کد خبر: 154802 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 29 آبان 1400 - 08:47
مدیر کل دفتر روستایی بوشهر خبر داد؛
اجرای ۶۰ طرح بوم‌گردی در روستاهای استان بوشهر

اتحادخبر:  مدیر کل دفتر روستایی استانداری بوشهر از اجرای ۶۰ طرح بوم‌گردی در روستاهای استان خبر داد. پرویز شعبانی  در نشست با مدیرکل جدید بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر اظهار داشت: استان بوشهر دارای ۳۶۷ روستای دارای دهیاری است که طرح‌های مهمی در این روستاها در دست اجرا است.وی روند اجرای پروژه‌ها در روستاهای استان بوشهر را...

اتحادخبر:  مدیر کل دفتر روستایی استانداری بوشهر از اجرای ۶۰ طرح بوم‌گردی در روستاهای استان خبر داد.

اجرای ۶۰ طرح بوم‌گردی در روستاهای استان بوشهر

به گزارش  مهر، پرویز شعبانی  در نشست با مدیرکل جدید بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر اظهار داشت: استان بوشهر دارای ۳۶۷ روستای دارای دهیاری است که طرح‌های مهمی در این روستاها در دست اجرا است.

 

وی روند اجرای پروژه‌ها در روستاهای استان بوشهر را مطلوب توصیف کرد و ادامه داد: ۶۰ طرح بوم‌گردی در روستاهای استان بوشهر اجرا شده که نقش مهمی در توسعه گردشگری در این مناطق خواهد داشت.

 

مدیر کل دفتر روستایی استانداری بوشهر افزود: مسائل و اختلافات مربوط به پرداخت عوارض تفکیک، تغییر کاربری و الحاق فرایند انتخاب روستاها و روال انعقاد قرارداد و تخصیص سهمیه قیر رایگان به دهیاری‌ها و نحوه قیمت گذاری زمین متعلق به بنیاد مسکن در روستاها از موارد اختلافی است

 

وی ادامه داد: امیدواریم با تعامل بیشتر و شفاف سازی قوانین و وظایف مربوط به هر دو نهاد به عنوان متولی اصلی و تخصصی امور روستاها، گام‌های سازنده‌ای در پیشرفت و آبادانی و توسعه روستاهای استان برداشته شود.

 

در این نشست با طرح پیشنهاد مشارکت ۶۰ به ۴۰ در اجرای پروژه مشترک دهیاری و بنیاد مسکن از محل قیر رایگان، ابراز امیدواری شد که از این طریق مشارکت مطلوب‌تری با هدف کاهش فشار مالی بر دهیاری‌ها در اجرای پروژه‌های مشترک از محل قیر رایگان ایجاد شود.

 

در ادامه ضمن اعلام موافقت اعضا به منظور هماهنگی بیش از پیش در انجام وظایف، مقرر شد نسبت به تنظیم و انعقاد تفاهم نامه همکاری مشترک بین دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان با هماهنگی معاون امور عمرانی استانداری اقدام و موضوع وام‌های روستایی در نشست مشترک با بانک‌های عامل نیز به ریاست معاون امور عمرانی استانداری به صورت مستمر برنامه‌ریزی شود.

 

در این نشست همچنین مقرر شد در ارتباط با تسریع در واگذاری و طرح تجدید نظر ۵۰ درصد روستاها به محدوده روستا، موضوع در جلسه سه گانه مشترک با حضور بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان، دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری و امور اراضی استان مورد بررسی و پیگیری قرار گیرد.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/154802