کد خبر: 153075 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 20 مهر 1400 - 13:57
در جلسه اعضای شورای اسلامی شهر برازجان با رئیس اداره برق چه گذشت؟/تصاویر

اتحاد خبر:رئیس شورای اسلامی شهر برازجان در جلسه با رئیس اداره برق در خصوص وضعیت پایه های فرسوده تیربرق ها در سطح شهر گفت: برخی از تیرهای برق در سطح شهر فرسوده و آسیب دیده است در بعضی قسمت‌های شهر نیز هنوز تیرهای قدیمی چوبی وجود دارد که سبب زشتی و نازیبایی شهر می‌شود.

اتحاد خبر:رئیس شورای اسلامی شهر برازجان در جلسه با رئیس اداره برق در خصوص وضعیت پایه های فرسوده تیربرق ها در سطح شهر گفت: برخی از تیرهای برق در سطح شهر فرسوده و آسیب دیده است در بعضی قسمت‌های شهر نیز هنوز تیرهای قدیمی چوبی وجود دارد که سبب زشتی و نازیبایی شهر می‌شود.



به گزارش اتحاد خبر،ارسطو قائدی برازجانی با اشاره به سرقت کابل های برق در سطح شهر اظهار کرد: با توجه به خاموشی های اخیر در شهر جهت مقابله با ویروس کرونا بسیاری از تجهیزات پارک ها و فضاهای سبز شهر از جمله کابل و سیم ها به سرقت رفته و تداوم این خاموشی ها می تواند خسارت های فراوانی به مجموعه شهرداری وارد نماید.



قائدی با اعلام اینکه میزان رفاه و رضایتمندی مردم با تعامل بین دو دستگاه شهرداری و اداره برق افزایش می‌یابد، عنوان کرد: تمامی موانع و مشکلات مردم که در حوزه اداره برق است باید توسط شهرداری، شورای شهر و اداره برق جهت رفاه حال شهروندان برطرف شود.

مسیب غریب زاده عضو شورای اسلامی شهر برازجان در این جلسه با اشاره به مشکلات بین شهرداری و اداره برق بیان کرد: این مسائل سوء تفاهم است و ان شاالله از این به بعد با تعامل هر چه بیشتر شهرداری و اداره برق خدمات رسانی بهتری به شهروندان عزیز ارائه خواهیم داد.

غریب زاده مطالبات شهرداری از اداره مربوطه برق را در دو حوزه عنوان کرد و ادامه داد: یکی از این مطالبات شهرداری وجود پایه های تلسکوپی اداره برق در فضای سبز شهرداری است که این مهم مربوط به سال های گذشته است و در شوراهای گذشته نیز پیگیر رفع این مشکل بوده ایم.



 وی مطالبه دیگر و مهم شهرداری از اداره برق را عدم گرفتن مجوز،  پروانه کار ساختمان و پایان کار ساختمان اداره برق عنوان کرد و افزود: این ساختمان از سال 83 بدون مجوز و پروانه ساختمانی احداث شده است. در این خصوص اداره برق باید پیگیر گرفتن پروانه کار و مجوز این ساختمان به صورت جد باشد تا بتواند پایان کار این ساختمان را از شهرداری بگیرد و ا ز حالت غیرقانونی در آید.

 وی افزود: شهرداری مطالباتی از اداره برق دارد، اداره برق نیز خواهان یک سری تعامل با شهرداری است که به امید حق زان پس این تعامل برقرار خواهد بود.

عضو شورای اسلامی شهر برازجان با بیان اینکه جانمایی درست تیربرق ها باعث رفع بسیاری از مشکلات در سطح شهر خواهد بود بیان کرد: عدم روشنایی برخی از معابر باعث ناراضایتی شهروندان است که به نمایندگان خود در شورای شهر مراجعه می نمایند و از وضعیت پاسخگویی اداره برق نسبت به مشکلات حوزه برق گلایه مند هستند.



مهراب بنافی افزود: با توجه به اینکه در بسیاری از مناطق سطح شهر شاهد سرقت سیم های برق هستیم اگر این امکان وجود داشت که سیم هایی که توسط اداره برق در حال نوسازی هستند،  سیم های فرسوده را جایگزین  سیم های سرقت رفته کنند در هزینه ها صرفه جویی می شد.

مهدی بهبهانی عضو دیگر شورای شهر برق گرفتگی خفیف در لوله های آب مجتمع مسکونی مسکن مهر را عنوان کرد و افزود: محوطه این مجتمع نیز از روشنایی کافی برخوردار نیست.

وی با اشاره به مشکل هرس کردن درختان در بسیاری از مناطق سطح شهر اظهار کرد: در بسیاری از محلات و مناطق شهر با هرس کردن درختان به دلیل وجود کابل های برق مواجه هستیم که در این خصوص اقدامات لازم را شهرداری، شورا و اداره برق در اولویت کار خود قرار دهند.



بهبهانی افزود: مسئولین به منظور کنترل حضور شهروندان و جلوگیری از تجمع آنان در سطح شهر برای مبارزه با ویروس کرونا به ویژه در پارک‌ها و بوستان‌ها کاهش روشنایی شهر را در دستور کار خود قرار دادند. روشنایی یکی از شاخصه‌های مهم در سنجش میزان زیبایی، رونق، نشاط اجتماعی و امنیت شهر است و کاهش آن به خصوص در شرایطی که شهروندان به حضور شبانه در فضاهای شهری به عنوان بخشی از اوقات فراغت خود عادت کرده‌اند، با چالش‌هایی روبرو است که یکی از این چالش ها سرقت تجهیزات بوستان های شهرداری است و این کاهش روشنایی در سطح شهر فرصت مناسبی برای سارقین است، در این خصوص مسئولین ستاد مبارزه با کرونا باید اقدامات لازم را در دستور کار داشته باشند.



دیگر عضو شورا حسین بی باک در این جلسه با اعلام اینکه بسیاری از تیربرق ها ی سطح شهر قدیمی و چوبی هستند عنوان کرد: با توجه به آسفالت شدن 88 کوچه تا پایان سال جاری برخی از تبربرق ها به علت عدم جانمایی مناسب مشکلاتی را برای آسفالت این معابر ایجاد کرده اند که شهرداری و اداره برق در اسرع وقت باید در خصوص رفع این مشکلات اقدام نماید.

سید محمد کاظمی، عضو شورای شهر برازجان با اشاره به لزوم ایجاد شبکه کابل‌های زمینی در شهر بیان کرد: کابل‌های هوایی توسط سارقین سرقت می‌شود و اگر این کابل‌ها زمینی شوند خسارتی که به شرکت برق و شهروندان وارد می‌شود کمتر است و بهتر است که برای اصلاح کابل‌ها تدابیر ویژه‌ای اندیشیده شود تا شاهد سرقت بیش از پیش این کابل ها نباشیم.



کاظمی خاطر نشان کرد: با توجه به هزینه بر بودن این فعالیت مهم، اکنون می توان به متراژ اندک این فعالیت  را انجام داد تا استارت این طرح زده شود تا ان شاالله در آینده شاهد پیشرفت و عملی شدن این طرح مهم در سراسر شهر باشیم.

صدیقه مهدویان پور عضو شورای شهر با اشاره به عدم روشنایی پارک ها و فضاهای سبز شهر عنوان کرد: در این خصوص باید خدمات رسانی بیشتری به مردم ارائه شود.

مهدویان پور با اعلام اینکه طرح راه اندازی پنل‌های خورشیدی در کارآفرینی و  صرفه جویی تاثیر گزار خواهد بود اذعان داشت:  در این خصوص کارگاه های آموزشی متعددی نیز می توان برگزار کرد.



رئیس اداره برق برازجان در پاسخ به درخواست های شوراییان اظهار کرد: کاهش روشنایی در محلات و معابر به دستور مدیریت توانیر به دلیل کاهش مصرف برق و عدم فشار بر روی تجهیزات این اداره صورت می گیرد.

شمسی فرد در خصوص عدم روشنایی پارک ها و فضاهای سبز شهر عنوان کرد: با توجه به وجود ویروس کرونا و بنا به دستور رئیس ستاد مبارزه با کرونا در شهر از روشنایی این مکان ها معذوریم، اگر رئیس ستاد ملی مبارزه با کرونا دستور روشنایی این مکان ها را به ما دهد قطعا این کار را انجام خواهیم داد.

وی با اعلام اینکه در پایان سال 99،  296 خاموشی داشته ایم ادامه داد: در 6 ماه اول سال جاری این خاموشی به 204 رسیده و اکنون نیز 143 دقیقه خاموشی داریم.

رئیس اداره برق از اصلاح 30 کیلومتر شبکه معمولی به کابل جدید خبر داد و افزود: این امکان وجود ندارد که اداره برق بتواند سیم های معمولی را به جای سیم های سرقت شده جای گزاری نماید.

وی در خصوص وجود برق در لوله های آب مجتمع مسکن مهر عنوان کرد: مسئولیت اداره برق تا زیر کنتور مشترک است، قطعا یکی از وسایل الکتریکی منزل مشکل دارد که باعث ایجاد برق گرفتگی در لوله آب می شود.

شمسی فرد با اعلام اینکه تامین روشنایی داخلی مجتمع های مسکونی به عهده اداره برق نیست ادامه داد: با این حال به مدیریت مجتمع های مسکونی اعلام کردیم که در صورت تهیه تمامی تجهیزات مورد نیاز، نیروی رایگان جهت انجام فعالیت در اختیار آن ها قرار خواهیم داد.

رئیس اداره برق در خصوص هرس درختانی که با وجود کابل های برق در نزدیکی آن ها مانع انجام این فعالیت می شوند گفت: در زمان هرس درختان با اداره برق همکاری نمایید و اعلام نمایید تا نیروهای اداره برق، برق آن منطقه را جهت هرس درختان قطع نمایند و بعد از تکمیل آن مجدد وصل شود.

وی افزود: راه اندازی شبکه زیرزمینی برق یکی از راه های مهم و مفید است اما هزینه های هنگفتی را در بر دارد ،  امکان اینکه این طرح در برخی از مناطق سطح شهر با همکاری شهرداری، شورا و مدیر عامل برق راه اندازی شود وجود دارد.

رئیس اداره برق برازجان یکی از مهم ترین خواسته های خود از شهرداری را تعیین تکلیف پایان کار ساختمان اداره برق اعلام کرد و افزود: در این خصوص اقدامات لازم با این اداره انجام شود، قطعا با انجام این کار تعامل بین شهرداری و اداره برق بیشتر خواهد بود و اداره برق نیز در همه مواردی که مرتبط با شعرداری باشد همکاری های لازم را انجام خواهد داد.

 








لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/153075