کد خبر: 153108 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 21 مهر 1400 - 10:05
مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر:
۲۴۸ شناسنامه برای فرزندان با مادر ایرانی و پدرخارجی دربوشهر صادر شد

اتحادخبر: مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر گفت: طبق ۱۴۸ مجوزی که امور اتباع و مهاجرین خارجی این استان برای ۳۳۷ نفر صادر کرده است، این اداره کل از دی ماه سال ۱۳۹۹ تا نیمه مهرماه امسال ۲۴۸ جلد شناسنامه برای فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی صادر و به آنها تحویل داده است. اسکندر پاسالار اعلام کرد: از این تعداد ۱۱۸ شناسنامه برای دختران و...

اتحادخبر: مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر گفت: طبق ۱۴۸ مجوزی که امور اتباع و مهاجرین خارجی این استان برای ۳۳۷ نفر صادر کرده است، این اداره کل از دی ماه سال ۱۳۹۹ تا نیمه مهرماه امسال ۲۴۸ جلد شناسنامه برای فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی صادر و به آنها تحویل داده است.

۲۴۸ شناسنامه برای فرزندان با مادر ایرانی و پدرخارجی دربوشهر صادر شد

روابط عمومی ثبت احوال استان بوشهر روز چهارشنبه به نقل از اسکندر پاسالار اعلام کرد: از این تعداد ۱۱۸ شناسنامه برای دختران و ۱۳۰ جلد برای پسران صادر شده است.

 

وی یادآور شد: از این افراد ۱۶۷ نفر زیر ۱۸ سال و ۸۱ نفر بالای ۱۸ سال سن دارند.

 

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر افزود: در بین مجوزهایی که تا کنون از سوی امور اتباع و مهاجرین خارجی استان بوشهر صادر شده است، یک خانواده هندی، یک خانواده پاکستانی،۲ خانواده بنگلادشی، پنج خانواده عراقی و مابقی تبعه کشور افغانستان هستند.

 

پاسالار گفت: براساس قانون مصوب شده تمام فرزندانی که حاصل ازدواج مادران ایرانی با اتباع خارجی هستند، می توانند صاحب شناسنامه شوند و فقط کافی است والدین آنها به دفاتر  امور اتباع و مهاجران خارجی استانداری در استان‌ها مراجعه و ثبت نام کنند تا پس از تشکیل پرونده و استعلام‌های لازم شناسنامه برای فرزندان آنها صادر شود.

 

وی درباره مدت زمان انجام این فرآیند تصریح کرد: از زمان دریافت مجوز اداره امور اتباع و  مهاجرین خارجی توسط ثبت احوال، حدود ۲۰ روز برای صدور شناسنامه به طول می انجامد.

به دنبال تصویب "قانون تعیین تکلیف فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی غیرایرانی" در دوم مهرماه ۱۳۹۸، از سوی مجلس شورای اسلامی، آیین‌نامه دادن تابعیت به فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی از سوی هیات وزیران تصویب و ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شد و در همین راستا شیوه‌نامه اجرایی این آیین‌نامه برای اجرا به استانداری‌های سراسر کشور در سال ۱۳۹۹ ابلاغ شد.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/153108