کد خبر: 154213 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 16 آبان 1400 - 10:38
نماینده مردم دشتستان:
نرخ بیکاری در دشتستان باید کاهش یابد/ لزوم مهارت‌افزایی جوانان

اتحادخبر: نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم تلاش برای کاهش نرخ بیکاری در این شهرستان گفت: جوانان جویای کار دشتستان برای اشتغال مهارت‌افزایی شوند. ابراهیم رضایی صبح یکشنبه در نشست با رؤسای مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان دشتستان اظهار داشت: تقویت مهارت جوانان جویای کار نقش مهم و تأثیرگذاری در توسعه اشتغال دارد.

اتحادخبر: نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم تلاش برای کاهش نرخ بیکاری در این شهرستان گفت: جوانان جویای کار دشتستان برای اشتغال مهارت‌افزایی شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، ابراهیم رضایی صبح یکشنبه در نشست با رؤسای مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان دشتستان اظهار داشت: تقویت مهارت جوانان جویای کار نقش مهم و تأثیرگذاری در توسعه اشتغال دارد.

وی با اشاره به اهمیت حمایت از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای تصریح‬ کرد: توجه به توانمندسازی مهارتی جوانان و تربیت نیروی ماهر و متخصص در سطح استان بوشهر ضروری است.

نرخ بیکاری در دشتستان باید کاهش یابد/ لزوم مهارت‌افزایی جوانان

 

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی یکی از راهکارهای مهم کاهش بیکاری را مهارت آموزی و تقویت آموزش‌های کاربردی و فنی و حرفه‌ای دانست و بیان کرد: امروز در کشور به مشاغل میانی بیش از پیش نیاز است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: فنی و حرفه‌ای ها با آموزش‌های مهارتی به جوانان و افراد جویای کار در این رابطه عنصر مفید تحویل جامعه می‌دهند.

 

رضایی بر لزوم توجه ویژه به آموزش‌های فنی و حرفه‌ای برای رونق تولید داخلی در سطح کشور و استان بوشهر تاکید کرد و ادامه داد: همه افراد جامعه باید در کنار تحصیلات خود یک حرفه و مهارت را بیاموزند.

وی خواستار استفاده از همه منابع موجود برای تقویت نظام مهارت و ارتقا و توسعه جایگاه آموزش فنی و حرفه‌ای شد و خاطرنشان کرد: مجلس اهتمام ویژه‌ای به مهارت آموزی در مراکز فنی و حرفه‌ای دارد.

 

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای برادران دشتستان نیز خواستار حمایت مسئولین و نمایندگان مجلس از توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در سطح جامعه شد و گفت: حرکت به سمت ایجاد اشتغال تنها از گذرگاه مهارت آموزی و توجه ویژه به این آموزش‌ها محقق خواهد شد.

هادی توسلی با تاکید بر اینکه یکی از بهترین راه‌ها در مسیر مدیریت و رفع معضل بیکاری، توجه به آموزش‌های مهارتی است، افزود: نظام‌های آموزشی موفق در دنیا با توجه به آموزش‌های مهارتی، بیکاری را حل کرده‌اند.

وی یکی از ابرچالش‌های کشور را بیکاری دانست و اضافه کرد: مهارت‌آموزش می‌تواند معضلات ناشی از بیکاری را در تمام مناسبات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی کاهش دهد.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/154213