کد خبر: 153110 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 21 مهر 1400 - 10:12
استاندار بوشهر:
وضعیت کالای همراه ملوان در استان بوشهر تا ۱۰ روز آینده سامان می‌یابد

اتحادخبر:  استاندار بوشهر گفت: وضعیت کالای همراه ملوان (ته لنجی) به عنوان یکی از مصوبات ششمین سفر استانی رئیس جمهوری و هیات دولت سیزدهم به این استان باید در مدت ۱۰ روز سامان یابد.

اتحادخبر:  استاندار بوشهر گفت: وضعیت کالای همراه ملوان (ته لنجی) به عنوان یکی از مصوبات ششمین سفر استانی رئیس جمهوری و هیات دولت سیزدهم به این استان باید در مدت ۱۰ روز سامان یابد.

وضعیت کالای همراه ملوان در استان بوشهر تا ۱۰ روز آینده سامان می‌یابد

به گزارش ایرنا، احمد محمدی زاده روز چهارشنبه در برنامه گفت و گو صدا و سیمای مرکز بوشهر افزود: استان بوشهر دروازه تجارت ایران است و پیشینه تجارت و بازرگانی در این استان دیرینه است.

 

وی بیان کرد: یکی از راه‌های امرار معاش ساحل نشینان این استان از طریق رفت و آمد به کشورهای حاشیه خلیج فارس است و در این راستا در زمان حاضر حدود ۴۰ هزار خانواده که در حدود ۳۰۰ هزار نفر جمعیت دارند از این کار و تجارت نان می‌خورند.

 

محمدی زاده یادآور شد: در زمان حاضر موضوع کالای همراه ملوان در استان بوشهر به دلیل استفاده یک عده سودجو از این شرایط در استان‌های دیگر دچار اشکالاتی شده است.

 

وی ادامه داد: این عده از افراد سودجو تلاش می‌کنند بسیاری از کالاهایی که ورود آنها ممنوع و یا باید مسائل گمرکی آنها حل و یا مشمول عوارض گمرکی می‌شوند در قالب ته لنجی وارد بنادر ‌کنند.

محمدی زاده اضافه کرد: هرچند این کالاها وارد بندر می‌شوند اما مستقیم به استان‌های مقصد ارسال می‌شود به نحوی که این کالاها در مغازه‌های این استان هم رسوب نمی‌کنند و حتی برخی از مغازه‌های شهر با کمبود کالا روبرو هستند.

وی ادامه داد: یکی از جاذبه‌های شهرهای بندری وجود کالاهای ته لنجی است که وقتی کالاها به این شکل از استان خارج شود و در همه جای کشور وجود داشته باشد توریست و گردشگر دیگر رغبتی به سفر و خرید از شهرهای بندری نخواهند داشت.

استاندار بوشهر گفت: در همین ارتباط رئیس جمهوری در جریان این مشکل بندر نشینان قرار گرفته و قرار شد در مدت ۱۰ روز این مساله بررسی شود.

به گفته محمدی زاده از روز شنبه جلسه‌های منظمی در راستای بررسی مشکلات مربوط به کالای همراه ملوان در استان بوشهر برگزار و قرار شد نشستی با شرکت تعاونی لنجداران، ملوانان به طوریکه  از هر شهرستان ۲ملوانی که بیشترین زحمت اما کمترین نفع را می‌برند، مغازه داران و حتی افرادی که در قالب شوتی ( خودروهای سواری که کالای وارداتی حمل می کنند) اقدام به انتقال این کالاها به سراسر کشور می‌کنند، برگزار و مجموع این مطالب در قالب یک پیشنهاد جمع بندی و به هیات دولت اعلام شود.

وی در باره شوتی‌ها گفت: افرادی که در قالب شوتی اقدام به جا به جایی کالا می‌کنند فرزندان ما به شمار می‌روند که به دنبال کار و کسب روزی هستند و به دلیل نبود شغل امروز مجبورند برای خود مشکل درست کنند.

رئیس جمهوری به همراه اعضای هیات دولت و در قالب ششمین سفر استانی دولت سیزدهم صبح روز جمعه ۱۶ مهرماه وارد استان بوشهر شد و در فرودگاه بین المللی استان مورد استقبال مسئولان قرار گرفت.

در ششمین استانی سفر هیات دولت به استان بوشهر ۶  وزیر کابینه دولت سیزدهم، شامل وزیر کشور، راه و شهرسازی، نفت، نیرو، جهاد کشاورزی و اقتصاد و دارایی رئیس جمهوری را همراهی کردند.

 براساس برنامه ریزی انجام شده وزیر نیرو به شهرستان‌های دشتی و تنگستان، وزیر جهاد کشاورزی در شهرستان‌های بوشهر و دشتستان و وزیر اقتصاد و دارایی به شهرستان‌های گناوه و دیلم سفر کردند و وزیر راه و شهرسازی نیز روز پنجشنبه به شهرستان های عسلویه، کنگان و دیر سفر کرد و پروژه های زیربنایی این مناطق را مورد بازدید قرار داد.

 وزیران  یادشده که معین دولت بودند علاوه بربررسی میدانی مسایل و مشکلات شهرستان ها در نشست شورای اداری شرکت کردند و دیدارهایی با اقشار مختلف مردم و خانواده‌های شهدا و ایثارگران داشتند.

همچنین محمد اسلامی معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان انرژی اتمی،دکتر انسیه خزعلی معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده، صولت مرتضوی معاون اجرایی رئیس جمهوری و معاون توسعه روستایی و مناطق محروم معاون اول و رئیس دفتر رئیس جمهوری نیز در بازدیدها ، دیدارها و جلسات سفر  رئیس جمهوری به استان بوشهر  آیت الله رئیسی را همراهی کردند.

بازدید از شرکت صنعتی دریایی ایران ( صدرا)، منطقه ویژه اقتصادی و اسکله  شهید محلاتی ، دیدار با نخلداران اهرم مرکز شهرستان تنگستان، بازدید از موزه شهید رئیسعلی دلواری، پروژه راه آهن بوشهر- شیراز - عسلویه و نیروگاه اتمی بوشهر و حضور در نشست شورای اداری و  نخبگان استان و نشست خبری  برنامه های رئیس جمهوری در سفر به بوشهر بود.

در این سفر هیات دولت سیزدهم ۱۱۱ طرح و توافقنامه برای محرومیت زدایی، توسعه زیرساختی و رونق اقتصادی استان بوشهر تصویب کرد که باعث امیدواری مردم این استان شده است.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/153110