
دکتر رضایی عنوان داشتند که جایگاه دشتستان در مدیریت‌های کلان استان باید در نظر گرفته شود، مع‌الاسف دشتستان تا کنون مظلوم واقع شده است و امیدواریم که جبران کنند.

بر کسی پوشیده نیست که ارزش منابع انسانی والاتر از منابع معادن و طبیعی است لیکن بایسته می نماید سازوکاری فراهم آورد که شایسته سالاری و برابری فرصت ها فارغ از مرزبندی های مسموم سیاسی سبب به فعلیت درآوردن استعدادهای بالقوه شود.
✓ القصه اینکه گفتمان دکتر رضایی حفظة الله بی پرده و محرز ، نه به صندلی های سفارشی است.
کلام فصیح و بلیغ نماینده محترم دشتستان مکانیسم لابی های درون استانی را به چالش کشیده و شاخک ها را حساس کرده به این نشان که روند انتصابات جدیدی که از پست دفتر فنی، امور عمرانی و حمل و نقل ترافیک استانداری بوشهر آغاز شده بود در ادامه مسیر به یکباره کُند که نه بلکه متوقف شد، با این حساب امّا دیگر نمایندگان در این مقوله ی حساس بدین صراحت اعلام موضع نکرده و به کلی گویی بسنده کردند گو اینکه خبر ندارند در بعضی شرایط خاموش ماندن، دروغ گفتن است چون سکوت ممکن است علامت تأیید و تصدیق تلقی شود.

علی ایحال از پدیده های تأسف برانگیز روزگار ما دخالت و سهم خواهی بی حد و حصر معدود افرادی است که در ایام قبل از انتخابات ریاست جمهوری در زمره ی فعالین ستادهای انتخاباتی آیت الله رئیسی شیدالله ارکانه بودند و به کرّات تحرکات آن روزها را خودجوش تلقی می کردند حال امّا در روزهای پسا انتخابات به فوریت در کمین نشسته و از هر فرصتی طلب سهم می کنند،نقاب برداشته و مناسبات را از روی دیگر سکه  رصد می کنند گوئیا زمان تقسیم غنائم فرا رسیده است !
سهم خواهی هایی که از سر خیر خواهی نیست.
گرانمایه ای در این باب چنین نگاشته اند که؛  بسا مردمِ زیرک دیده‌ام که روی در نقاب پوشانده و آبِ خویش را گِل‌آلود کرده‌اند تا کسی نتواند درون و ژرفنایِ ایشان را بنگرد.{۱}
(وای اگر پرده ز اسرار بیفتد روزی) ...
اینان اگر مواضع، طریقت و خط مشی آیت الله رئیسی را قبول دارند می بایست به منویّات ایشان تمکین نمایند تا روند مراد و مریدی حاصل گردد.
آیت الله رئیسی در دیدار با مدیران رسانه های اصلاح طلب تأکید داشتند که ستاد ما به هیچ عنوان نماد دولت آینده نخواهد بود،کسی حق سهم خواهی ندارد،همه باید کمک کنیم حال مردم خوب شود...
سهم خواهانی از این دست مستحضر باشند که آیت الله رئیسی شیوا و رسا فرموده اند که من در زمینه ورود به عرصه انتخابات ریاست جمهوری جز در محضر مقدس خداوند متعال،شهدا و مردم،به هیچ جریان و گروه خاصی احساس بدهکاری نخواهم کرد.
مستدعی است درفش طلبکاری را زمین نهید و در فرآیند معمول انتصابات خلل ایجاد نکنید.

قرآن کریم در چند آیه، تخصص و امانت دارى و توان کافى براى انجام مسؤلیت و دلسوز بودن را از ویژگى کارگزار دانسته است.
اگر  از این موضوع بدیهی بگذریم که حسب قانون شورای عالی اداری، استاندار هر استان نماینده عالی دولت است باید دید استاندار محترم چه حدی از اختیار عمل و استقلال را نسبت به سلسله سفارشات نمایندگان مجلس و گروه‌های پرقدرت و متنفذ درون و برون استانی! دارد ؟
بدون تردید راهبرد و میزان موفقیت و اراده هر استاندار در توسعه ی استانی بسته به کارآمدی و توانمندی فرمانداران، مدیران و قس علی هذا متغیر می باشد،مفروض بر اینکه فاکتور دانش و آگاهی را لازمه ی مدیریت پنداریم محل سؤال است که تاب آوری و ارزش گذاری استاندار محترم و جهادی در انتصابات پیش رو تا چه اندازه به فرامین سفارش فرست هاست ؟

در این بین ابراز وجود برخی قلم ‌به‌ دستانی که در جمع اصحاب بهانه، متوهمانه می‌پندارند که سیاست‌گذار اصلی تمام معرکه‌ها هستند و ذهنیت طلبکارانه ای دارند و با طراحی سناریوهای نخ نما خود را سر و ته پیاز قالب می کنند در حالی که معرکه گیری این گونه افراد تنها منتج به ترافیک پهنای باند اینترنت و افزایش مصرف سوخت می شود ولا غیر.

باری به هر جهت جامعه هدف همچون برخی دستگاه ها و نهادهای بلاتکلیف، در انتظار تصمیمات پیش روست، امید دارم اعتماد عمومی که پایه و اساس سرمایه اجتماعی است در این میان درگیر و قربانی زد و بندها و ترجیح منافع شخصی و جناحی نشود.

بنشینیم و صبر پیش گیریم
دنباله ی کار خویش گیریم.


پ ن؛
۱_ برگرفته از کتاب چنین گفت زرتشت، ترجمه داریوش آشوری، ص ۳۰۲ .

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/154998