کد خبر: 154766 ، سرويس: استان فارس
تاريخ انتشار: 27 آبان 1400 - 10:17
مدیرکل بانوان استانداری فارس:
افزایش تعداد نمایشگاه‌های فصلی موجب رونق کارآفرینی می‌شود

اتحادخبر:  مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری فارس گفت: با افزایش تعداد نمایشگاه‌های فصلی و برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی، آینده خوبی برای کارآفرینان و افرادی که در حوزه صنایع دستی فعالیت دارند، رقم زده خواهد شد.

اتحادخبر:  مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری فارس گفت: با افزایش تعداد نمایشگاه‌های فصلی و برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی، آینده خوبی برای کارآفرینان و افرادی که در حوزه صنایع دستی فعالیت دارند، رقم زده خواهد شد.

افزایش تعداد نمایشگاه‌های فصلی موجب رونق کارآفرینی می‌شود

به گزارش ایسنا؛ سیده معصومه دستغیب در حاشیه بازدید از نخستین نمایشگاه فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد استان فارس به خبرنگاران گفت: شرکت تعاونی‌ها و مجموعه‌های فعالی که جدیدا به مجموعه‌های کارآفرینی پیوستند در این نمایشگاه حضور پیدا کردند.

 

او افزود: جهاد دانشگاهی اقدام بسیار خوبی نسبت به شناسایی کارآفرینان انجام داد، چرا که بسیاری از این افراد می‌توانند بدون اینکه فروشگاه و یا جایگاه خاصی داشته باشند در منازل خود و مکان‌های دیگری مشغول بکار شوند و لذا این رویکرد بسیار خوبی است که جهاد دانشگاهی در کنار آموزش‌های متعددی که سالیان گذشته داشته به حوزه اشتغال، کارآفرینی و صنایع نرم روی آورده که اقدام با ارزشی است.

 

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری فارس همچنین به طرح مشترک جهاد دانشگاهی با واحد بانوان استانداری فارس هم اشاره کرد و افزود: این طرح در راستای شناسایی پیشران‌های فعال اجرایی شده و تعدادی از آنها برای همکاری با جهاد دانشگاهی اعلام آمادگی کردند.

دستغیب اضافه کرد: در مرحله اول بیش از ۳۰۰ نفر به دلیل موفقیت بسیار خوبی که جهاد دانشگاهی در شناسایی و آموزش داشت، شرکت کردند. همچنین بالغ بر ۳ هزار سهمیه برای فارس در نظر گرفته شد که با استقبال بالای بانوان مواجه شد و البته آموزش‌ها علاوه بر زنان، برای مردان هم ارائه شد. 

او خاطرنشان کرد: در وهله اول مهم ترین دغدغه کارآفرینان و شرکت‌های تعاونی و افرادی که دارای محصولات ارزشمند در این حوزه هستند، معرفی و شناسایی این اقشار است.

به گفته دستغیب، همچنین فروش محصولات به عنوان دومین دغدغه این افراد است که به جز جهاد دانشگاهی باید مجموعه‌های مانند شهرداری در کنار این نهاد قرار بگیرند.

مدیرکل دفتر امور بانوان وخانواده استانداری با بیان اینکه در حوزه صنایع دستی بیش از ۸۰ درصد افرادی که مشغول به فعالیت هستند، زن هستند، گفت: باتوجه به فرصت استثنایی که ایجاد شده، می‌توان در رابطه با توسعه مشاغل خانگی در فارس تلاش‌های بسیار زیادی انجام داد.

دستغیب گفت: معتقدیم ارزش کار کارآفرینانی که در این نمایشگاه حضور یافتند، بسیار بالاست و لذا انتظار داریم که مسئولین از آنها حمایت کنند.

او عنوان کرد: جا دارد تا معاونت‌ فرهنگی سازمان‌ها بیش از این از کارآفرینان و افرادی که در حوزه صنایع دستی و سایر رشته‌ها فعالیت دارند، حمایت کنند و با توجه به اینکه تعداد بسیاری از این کارآفرینان زنان سرپرست خانوار هستند، نیاز است تا حمایت لازم اعمال شود.

به گزارش ایسنا، نمایشگاه فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی که از  ۲۳ آبانماه جاری به همت پارک علوم و فناوری‌های نرم و صنایع خلاق فرهنگی جهاددانشگاهی استان فارس در شیراز برگزار شد، عصر روز گذشته چهارشنبه ۲۶ آبان با رونمایی از پوستر سومین جشنواره شعر باران به کار خود پایان داد.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/154766