امروز: چهارشنبه 17 آذر 1400
    طراحی سایت
تاريخ انتشار: 01 آبان 1400 - 10:40
اتحادخبر: تمام راه‌های موثر برای درمان و رفع کسالت و بی حالی را برایتان توضیح دادیم. خواندن این مطلب را از دست ندهید که پشیمان می‌شوید!

اتحادخبر: برای اینکه بی حالی و کسالت های بی دلیلتان را رفع کنید فورا به سراغ یخچال بروید و شروع به خوردن میوه کنید مخصوصا میوه های قرمز، همچنین شکلات نیز نشاط آور می باشد.

 

بی حالم و مدام خمیازه می کشم، هر چقدر هم بخوابم تاثیری ندارد! برای رفع کسالت و بی حالی و اینکه خستگی دست از سرمان بردارد باید چند توصیه طب سنتی را در رابطه با خوردن،خوابیدن و حتی استحمام کردن را انجام دهیم.

 

بدانیم که چه بخوریم و چه زمانی بخوابیم یا حتی کی استحمام کنیم تا خستگی و کسالت همیشکی بدن رفع شود.

 

تمام راههای موثر برای درمان و رفع کسالت و بی حالی را برایتان خواهیم گفت.

با این خوراکی‌ها بی حالی را فتیله پیچ کنید!

برای رفع کسالت و بی حالی چی بخوریم؟

خوردنی ها و آشامیدنی هایی که طبع سرد دارند مانند ماست، خیار و عدس باعث کسالت و خواب آلودگی می شود درحالی که به و سیب، از میوه های شادی بخشی هستند که توصیه می شود به صورت میوه تازه، مربا، خورش و آب میوه از آن ها استفاده شود.

زرده تخم مرغ عسلی، گوشت گوسفندی و نخود نیز با داشتن طبع گرم باعث افزایش جریان خون لطیف در بدن و به دنبال آن احساس نشاط و شادابی می شوند ولی تمام آنچه در لیست غذاها و خوردنی های نشاط آور خواهیم گفت این نیست و ادامه دارد.

با این خوراکی‌ها بی حالی را فتیله پیچ کنید!

خوردنی‌های که انرژی را افزایش داده و موجب رفع کسالت و بی حالی می‌شود

برای اینکه به خواب آلودگی و کسالت نیمروز دچار نشوید، اولین اقدام صرف صبحانه ای با کیفیت بالاست، مقدار انرژی دریافتی در صبحانه برای خانم ها 300 تا 400 کالری و در آقایان حدود 500 کالری است. برای صبحانه این منوها پیشنهاد می شود:

1 - غذاهایی که از غلات (گندم، جو و..) تهیه شده و با شیر مصرف می شوند که البته شیر باید کم چرب باشد.

2 - کلوچه خانگی، املت، نان و پنیر کم چرب

3 - نان سبوس دار، کره بادام زمینی و موز

4 - یک لیوان آبمیوه یا یک عدد میوه تازه هم پیشنهاد خوبی است.

با این خوراکی‌ها بی حالی را فتیله پیچ کنید!

شما برای ادامه فعالیت در طول روز به کربوهیدرات ها احتیاج دارید؛ چون سوخت اصلی مغز و عضلات به حساب می آید. اما تحقیقات نشان می دهد افزودن پروتئین به کربوهیدرات، تمرکز را افزایش می دهد و از نظر ذهنی و جسمی احساس بهتری پیدا می کنید.

حالا ممکن است فکر کنید چون صبحانه کافی مصرف شده پس می توان از خیر ناهار گذشت یا به یک ظرف سالاد اکتفا کرد و معمولاً دلیل آن نداشتن وقت کافی یا کاهش وزن ذکر می شود. این بزرگترین اشتباه ممکن است، چون سالاد حاوی پروتئین نیست و افت انرژی و کسالت در بعد از ظهر به سراغتان می آید. اگر هم مایلید برای ناهار سالاد میل کنید، حتماً در آن از تخم مرغ، حبوبات یا مرغ خرد شده استفاده کنید.

با این خوراکی‌ها بی حالی را فتیله پیچ کنید!

برای ناهار از غذاهای پرچرب بپرهیزید؛ چون مدت زیادی در دستگاه گوارش می مانند تا هضم شوند و احساس پُری به شما دست می دهد. این غذاها اگرچه پرکالری هستند اما باز هم حس می کنید انرژی کافی ندارید چون آنقدر حس پُری و سنگینی آنها زیاد است که شما را کسل و بی حال می کند.

برای رفع کسالت و بی حالی میوه های قرمز رنگ بخورید

میوه هایی بارنگ قرمز در بین میوه ها از خواص ویژه ای برخوردارند که از جمله سلامت قلب و افزایش توانایی مغز برخی از این خاصیت های بی نظیر است. یکی از این میوه های قرمز رنگ آلو است که می توان آن را معدنی از خواص و ویژگی دانست که به برخی از آنها در این بخش اشاره می شود.

با این خوراکی‌ها بی حالی را فتیله پیچ کنید!

آلو دارای طبع خنک و مقدار زیادی قند و هیدرات کربن دارد و خواص زیادی دارد؛ سرشار از ویتامین های A , B , C و آهن و کاروتن است. همچنین، مقوی برای ورزشکاران و دارای فسفر، کلسیم، پتاسیم و پروتئین است.

برای رفع کسالت و بی حالی شکلات بخورید

شکلات میزان سروتونین و اندروفین خون را زیاد می کند و این دو هورمون باعث شادمانی می شود. سعی کنید گاهی شکلات بخورید، تا این احساس در شما تقویت شود. زنان به خوردن شکلات علاقه مند هستند، زیرا تحقیقات نشان داده که شکلات باعث می شود حالات و روحیات افراد تغییر کند.

با این خوراکی‌ها بی حالی را فتیله پیچ کنید!

توصیه های طب سنتی برای رفع کسالت و بی‌حالی

رفع کسالت و بی حالی با خواب کافی و با کیفیت:

در طب سنتی کیفیت خواب وبیداری افراد متناسب با سن، موقعیت، مزاج و جنس افراد تعریف می شود؛ برای مثال جوانی که می خواهد روز بانشاطی را سپری کند باید حداقل شش ساعت خواب شبانه مفید داشته باشد.

با این خوراکی‌ها بی حالی را فتیله پیچ کنید!

دقت داشته باشید که با کیفیت ترین خواب مربوط به ساعات 9 شب الی 1 نیمه شب است، به طوری که جالب است بدانید هر یک ساعت خواب در این ساعات معادل دو ساعت خواب بعد از نیمه شب است.

ورزش مهم ترین توصیه برای رفع کسالت و بی‌حالی:

فعالیت حرکتی منظم مثلاً سه روز در هفته، هر بار 20 دقیقه پیاده روی باعث افزایش کیفیت زندگی و پیش گیری از ابتلا به انواع بیماری ها می شود.

رفع کسالت و بی حالی با ازدواج به موقع:

ازدواج به موقع و داشتن روابط زناشویی سالم و متعادل باعث افزایش نشاط و شادابی می شود و بالا رفتن سن ازدواج و افراط وتفریط در رابطه جنسی موجب کسالت و افسردگی می شود.

با این خوراکی‌ها بی حالی را فتیله پیچ کنید!

رفع و درمان کسالت و بی حالی با استحمام مناسب:

حمام کنید ، بعد از شنا کردن در دریا احساس جوانی می کنید. برای این که احساس طراوت را در روزها و شب های پاییزی پیدا کنید کافی است یک فنجان نمک داخل وان حمام بریزید و آن را با آب گرم پر کنید. با شمع های معطری که در کنار وان می گذارید، آرامش خاصی پیدا خواهید کرد.

استشمام رایحه های شادی آفرین بخاطر رفع کسالت و بی‌حالی:

با این خوراکی‌ها بی حالی را فتیله پیچ کنید!

رایحه های شادی آفرین رفع کسالت و بی حالی می کنند. بعضی از بوها برای تغییر احساس انسان شامل:گل رز، بابونه، شمعدانی معطر، لیمو و بالنگ هستند. این رایحه ها را به عنوان خوشبو کننده و معطرکننده هوا و فضا مورد استفاده قرار دهید.



کانال تلگرام اتحادخبر


نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

تازه ترین خبرها

  • صابون‌‌های تریاک از بازارهای استان بوشهر جمع‌آوری می‌‎شود
  • سفرنامه‌ای به غار بنود، تنگ شو تاریکو و اودبه / تصاویر
  • عملیات بهسازی پارک خیابان شهید دستغیب برازجان آغاز شد+ تصاویر
  • به این ۱۰ علت مهم هرگز ایستاده آب ننوشید
  • بازدید اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس، مدیران وزارت جهاد کشاورزی، امورخارجه و صنعت، معدن و تجارت از واحدهای صنایع خرما و محصولات کشاورزی دشتستان
  • طرح احیای پارک های شهر برازجان استارت خورد/ ساماندهی هر هفته یک پارک
  • جزییات طرح جدید استخدام دولتی اعلام شد
  • تصاویر اتحاد خبر از گرامیداشت روز جهانی معلولین در برازجان
  • افرادی که از عهده کاری برنمی‌آیند نباید درصدد گرفتن پست و مقام باشند
  • رسالت من خلق انرژیست/ نقاشی عشق من است
  • جشن بزرگ روز جهانی معلولین در آب پخش برگزار شد+تصاویر
  • مدیرکل اداری و مالی استانداری بوشهر معرفی شد
  • اعلام شرایط ارتقای رتبه معلمان/"تجربه آموزشی" جایگزین "توقف در رتبه" شد
  • تجلیل از منتخبین بیست‌و‌پنجمین جشنواره سراسری قرآن و عترت در بیمارستان شهید گنجی برازجان
  • سومین میز ملی خرما در دشتستان برگزار شد/تصاویر اختصاصی
  • عفو و بخشش قاتل پس از 15 سال در شهر دالکی/ تصاویر
  • بانوان برای رسیدن به اهدافشان اعتماد به نفس و برنامه ریزی داشته باشند/ مشکلات کارآفرینی/ مسئولین به مشاغل بانوان بها دهند
  • به شعار خواستن توانستن است اعتقاد عجیبی دارم/ به دنبال ایده های نو هستم
  • پیمایش مسیر کوه قلعه توسط کوهنوردان باشگاه سهند برازجان / تصاویر
  • اختتامیه نمایشگاه نقاشی الهه کمالی در برازجان برگزار شد / تصاویر اختصاصی
  • حادثه تصادف در دشتستان ۵ مصدوم برجای گذاشت / تصاویر
  • کارگاه را از پارکینگ خانه ام شروع کردم/ آموزش به هزار بافنده/ مسئولین بانوان کارآفرین را حمایت کنند
  • هفته پر شتاب پروژه های عمرانی شهرداری برازجان با استارت 10 پروژه به صورت همزمان
  • دستگاه‌های فرهنگی استان بوشهر، کشتارگاه هنرمندان هستند/ نداشتن بودجه بهانه است
  • تنها امیدواری باقی مانده
  • اَیُهاٰ النّاس، دشتستان سرخ گون است!
  • دشتستان جوانان مستعدی در ورزش پاراگلایدر دارد/ حس و حال پرواز قابل توصیف نیست
  • غلامحسین کفایی
  • چشم اسفندیار انتصابات
  • تفکر بسیجی موجب اعتماد و امید آفرینی
  • .: رحمان حدود 14 ساعت قبل گفت: ارزوی موفقیت بانوی هم ...
  • .: معلم دیلمی حدود 14 ساعت قبل گفت: جهت انتصاب و روز ...
  • .: علی حدود 18 ساعت قبل گفت: سلام واقعا بعدازدوسال حالا ...
  • .: احسان 1 روز قبل گفت: یکیش خودتی اخه تو ...
  • .: kahdooei 1 روز قبل گفت: با سلام. بسیار عالی. ...
  • .: شهروند دیلمی 1 روز قبل گفت: با گذشت چندین ماه ...
  • .: فاطمه از دریا دیلم 1 روز قبل گفت: افرادی که از عهده ...
  • .: گرگومخالو حدود 3 روز قبل گفت: از جاده مرگ با ...
  • .: گرگومخالو حدود 3 روز قبل گفت: بعضیا از همین اسم ...
  • .: گرگومخالو حدود 3 روز قبل گفت: منظورش به خودشه ها. ...