کد خبر: 153299 ، سرويس: ورزش
تاريخ انتشار: 25 مهر 1400 - 20:13
اختصاصی اتحاد خبر؛
در فوتبال کشور هیچ چیز سر جای خودش نیست !

اتحاد خبر _ اصغر شعبانی : شکست سنگین پرسپولیس در لیگ قهرمانان ، عیار واقعی فوتبال ایران را نمایان نمود . شاگردان یحیی گل محمدی در بازی شنبه شب ، شب سختی را پشت سر گذاشتند و در پایان با نتیجه ۳ بر صفر مغلوب الهلال شدند تا تیم عربستانی بعد از شکست استقلال ، برنده بازی با پرسپولیس نیز باشد . فوتبال ایران در ادامه بازیهای لیگ قهرمانان نماینده ای ندارد ...

اصغر شعبانی

شکست سنگین پرسپولیس در لیگ قهرمانان ، عیار واقعی فوتبال ایران را نمایان نمود . شاگردان یحیی گل محمدی در بازی شنبه شب ، شب سختی را پشت سر گذاشتند و در پایان با نتیجه ۳ بر صفر مغلوب الهلال شدند تا تیم عربستانی بعد از شکست استقلال ، برنده بازی با پرسپولیس نیز باشد . فوتبال ایران در ادامه بازیهای لیگ قهرمانان نماینده ای ندارد و همه باید خود را مهیای حضور بهتر در دوره آتی این لیگ کنند !!

جمعی از بهترین بازیکنان تاریخ فوتبال ایران در قالب تیم ملی فوتبال کشورمان با کی روشی که خیلی ها دوستش داشتند به جام جهانی می رود و برای دفاع اتوبوسیِ آن سوت می زنیم و هورا می کشیم و ادعای بزرگ بودن می کنیم ! چرا گذشته . همین حالا هم علیرغم داشتن ستاره های درخشانی مانند طارمی ، سردار و جهانبخش و بیرانوند و احسان حاج صفی و مهدی قائدی و وحید امیری و سعید عزت الهی و دیگر بازیکنان گرانقیمت تیم ملی اگر با تیم ملی عربستان مصاف داشته باشیم شک نکنید که بازی آسانی نخواهیم داشت و شاید منجر به شکست مان شود !

فوتبال برایمان خلاصه شده در لیگ برتر و لیگ یک ! ، همه باید خودمان باشیم و خودمان و البته همان جنگ و جدال های فوتبالیِ در سطح لیگ کشور. به آسیا که برسیم مشکل پیدا می کنیم . بهترین نمایش تیم هایمان می شود مرحله گروهی . اگر چه تیم های ایرانی در این سالها به مراحل حذفی بازیها نیز رسیده اند اما خیلی زمان ها صعودشان در همان مرحله گروهی نیز با اما و اگر همراه بوده و به سختی صعود می کنیم و بعدها با تیم هایی مانند الهلال ، الدحیل ، النصر و ... که بازی داریم احتمال برد ما زیر ۱۰ درصد است .

 آیا واقعاً حضور بازیکنان خارجی مانند مارِگا ، گومیس ، پریرا ، عبدالرزاق حمدلله باعث صعود آنها می شود ؟ لژیونرهای بزرگ خارجی قطعاً کمک حال خوبی هستند اما این نیست . بله . گومیس به استقلال و پرسپولیس ۳ گل می زند اما برای مهاجمان تیم های ایران ، الهلال می شود من سیتی یا بارسا و یا بایرن !

عوامل مختلفی باعث موفقیت تیم های فوتبالی است . چرا عربستان می تواند مجوز حضور گسترده ی تماشاگران خود را در دیداری حساس بگیرد اما ما نمی توانیم ؟ چرا از میان کشورهای تاجیکستان، امارات و عربستان که برای میزبانی مراحل حذفی در غرب آسیا درخواست های خود را داده اند کشور عربستان به صورت رسمی میزبانی مراحل یک چهارم نهایی و نیمه نهایی غرب آسیا و تک بازی دیدار فینال را برعهده می گیرد ؟ چرا اکثر کشورهای صاحب فوتبال آسیا می توانند VAR داشته باشند و از این نعمت الکترونیک بهره ببرند اما ما خوشحالیم که با آفلاین آن کار می کنیم‌ ؟

فوتبال در ایران شرایط خاصی دارد . متاسفانه در سالهای اخیر مسئولیت ها را در فوتبال کشور کسانی عهده دار بوده اند که آدم هایی سیاسی بوده اند. در فوتبال با آدم های سیاسی نمی توان کار کرد . مدیران سیاسی ، فوتبال را دو دستی چسبیده اند و فوتبالی ها خانه نشین اند و مقصر نیز خودِ فوتبالی ها هستند . وقتی کاپیتان تیم ملی به علی کریمی برای تصدی فدراسیون فوتبال رای نمی دهد باید هم تیمهای مان ناکام رقابت های آسیایی باشند .

مشکل فوتبال ما قوانین من درآوردی مدیرانی است که از فوتبال نمی فهمند . مشکل فوتبال ما انتصاب مدیرانی است که می پذیرند بله قربان گو باشند . مشکل فوتبال ما مدیرانی است که در فدراسیون فوتبال نامه نگاری های لازم برای دریافت مجوز حضور تماشاگران در بازی با کره جنوبی را انجام نمی دهند و در پایان نیز بازی بدون هواداران برگزار می شود . مشکل فوتبال ما مدیرانی است که قوانین عقد قرارداد و توافق با بازیکنان خارجی را بلد نیستند و سالهاست که پرونده های مختلفی بر علیه تیم های ایرانی در فیفا و ای اف سی وجود دارد و میلیاردها تومان از خزانه بیت المال ، بواسطه ی همین ندانم کاری ها پرداخت شده است !

و اینکه ...
نتیجه نمی گیریم چرا که در فوتبال کشورمان هیچ چیز سر جای خودش نیست !

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/153299