کد خبر: 153744 ، سرويس: جامعه
تاريخ انتشار: 05 آبان 1400 - 11:33
سخنگوی قوه قضاییه:
سامانه امضای الکترونیکی از شنبه آغاز به کار می‌کند

اتحادخبر:  سخنگوی قوه قضاییه با اشاره به یک خدمت در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: سامانه امضای الکترونیکی از روز شنبه در یکی از استان‌ها به صورت آزمایشی آغاز به کار می‌کند.

اتحادخبر:  سخنگوی قوه قضاییه با اشاره به یک خدمت در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: سامانه امضای الکترونیکی از روز شنبه در یکی از استان‌ها به صورت آزمایشی آغاز به کار می‌کند.

سامانه امضای الکترونیکی از شنبه آغاز به کار می‌کند

به گزارش ایرنا، ذبیح‌الله خداییان روز چهارشنبه در چهارمین نشست خبری دوران تعالی قوه قضاییه ضمن گرامیداشت هفته وحدت و عید ولادت با سعادت نبی مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) و امام جعفر صادق (ع) با  اشاره به مفاد سند تحول قضایی اظهارداشت: سند تحول قضایی فناوری پایه است و سعی می‌شود امور طبق فناوری تحول و توسعه یابد و در همین راستا، در سازمان ثبت اسناد و املاک جهت تسهیل و تسریع دسترسی مردم به خدمات در واحدهای ثبتی، نرم‌افزار «ثبت من» ایجاد شده است که همه بخش های سازمان ثبت خدمات خود را از طریق این نرم افزار که روی گوشی تلفن همراه و رایانه قابل نصب است، ارائه می دهند.

 

وی خاطرنشان کرد: در آینده نزدیک بسیاری از امور در سازمان ثبت الکترونیکی و بدون نیاز به حضور مردم در واحدهای ثبتی خواهد بود.

خداییان اظهارداشت: در سامانه امضای الکترونیکی، احراز هویت افراد، امضا و پرداخت ها همه به صورت  الکترونیکی خواهد بود و از اینرو از مراجعه هزاران نفر به  واحدهای ثبت پیشگیری می شود.

سخنگوی قوه قضاییه گفت: فردا سفر ریاست قوه قضاییه به استان شهید پرور خوزستان انجام می‌شود و  در این سفر مسئولان عالی قضایی حجت الاسلام والمسلمین محسنی‌اژه‌ای را همراهی می کنند و نمایندگان قضایی در شهرستان‌های این استان حضور می‌یابند تا از نزدیک مسائل و مشکلات شهرستان‌ها را  بررسی کنند.

 

وی ادامه داد: سفرهای رئیس قوه قضاییه مساله محور است و در جلسه نهایی در سفر استانی، مشکلات مطرح و در مورد آنها تصمیم لازم اتخاذ می شود.

 

فرد سیلی زننده به استاندار آذربایجان شرقی در بازداشت است 

 

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی درباره اقدامات دستگاه قضایی در مورد سیلی خوردن استاندار  آذربایجان شرقی در مراسم معارفه گفت: هفته گذشته شاهد اقدام ناشایست از سوی فردی که در جلسه معارفه استاندار آذربایجان شرقی مواجه بودیم که بلافاصله دادستانی به موضوع ورود کرد و در شرایطی که استاندار از فرد مورد نظر شکایتی نداشت اما متهم تحت تعقیب قرار گرفت و آن فرد به جرم اخلال در نظم که از جرایم غیر قابل گذشت است، بازداشت شد و در حال حاضر هم از بابت جنبه عمومی جرم این شخص هنوز تحت بازداشت است و تحقیقات این پرونده ادامه دارد.

وی ادامه داد: برخی نقل قول‌هایی از سوی این فرد در فضای مجازی منتشر شد اما صحت ندارد و اعلام شد دلیل اقدام این فرد انگیزه شخصی بوده و به مقام قضایی گفته است در یکی از بازدیدهای استاندار در زمانی که در سپاه کار می کرده با یکی از سربازان رفتار مناسب نداشته است.

سخنگوی قوه قضاییه تصریح کرد: قوه قضاییه با این گونه مسائل برخورد می‌کند و این رفتارها مورد قبول دستگاه قضایی نیست و با این گونه رفتارها برخورد قاطع می‌شود.

 

شکایتی از مسئولان دولت قبل نشده است

 

دستگاه  قضایی در رسیدگی به پرونده ها به مقام و موقعیت شخص توجه نمی کند و هر گزارش یا شکایتی که به دستگاه قضایی برسد، براساس قانون برخورد می شود و درباره رئیس جمهوری سابق، با توجه به اینکه روحانی هستند، باید به دادگاه ویژه روحانیت ارسال شود البته طبق بررسی ها، در این خصوص تاکنون پرونده ای در دادسرای عمومی و انقلاب تهران تشکیل نشده است.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/153744